|

ویژگی های لباس اداری

میدونی وقتی میری مصاحبه شغلی چی باید بپوشی؟ کلی ایده برای یه لباس اداری شیک

لباس اداری

بزرگ ترین دغدغه هر فرد هنگام رفتن به یک مصاحبه شغلی استایل و نوع پوشش است. زیرا استایل ما بیانگر شخصیت ما و اولین چیزی است که به چشم می آید.

لینک کوتاه کپی شد

شایانیوز- همه ما نیمی از عمر و روزمره خود را در محیط های کاری خود می گذارنیم پس بخش زیادی از استایل های روزمره ما را استایل اداری تشکیل می دهد. لباس های اداری باید در چهارچوب قوانین و متناسب با فرهنگ و محیط شغلی شما انتخاب شوند زیرا حتما برای شما هم پیش آمده که وارد یک اداره یا فروشگاه شوید و اولین چیزی که نظر شما را به خود جلب کند لباس و نوع پوشش یا آراستگی کارکنان آن مجموعه باشد. در مصاحبه های کاری، قرارها و سمینارهای رسمی یک لباس فرم و اداری مناسب می تواند تاثیر بسیار زیادی را در جلب اعتماد و نتایج مذاکرات شما داشته باشد، پس با ادامه این مقاله با ما همراه باشید تا با انوع استایل اداری و یا ترفندهای شیک تر به نظر آمدن آشنا شوید.

لباس-اداری

یک لباس اداری چه ویژگی هایی را باید داشته باشد

امروزه طراحان و تولیدی های بسیاری در این زمینه پیشگام و مبتکر عمل کرده اند ولی همیشه به خاطر داشته باشید که علاوه بر شیک بودن،لباس اداری و محل کار شما باید دارای چند ویژگی اصلی باشد در غیر این صورت از رسمیت و استایل مورد نظر فاصله گرفته اید.

رنگ مانتو اداری؛ رسمی و همزمان جذاب

مانتو نقش تعیین کننده ای در استایل اداری شما دارد در نتیجه در انتخاب رنگ و طرح آن با وسواس عمل کنید. مانتوهای اداری معمولا دارای رنگ های تیره و خنثی هستند زیرا این رنگ ها دارای رسمیت و جذابیت بیشتری از دید مراجعه کننده یا اغلب مدیران دارند. دقت کنید که شال، مقنعه و یا روسری متناسب با لباس فرم انتخاب شود زیرا در غیر این صورت ظاهری شلخته و نا مناسب خواهید داشت.

مانتو-اداری

قد مانتو اداری

قد مانتو اداری را نسبت به قد و فرم بدنتان انتخاب کنید. برای مثال اگر قد کوتاهی دارید نیز بهتر است مانتو هایی را تن کنید که برش‌ های عمودی شکل دارند، این مانتوها کوتاهی شما را کمتر نشان خواهند داد. یا اگر اندام پرتر و درشتی دارید از مانتوهای بلند تر استفاده کنید زیرا این نوع مانتوها شما را لاغرتر و کشیده نشان می دهند.

سایز مانتو اداری

مانتوهای اداری معمولا دارای استایل های راسته و به صورت جلو بسته طراحی می شوند، در نتیجه بهتر است سایز آنها طوری انتخاب شود که نه خیلی تنگ و نه خیلی آزاد باشد. بیش از اندازه تنگ یا آزاد بودن مانتو باعث می شود احساس ناخوشایندی در طول روز و زمان استفاده داشته باشید و یا هنگام نشستن اذیت شوید.

لباس-فرم

چگونه در مصاحبه کاری حرفه ای و شیک به نظر بیاییم؟

 آماده شدن برای یک مصاحبه کاری لازمه این است که بدانید محیط و فرهنگ سازمانی محل مورد نظر چه چیزی را می پذیرد. بعضی از سازمان ها دارای استایل رسمی بطور مثال مقنعه و فرم اداری هستند و بعضی دیگر هم دارای ستایل های راحت تر و امروزی تر. در نتیجه برای اولین قدم محل و شرایط را در نظر بگیرید و بعد به انتخاب لباس بپردازید. البته یک قانون کلی را فراموش نکنید آن هم این که در هر حال شما خیلی اسپرت و راحت لباس نپوشید، زیرا قرار است نیمی از شناخت حاصل شده از شما از روی ظاهر و لباس شما باشد.

لباس-مناسب-مصاحبه

باید و نبایدهای محیط اداری

  • عطر تند و آرایش غلیظ گزینه مناسبی برای محیط کار نیستند، بهتر است از عطرهای ملایم و آرایش های نود استفاده کنید.
  • تمیز بودن و اتو داشتن لباس های شما یکی از موثر ترین عوامل در ایجاد بینش و شناخت نسبت به شما هستند.
  • لباس اداری نباید خیلی یقه باز یا کوتاه باشد، دقت کنید لباس انتخابی داری این ویژگی ها نباشد.
  • از اکسسوری های ساده و خلوت مثل یک دستبند و یا ساعت استفاده کنید، دست‌تان را پر از انگشتر و دستبند نکنید.

اگر دوست دارید آراسته و خوش تیپ باشید صفحه مد و فشن ما را دنبال کنید.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها