|

از ادبیات ژاپن چی بخونیم؟

هاروکی موراکامی و پنج اثر جادویی که زیر و روت میکنن؛ بخون که عاشقش میشی بد جووور

موراکامی از نام آشنا ترین نویسندگان ادبیات ژاپن در سطح بین الملل می باشد و در کشور ما نیز طرفداران زیادی دارد اما کدام آثار او را باید خواند

لینک کوتاه کپی شد

شایانیوز- برای آن هایی که به دنیای جادویی و اعجاب انگیز ادبیات جهان علاقه دارند بی شک نام هاروکی موراکامی نامی آشنا و بلند مرتبه است که حتا اگر آثار او را نخوانده باشند هم همچنان از او به عنوان یک نویسنده قابل یاد می کنند اما به نظر شما حیف نیست که با چنین نویسنده درخوری آشنا نباشید و آثار او را نخوانده باشید؟ آثاری که بدون شک حرف های زیادی برای گفتن دارند و می توانند مسائل زیادی را در ذهن شما روشن کنند و سوال های زیادی را نیز برای شما مطرح نمایند؟ اگر شما هم با ما هم عقیده هستید اما نمی دانید که از کجا باید شروع کنید در ادامه با ما همراه باشید تا چند نمونه از بهترین و محبوب ترین رمان های این نویسنده بزرگ و شهیر ژاپنی را به شما معرفی کنیم.

1.کافکا در کرانه اثر هاروکی موراکامی

کافکا در کرانه که با عنوان کافکا در ساحل نیز ترجمه شده است یکی از معروف ترین آثار موراکامی در ایران می باشد. رمانی با روایتی جادویی که دو داستان را به صورت موازی با هم پیش می برد، ممکن است به نظرتان این دو داستان بسیار بی ربط از یک دیگر باشند اما وقتی آن را ادامه می دهید متوجه ارتباط آن ها با هم خواهید شد. نگران روند داستان نباشید این اثر به قدری شما را به خود جلب می کند که حتا نمی توانید فکرش را هم بکنید.

هاروکی موراکامی

2.سوکورو تازاکی بی رنگ و سال های زیارتش اثر هاروکی موراکامی

یکی از اصلی ترین دغدغه های موراکامی که سعی می کند در آثار مختلف خود به شکل های مختلف به تفسیر و حتا حل آن ها بپردازد دغدغه ها و درگیری های انسان مدرن است. سوروکو تازاکی بی رنگ و سال های زیارتش به زیبایی هر چه تمام تر از دغدغه ها و تنهایی و انزوای انسان مدرن و معاصر سخن می گوید اگر چه که مثل همیشه عشق یکی از بهترین درمان های تمام دروان باز هم به فریاد سوروکو تازاکی می رسد.

3.از دو که حرف می زنم از چه حرف می زنم اثر هاروکی موراکامی

به گزارش شایانیوز، از دو که حرف می زنم از چه حرف می زنم یک رمان است بله اما نه از انواع داستانی آن که طبق روال سبک معمول موراکامی شما را با اتفاقات جادویی رو به رو کند این اثر غالبا در دسته آثار زندگی نامه خود نوشت قرار می گیرد و نویسنده در بینابین تعریف کردن خاطرات مربوط به دوندگی اش به تفکرات و دید خود نسبت به مسائلی چون رنج، فلسفه زندگی و ... می پردازد و اگر شما علاقه داشته باشید که بیشتر با این نویسنده آشنا شوید قطعا از خواندن چنین اثری غرق لذت خواهید شد.

هاروکی موراکامی

4.چوب نروژی اثر هاروکی موراکامی

همان طور که احتمالا خودتان هم می دانید موراکامی به خلق آثار با سبک رئالیسم جادویی و سورئال شهرت دارد اما اگر با خواندن چوب نروژی نیز به دنبال اتفاقات عجیب و جادویی هستید باید به شما بگوییم که تیرتان سخت به سنگ خورده چراکه چوب نروژی در واقع داستانی عاشقانه است که مضامینی اجتماعی و حتا سیاسی نیز در آن دیده میشود اما خبری از اتفاقات جادویی نیست و شما در این داستان ابدا قرار نیست که با شخصیت های عجیب و یا حوادث دور از انتظار رو به رو شوید، بلکه قرار است با داستانی عاشقانه مواجه شوید.

5.سامسای عاشق اثر هاروکی موراکامی

موراکامی اگر چه یک نویسنده شرقی است اما به طرز غیر قابل چشم پوشی ای تحت تاثیر نویسندگان غربی ای نظیر کافکا، فیتزجرالد، سلینجر و ... می باشد؛ و این تاثیر پذیری به قدری عمیق است که اگر شما رمان فسخ اثر فرانتس کافکا را نخوانده باشید احتمالا آن طور که باید و شاید از این اثر لذت نخواهید برد. سامسای عاشق در واقع نباله ای برای زندگی سامسای درمانده رمان مسخ است اما این بار امید به زندگی او باز می گردد نه تنها به او بلکه حتا به خوانندگانش.

هاروکی موراکامی

لازم به ذکر است که تمامی آثار ذکر شده در بالا به فارسی ترجمه شده اند و شما می توانید با خیال راحت به خواندن آن ها بپردازید.

به نظر شما کاربران شایانیوز چه کتاب های دیگه ای باید در این لیست قرار بگیرند؟ نظرات و پیشنهاد های خودتون رو با ما به اشتراک بگذارید.

اگر دوست داری زندگیت و قشنگ تر کنی به صفحه کتابخونه ما سر بزن تا با کتاب های خوب دنیات و بسازی.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها