|

میخوای بعد خوردن لبنیات معده ات قولنج نکنه؟ با این خوشمزجات سردی ماست به خاطرات میپیونده!

اینجا قراره ترفندایی که سردی ماست رو میگیره و از دل اون یه خوردنی با طبع متعادل به دست آورد، یاد بگیرین و یه یار همیشگی برای غذاتون بسازین.

لینک کوتاه کپی شد

شایانیوز- تا به اینجا ترفندای خونگی زیادی درباره رفع بوی زهم گوشت و همچنین طعم دار کردن ماهی یاد گرفتین. اما در کنار این موارد بهتره بدونین چطور میشه بر سردی درونی برخی از مواد غذایی غلبه کرد تا با خیال راحت استفاده ازشون امکان پذیر باشه. یکی از لبنیاتی که تو سفره های ما ایرانی ها به وفور دیده میشه و طرفدارای بی شماری داره، ماست هست.

البته یکی از مشکلاتی که ماست ایجاد میکنه اینه که طبع بسیار سردی داره و خصوصا برای کسایی که معده هاشون به این مدل سردی ها عادت نداره، گزینه مناسبی به نظر نمیاد. این در حالیه که اگه بیاین ماست رو با مصلحاتی ترکیب کنین، میتونین از این خوردنی خوشمزه کمک بگیرین تا طعم دلنشین تری به غذاهاتون اضافه کنین.

yt

از زنیان و خواص شگفت انگیزش استفاده کن!

یکی از چاشنی هایی که به عنوان مصلح میتونین به ماست اضافه کنین و با خیال راحت از طعم دلچسب این ماده لبنی لذت ببرین، زنیانه. زنیان یه گیاه دارویی فوق العاده مفید و شفابخشه که برای کنترل فشارخون و همچنین درمان التهاب بسیار کاربردیه. این چاشنی طبع گرمی داره و اگه همراه با ماست مصرف بشه، میتونه یه ماده لبنی با تعادل در طبع غذایی ایجاد کنه.

uyi

تنقلات رو بزن تنگ ماست ببین چی میشه!

یکی دیگه از مواد خوراکی که طبع گرمی دارن و در کنار ماست به وفور خوردنشون توصیه میشه، مغزها هستن. در واقع مغزهایی همچون گردو، بادام و فندق جزو تنقلاتی به شمار میان که ترکیب اونا با ماست میتونه در کنار اینکه طعم خوبی به ماست میده، یه مقوی بی نظیر هم باشه.

خصوصا اگه از گردو استفاده کنین که یه ترکیب خفن و جذابی به وجود میاره. برای کمک گرفتن از گردو بهتره مقدار مورد نیاز رو با استفاده از رنده روی ماست بریزین و با تزیین یه برگ نعناع جذابیت سفرتون رو چند برابر کنین.

tt

از کشمش خوشمزه و شیرین غافل نشیااا!

کشمش از اون دسته مواد فوق العادیه که همواره مزه شیرین و دلنشینی رو به یاد میاره. کشمش طبع گرمی داره و بی تردید در کنار موادی که طبعشون سرده مثل ماست، یه مصلح بی بدیل به شمار میاد. خیلیا دوست دارن یه چیزی به ماست اضافه کنن که در کنار خاصیت گرمابخشی به معده، طعم خوبی هم به ماست بده. کشمش از همون دسته مواد جذابیه که استفاده ازش میتونه یه ماست تو دل برو در کنار غذا بسازه.

uu

سبزیجاتی که یار همیشگیِ ماستن و نظیر ندارن!

از قدیم الایام هر وقت مادر بزرگا میخواستن از لبنیاتی همچون ماست یا دوغ سر سفره غذا بیارن، از نعناع استفاده میکردن. از اونجایی که بسیاری از ایرانیا غذاهای مختلفشون رو با سبزیجات مصرف میکنن، این عادت غذایی رو زمانی که میخوان ماست یا لبنیات مصرف کنن هم میارن و یه ترکیب جذاب و فوق العاده میسازن که نظیر نداره. البته همراه با نعناع، استفاده از پونه هم توصیه می کنیم که فوق العاده طبع گرم و مزه خاصی داره و در کنار ماست چی بشه!

حتما تو ذهنتونه که چرا اسمی از گل محمدی در کنار نعناع و پونه نمیبریم، خب بی شک این گل خوش عطر هم میتونه یه مصلح خارق العاده باشه که در کنار نعناع و پونه هم میتونین ازش استفاده کنین. تفاوتی این مصلحات سبزیجات در مقایسه با موادی مثل مغزها و کشمش دارن، اینه که در کنار رفع سردی ماست، عطری بی نظیر رو به این ماده لبنی اضافه میکنن که تا ابد در خاطرتون بمونه.

mintraitatopclosecrop

1x1-gulkand-shrikhand-recipe-video-how-to-make-rose-srikhand

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها