|

میخوای ظروف پلاستیکی زرد و بیریختتُ دور بندازی؟ دست نگه دااار؛ ترفندای تمیز شدنش اینجاس!

اینجا قراره ترفندای رفع لکه های زرد از روی ظروف پلاستیکی رو یاد بگیرین و ظروف آشپزخونه رو هم مثل خودش براق و جذاب کنین!

لینک کوتاه کپی شد

شایانیوز- تا به اینجا ترفندای خونگی بسیاری درباره تمیز کردن لکه از روی مبل و لکه بری کابینت یاد گرفتین. اما بی تردید یکی از مهم ترین چیزهایی که خیلی میتونه در بحث داشتن یه آشپزخونه بی نظیر موثر و کاربردی باشه، اینه که بدونین چطوری میشه لکه های زردی که روی ظروف پلاستیکی یا کلا هر چیز از جنس پلاستیک به وجود میاد رو به راحتی از بین ببرین.

چون خیلی از خانومای خونه دار پس از اینکه با چنین مشکلی روبه رو شدن فورا نسبت به دور انداختن وسایلشون اقدام میکنن؛ در حالی که به سادگی میشه از شر این لکه های زرد به وجود اومده رها شد!

دلیل تغییر رنگ ظروف پلاستیکی چیه؟!

در طول روز با وسایل پلاستیکی بی شماری سروکار دارین و استفاده بیش از اندازه از اونا میتونه باعث تغییر رنگ اونا بشه. شاید اینطوری به نظر بیاد که هیچ ترفندی برای رهایی از تغییر رنگ پلاستیک وجود نداره که باید بگیم در اشتباهین. آشپزخونه از اون دسته جاهاییه که پر از وسایل پلاستیکیه و البته به جرات میشه گفت راه های بسیاری برای رهایی از شر لکه های زرد اون وجود داره. این لکه های زرد به دلیل برم موجود در ساخت ظروف پلاستیک پدید میاد که یا بر اثر اصابت نور خورشید باهاش دچار تغییر رنگ میشه یا اینکه بیش از اندازه مواد غذایی همچون ماکارونی درون اون ظرف قرار دادین.

hh

ترکیب خفنی که ظرفای پلاستیکی رو عین روز اولش میکنه!

اولین راه اینکه ظروف پلاستیکی زرد شده رو مملو از آب گرم به همراه مایع ظرفشویی یا پودر دستی بکنین و اجازه بدین به مدت 10 دقیقه توی اون ظرف باقی بمونه. پس از اینکه زمان مذکور به اتمام رسید، با استفاده از یه اسکاچ مناسب به خوبی سعی کنین ظرف رو بشورین تا جایی که لکه های زرد از بین برن. واسه اینکه بخواین از لکه های سیاه ظروف پلاستیکی رها شین، پس از ده دقیقه با آب سرد ظرف ها رو بشورین.

پودر دستی

مایع ظرفشویی

از معجزه آساترین مایع شوینده غافل نشین!

اگه دیدین همچنان این لکه های زرد از بین رفتن برین سراغ وایتکس. برای دیدن تاثیر فوق العاده وایتکس ظروفتون درون ترکیب 4 قاشق غذاخوری از این مایع سفید کننده به همراه چهار پیمونه آب گرم قرار بدین. یادتون باشه که ظروف باید به مدت نیم ساعت توی این ترکیب قرار بگیره. پس از اتمام این زمان باید با آب سرد ظروف رو آبکش کنین.

حالا وقتش رسیده که اجازه بدین کمی ظروف پلاستیکی تو هوای آزاد قرار بگیره تا کاملا زردیش از بین بره. در صورت اینکه هنوز هم این لکه ها وجود داشتن، بهتره باز هم مراحل مذکور رو تکرار کنین.

وایتکس

جوش شیرین خوراک رفع لکه های زرد پلاستیکه!

یکی از بهترین موادی که همواره برای تمیز کردن و لکه بری در همه جا میشه ازش استفاده کرد، جوش شیرینه. برای دیدن معجزه این ماده فوق العاده ابتدا باید مقدار لازم از جوش شیرین رو با میزان کافی از آب ترکیب کنین تا جایی که یه خمیر با غلظت مناسب به وجود بیاد. سپس از یه اسفنج کمک بگیرین و خمیر به دست اومده رو روی لکه های زرد بکشین.

حالا باید اجازه بدین تا خمیر ببنده و خشک شه. سپس بایستی این خمیر رو به آرومی و با استفاده از چاقویی که خط و خش روی ظرفتون ننداره، جدا کنین. در صورتی که بخواین یه سفید کننده بهتری بسازین، به جای ترکیب آب با جوش شیرین از سرکه کمک بگیرین.

جوش شیرین

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها