|

ترفندهای خوشمزه تر شدن قورمه سبزی؛ همه چی راجع به سبزی از ترکیبات تا مدل خرد و سرخ کردنش

درست کردن قورمه سبزی اصلا آسون نیست و واسه داشتن یه قورمه سبزی جاافتاده و لعاب دار باید نکاتی رو رعایت کنید.

لینک کوتاه کپی شد

شایانیوز- اگه بخوایم لیستی از غذاهای سنتی ایرانی ارائه بدیم میتونیم به قورمه سبزی، خورشت قیمه، زرشک پلو با مرغ، خورشت فسنجون، کشک بادمجون، میرزا قاسمی، آش رشته و ... اشاره کنیم. بعضی از این غذاها مثل قورمه سبزی شهرت بیشتری دارن و به نوعی نماینده ایران در دنیا محسوب میشن. محبوبیت قورمه سبزی به اندازه ایست که در تقویم هم، یک روز را به خود اختصاص داده. اولین شنبه آذر ماه هر سال را روز جهانی قورمه سبزی نامیده اند.

درست کردن قورمه سبزی اصلا آسون نیست و واسه داشتن یه قورمه سبزی جاافتاده و لعاب دار باید نکاتی رو رعایت کنید. در ادامه این مطلب نکات مربوط به سبزی این خورشت رو بهتون میگیم پس با ما همراه باشید.

ترکیبات سبزی قورمه سبزی

سبزی قورمه سبزی شامل تره، گشنیز، جعفری، اسفناج و شنبلیله است که میزان آن به این صورت است: جعفری 75 گرم، گشنیز 75 گرم، اسفناج 125 گرم، تره 125 گرم و شنبلیله 50 گرم.

سبزی-قورمه-سبزی

نحوه سرخ کردن سبزی

خیلیا هنگام تهیه سبزی قورمه سبزی همه سبزی ها رو با هم خرد و با هم سرخ می کنند اما غافل از اینکه هر کدام از این سبزی ها دمای پخت متفاوتی دارن مثلا جعفری و گشنیز نسبت به تره لطیف تر هستند حالا اگه با هم سرخ بشن تا آب تره کشیده بشه گشنیز و جعفری تمام عطر خودشونُ از دست میدن. بنابراین سبزی ها رو جداگانه خرد و سرخ کنید.

تره ها رو دسته کنید سر و تهش رو با چاقوی تیز بزنید سپس به صورت کاملا ریز خرد کنید در حین خرد کردن مدام باید چاقو رو تیز کنید چون اگر چاقو کند باشه تره آب میندازه وقتی همه تره ها رو خرد کردید تمیز بشورید کنار بذارید تا آبش کشیده بشه. ریشه گشنیز رو هم بزنید و خرد کنید جعفری رو هم جداگانه بشورید و خرد کنید جعفری اصلا نباید چوب داشته باشه.

قورمه سبزی

بعد از اینکه آب سبزی ها کشیده شد تره و اسفناج رو داخل قابلمه ای که 1/3 آن را روغن ریختید سرخ کنید. به گزارش شایانیوز اگه خواستید سبزی رو فریز کنید حتما با روغن جامد سرخ کنید چون روغن مایع اگه مدت طولانی بمونه بوی بدی میگیره. به این نکته توجه داشته باشید که اگه موقع سرخ کردن، روغن کم بریزید قورمه سبزی شما مزه آش می گیره.

تره و اسفناج باید روی حرارت تند باشن تا آبش کشیده بشه در این مدت باید مرتب هم بزنید حدود نیم ساعت طول میکشه تا تمام آب تره کشیده بشه. وقتی آب تره و اسفناج کشیده شد هم سطح روغن میشن وقتی به این مرحله رسید گشنیز و جعفری رو هم اضافه کنید 5 دقیقه تفت بدید سپس شنبلیله رو اضافه کنید بعد از 2 دقیقه از روی حرارت برارید.

قورمه سبزی

اینجوری رنگ سبزِ سبزی ها حفظ میشه

حالا سبزی ها رو داخل یک سینی بریزید اونا رو یک طرف سینی قرار بدید زیرش یک نعلبکی قرار بدید تا روغن اضافیش کشیده بشه. هیچ وقت سبزی ها رو با روغن پیاز داغ سرخ نکنید چون بوی بدی میگیره. موقعی که خواستید سبزی رو به خورشت اضافه کنید حتما 1 قاشق چایخوری نمک بریزید تا رنگ سبزی حفظ بشه.

اگر دوست دارید آشپزی های ما رو دنبال کنید به صفحه آشپزی شایانیوز سر بزنید.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها