|

فصل بخاری و شوفاژِ اما چشمت نمیپره پاکش کنی؛ خووو سرده؛ بیا تمیزکاری شو یادت بدم خلاص

اینجا قراره ترفندای تمیز کردن شوفاژ دیواری رو به ساده ترین و سرعت ترین شکل ممکن یاد بگیرین و تو اوج سرما با گرمای شوفاژتون کیف کنین!

لینک کوتاه کپی شد

شایانیوز- همونطور که می دونین فصل سرما داره کم کم از راه میرسه و در کنار لباس های زمستونی و گرمی که باید از تو چمدونا بیان بیرون، می بایست یه دستی هم به سر و روی وسایل گرمایشی بکشیم تا بشه از سرمای آزاردهنده در امان موند. یکی از این سیستم های گرمایشی که فوق العاده باید به تمیزیشون اهمیت داد، شوفاژه. شوفاژ جزو وسایلیه که به دلیل شیارهای خاصی که داره خیلی سریع گرد وخاک رو به درون خودش میبره و تمیز کردنش اغلب با دردسر همراهه.

از اونجایی که شوفاژها همواره زیر پنجره قرار میگیرن، دود ماشین ها یا حتی گردوخاک میتونه به سادگی کلی سختی برای پاک کردن شوفاژ واسه شما درست کنه. در این مقاله قصد داریم ترفندای تمیز کردن شوفاژ رو به صورت اصولی و مرحله به مرحله بیان کنیم تا زمستونی خاص و بی دردسر واسه خودتون بسازین.

gfr

گام اول

در مرحله اول از خاموش بودن شوفاژ مطمئن شید و اگه دستگاه گرمه صبر کنین تا سرد بشه. حالا برای اینکه بتونین از شر گرد و غبار موجود روی لوله های شوفاژ خلاص شین، جاروبرقی رو با وصل کردن برس مخصوصش که به شکل لوله است، آماده کنین. سر جاروبرقی رو به آرومی روی لوله های شوفاژ بکشین و از هر بخش کوچیکی نگذرین.

گام اول

گام دوم

حالا که شوفاژ از گرد و غبار رها شد، نوبت به تمیز کردن لکه هایی میمونه که مدت هاست روش جا خوش کرده. برای این کار یه سطل پر از آب و مایع ظرفشویی به طوری که کف کرده باشه درست کرده و همراهش یه دستمال یا پارچه نرم آماده کنین. دستمال رو به ترکیب به دست آمده آغشته کنین و به آرومی روی پنل شوفاژ بکشین.

وقتی تمام پنل رو کف مالی کردین، از خشک کردنش غافل نشین که باعث میشه کلی لکه بدترکیب روی شوفاژ تشکیل بشه. واسه این کار با یه پارچه نرم که پرز ایجاد نکنه، سعی کنین شوفاژ رو خشک کنین تا هر گونه گردوخاک و لکه ای از روش محو شه!

گام دوم 1

گام دوم 2

گام سوم

یکی از قسمت هایی که تمیز کردنش خیلی سخت به نظر میاد، بخشی از شوفاژه که روبه دیوار قرار گرفته. برای پاک کردن این قسمت بهتره از طی کوچک یا دستمالی که دور یه تیکه چوب باریک پیچیده شده استفاده کنین. حواستون باشه که از خیس کردن دستمال استفاده نکنین تا خیسی در اون قسمت محبوس شه، چون باعث زنگ زدگی شوفاژ خواهد شد.

همچنین برای اینکه بخواین با دستمال خیس گرد و غبار رو از دیوار محو کنین، بهتره بلافاصله بعد از اینکه دستمال خیس رو بیرون کشیدین، با سشوار تلاش کنین تا دیوار و همچنین شوفاژ رو خشک کنین تا دچار زنگ زدگی نشه.

گام سوم 1

گام سوم

گام چهارم

بهتره بدونین در یک صورت نیاز به جدا کردن شوفاژ از دیوار خواهد بود، اونم زمانیه که شوفاژ از درون دچار پوسیدگی شده باشه که این مشکل به دلیل باقی موندن آب رادیاتور در بازه زمانی طولانی داخل لوله های شوفاژ بیان میشه. حواستون باشه پیش از بیرون آوردن شوفاژ حتما آب درون لوله ها رو خالی کنین.

واسه این کار اطراف لوله های شوفاژ رو تعداد زیادی حوله یا دستمال قرار بدین که اگر آب از لوله ها بیرون بریزه، خونتون رو کثیف نکنه. سپس زمانی که تمام لوله های شوفاژ رو به خوبی از گرد و خاک تمیز کردین، نوبت به خشک کردن اون میرسه که نباید ازش غافل بشین، وگرنه دیگه باید قید استفاده از شوفاژ رو بزنین.

گام چهارم 1

گام چهارم 2

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها