|

شام چی بپزم که وقت گیر نباشه؟

طرز تهیه پنکیک سیب زمینی رو یاد بگیر و تو سه سوت شام رویایی بپز؛ مخصوص پر مشغله ها

اگر وقت کافی برای درست کردن شام نداری جای حذف کردن اون یا خوردن نون و پنیر یه شام جذاب درست کن که زیر نیم ساعت هم آماده میشه.

لینک کوتاه کپی شد

شایانیوز- برای داشتن یک زندگی سالم تغذیه مناسب و اصولی موضوع مهمی است که نباید بهش بی توجهی بشه با این حال خیلی از افراد هستند که به هوای لاغر شدن و کم کردن وزن وعده های غذایی خودشون رو کم می کنند و معمولا این وعده غذایی شام است اما صَرف شام برای داشتن سبک زندگی ای سالم امر بسیار مهمی است. اما اگر شما نمی تونید که وعده های سنگین در شب میل کنید یا مثلا فرصت این رو ندارید که برای خودتون شام درست کنید و به این ترتیب ترجیح میدید که اون رو از برنامه غذاییتون حذف کنید ما بهتون پیشنهاد می کنیم که در عوض چند تایی غذای  ساده و خوشمزه یاد بگیرید که تو مدت زمان بسیار کم درست میشند و آماده کردنشون هم کار سختی نیست.

سیب زمینی یکی از مغذی ترین مواد غذایی است که بسیار هم همه کاره است که میشه باهاش کلی غذای خوشمزه ساده و جذاب درست کرد به علاوه این که چون سیب زمینی کربوهیدارت می باشد می تونه شما رو برای زمان زیادی سیر نگه داره. یکی از بهترین غذاهای ساده و سریعی که میشه با این جذاب دوست داشتنی درست کرد پنکیک سیب زمینی است. حالا اپر شما تا حالا پنکیک سیب زمینی نخوردید و یا امتحانش کردید اما بلد نیستید که چطور اون رو درست کنید د ادامه با ما همراه باشید تا دفعه دیگه که خسته از سر کار بر می گردید خونه بشمار سه بتونید برای خودتون یه شام خوشمزه درست کنید.

طرز تهیه پنکیک سیب زمینی

مواد لازم برای 6 نفر:

سیب زمینی بزرگ: 4 عدد

پیاز زرد: 1 عدد

تخم مرغ: 1 عدد

نمک: 1 قاشق چایخوری

فلفل سیاه: به مقدار دلخواه

آرد همه منظوره: 2 قاشق غذاخوری

روغن نباتی: به مقدار لازم ( اما حواستون باشه که قرار نیست سیب زمینی سرخ کرده درست کنید پس خیلی در استفاده از روغن زیاده روی نکنید )

طرز تهیه پنکیک سیب زمینی

آماده سازی:

به گزارش شایانیوز، در قدم اول باید سیب زمینی ها و پیاز رو در یک کاسه رنده کنید و آب اضافی اون ها رو بگیرید سپس تخم مرغ رو در یک ظرف جدا بشکنید و هم بزنید وقتی که یک دست شد اون رو به سیب زمینی ها و پیاز ها اضافه کنید و به آن ها نمک و فلفل بزنید و شروع کنید به هم زدن. سپس آرد رو به باقی مواد اضافه کنید و هم بزنید تا زمانی که مخلوط شما غلیظ بشه. اگر احساس کردید که مواد شما خودش رو نمیگیره و همچنان خیلی شله می تونید مقدار بیشتری آرد اضافه کنید به حدی که مخلوط غلیظ شود.

در این مرحله داخل یک تابه مناسب روغن بریزید و اون رو روی حرارت متوسط رو به بالا بگذارید تا داغ بشه سپس 1/4 فنجان از خمیر رو بر بردارید و داخل تابه بریزید و سپس اون رو با پشت کفگیر صاف کنید؛ اگر دوست دارید می تونید از قالب یا تابه های خیلی کوچیک مخصوص پنکیک هم استفاده کنید. به هر حال نکته مهم اینه که توجه داشته باشید ضخامت پنکیک های شما زیاد نشود. زمانی که یک طرف آن ها سرخ شد و به رنگ طلایی مایل به قهوه ای در اومد پنکیک رو بر گردونید تا طرف دیگه هم سرخ شود. نهایتا پنکیک ها رو روی توری قرار بدید تا روغن اضافی اون ها ازشون جدا بشه.

اگر دوست دارید که همه پنکیک ها داغ باشند بهتره که قبل از شروع سرخ کردن آن ها فر رو روی دمای 95 درجه سانتی گراد تنظیم کنید و بعد از این که هر کدام را روی سینی توری قرار داید و روغن اضافی ازش خارج شد داخل فر بگذارید تا تمامی پنکیک ها آماده بشند. روند فوق رو تکرار می کنید تا زمانی که خمیر شما تمام شود. نهایتا می تونید این خوشمزه عزیز رو به همراه سس سرو کنید.

طرز تهیه پنکیک سیب زمینی

امیدواریم که شما کاربران شایانیوز از طعم و مزه این شام لذیذ و دوست داشتنی لذت ببرید و نظرات و پیشنهاد های خودتون رو با ما به اشتراک بگذارید.

اگر دوست دارید آشپزی های ما را دنبال کنید به صفحه آشپزی شایانیوز سر بزنید

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی