|

تا حالا شده کثیفی پارکت خونه رو اعصابت ویراژ بِده؟ با این ترفندا عین آینه برقش بنداز

اینجا قراره ترفندای تمیز کردن کفپوش پارکت خونه رو با ساده ترین روش ممکن یاد بگیرین و یه خونه لوکس و جذاب برای خودتون بسازین!

لینک کوتاه کپی شد

شایانیوز- این روزا که کف هر خونه ای پر شده از سنگ و سرامیک های رنگ و وارنگ، پارکت همواره تونسته در صدر جذب افراد برای پر کردن نمای زمینِ خونه ها قرار بگیره و با طرح ها و رنگ های بی نظیر از هر خونه ای یه مکان لوکس و لاکچری بیرون بکشه. در این میون اما صاحبان خانه هایی که از چنین امکانی برخوردارن، با یه سری مشکلات هم از قبیل درگیر شدن پارکت با گرد و غبار یا لکه های جورواجور دست و پنجه نرم میکنن.

واسه همین ما تصمیم گرفتیم به سراغ یاد دادن ترفند تمیز کردن مرحله به مرحله پارکت بریم تا جذابیتی بی بدیل به فضای درونی خونتون تقدیم کنیم. پس با ما همراه باشید:

1. پارکت رو از هر گرد و خاکی رها کن!

اولین مرحله ای که برای تمیز کردن پارکت چوبی باید بهش توجه کنین، جاروبرقی کشیدنِ اونه. درواقع نکته ای که در این باره بایستی مورد توجه قرار بدین اینه که پیش از اینکه اقدام به تمیز کردن لکه های روی پارکت کنین، ابتدا از شر هر چی گرد و خاکه رها شید. از اونجایی که استفاده از جاروهای با برس زبر میتونه خط و خش روی سطح پارکت ایجاد کنه، پس از جاروبرقی یا برسی کمک بگیرین که نرم باشه و روی پارکت جا نندازه.

e

2. از مایع شوینده مناسب کمک بگیر!

اکنون نوبت به مرحله دوم میرسه که باید برین سراغ یه مایع خفن و تمیز کننده مخصوص که آسیبی به بافت پارکتتون نرسونه. برای این کار ابتدا کمی از مایع مخصوص شست و شو رو روی پارکت افشانه کنین و سپس با تی پارچه ای سعی کنین پارکت رو به نحوی بشورین. توصیه میشه توی این مرحله از تی هایی که دارای پارچه نانو هستن کمک بگیرین تا بدون اینکه لک یا خط و خشی روی پارکت بیفته، کف زمین از تمیزی برق بزنه.

r

3. از خشک کردن پارکت غافل نشو!

توجه داشته باشین که نباید از خشک کردن پارکت پس از اینکه با مایع مخصوص اون رو شستین، غافل شید. در صورتی که پس از تی کشیدن، پارکت رو خشک نکنین؛ علاوه بر اینکه باعث لکه اندازی روی پارکت میشین، به بافت و رنگ اون نیز آسیب خواهد رسید.

w

4. اینجوری پارکتت رو برق بنداز!

تا حالا شده وارد یه خونه ای بشین و دلتون از براقیت و شفافیت پارکت های کف اون، غنج بره. اینجاس که همه به فکر فرو میرن که چطور چنین دلبرانه کف خونه رو تمیز کردن. واسه همین توصیه می کنیم به سراغ روغن های جلا دهنده پارکت برین که البته باید حتما پس از خشک کردن پارکت ازش استفاده بشه.

t

چه شوینده ای برای تمیز کردن پارکت مناسبه؟

یکی از سوالاتی که ممکنه ذهن شما رو درگیر کنه اینه که منظور از شوینده مخصوص پارکت چیه. این شوینده ها به صورت آماده در بازار موجود هستن که بهتره برای اینکه به بافت پارکت آسیب نرسونه، حتما از مراکز معتبر این شوینده ها رو تهیه کنین.

q

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها