|

دانستنی های آرایش اسموکی

آموزش سایه اسموکی؛ با این سبک از آرایش فریبنده ترین چشم هارو داشته باشید

دانستنی های سایه اسموکی

میکاپ اسموکی یکی از شیک ترین مدل های آرایش صورت است که بیشتر روی آرایش چشم ها متمرکز است؛ و آرایش چشم یکی از قسمت های جذاب آرایش است.

لینک کوتاه کپی شد

شایانیوز- همه ما بارها اسم سایه اسموکی به گوشمان خورده است ولی خیلی از افراد هنوز بطور کامل نمی دانند آرایش اسموکی چه نوع آرایشی است. آرایش اسموکی یا همان آرایش دودی یک سبک متفاوت از میکاپ صورت است که با استفاده از سایه‌ های تیره چشم ها را آرایش می کنند. این نوع آرایش چشم معمولا آرایشی غلیظ است و برای مهمانی و مجالس استفاده می شود؛ در کل اگر جزو افرادی هستید که آرایش های نود و ملایم را دوست دارند این نوع میکاپ مناسب شما نیست. با اطمینان می‌توان گفت که آرایش اسموکی یکی از مجلل‌ترین انواع میکاپ برای چشم است. شاید به همین خاطر است که انجام این سبک میکاپ در وهله اول، ممکن است برای افراد مبتدی و آماتور دشوار به نظر برسد.

همانطور که در قسمت بالا اشاره کردیم میکاپ اسموکی یک آرایش غلیظ و سنگین است و باید حتما یک زیرسازی اصولی روی پوست خود انجام دهید. برای یادگیری قدم به قدم حرفه ای این آرایش چشم امروزی در ادامه این مقاله همراه ما باشید.

سایه اسموکی

سایه اسموکی به چه کسانی می آید؟

سایه اسموکی کلاسیک یکی از سبک های آرایش چشم است که از دوره لباس های وینتیج همراه ما است. از قدیم سیاه کردن اطراف چشم برای بخشیدن جذابیت به چشم ها مرسوم بوده است ولی جالب است بدانید که سایه اسموکی امروزه کمی متفاوت تر از آن نوع آرایش است امروزه این نوع سایه از سایه‌های دودی تیره و ترکیبی گرفته تا انواع گلد، گلیتری و ... همگی اصول واحد و مشخصی دارد. این نوع سایه غالبه به تمامی چهره ها و تناژ های رنگی پوست می آید و می توان گفت شامل هیچ محدودیتی نمی شود.

سایه اسموکی

زیر سازی سایه اسموکی؛ چشمانی گیرا و خیره کننده

برای آماده سازی پلک بالایی برای آرایش اسموکی پیشنهاد می شود از پرایمر چشم استفاده کنید زیرا پرایمر خطوط اضافی و چین و چروک‌ های پشت پلک را پوشش می‌ دهد و سطحی صاف و یکدست برای فید کردن سایه‌ ها و لایه‌ های متعدد مواد آرایشی فراهم می‌ کند. برای این کار فقط کافی است مقداری از پرایمر را با براش آرایشی مخصوص بردارید و به آرامی پشت پلک خود بمالید؛ براش را با حرکات دایره‌ای کوچک روی پوستتان حرکت دهید و تا قسمت پلک پایین هدایت کنید.

سایه اسموکی

کانسیلر بزنید تا زیبایی ماندگاری داشته باشید

همه ما معمولا از کانسیلر برای پوشش لک‌ها و نواقص پوستی استفاده می‌ کنیم، اما در آرایش چشم، کانسیلر می‌ تواند بستری یک دست و مناسب برای لایه‌ های بعدی آرایش شما را فراهم کند و علاوه بر ویژگی ذکر شده ماندگاری محصولات آرایشی را افزایش می‌ دهد، در نتیجه سایه ماندگارتری خواهید داشت. در این قسمت به این نکته مهم دقت کنید که حتما بعد از استفاده از پرایمر، 5 تا 10 دقیقه زمان بدهید و سپس به سراغ زدن کانسیلر بروید.

سایه اسموکی

انتخاب رنگ سایه اسموکی؛ به رنگ پوستتان دقت کنید

خب در این قسمت نوبت به هیجان انگیز ترین و مهم ترین بخش آرایش اسموکی می رسد. ابتدا با توجه به تناژ پوستی سایه تیره و اصلی خود را انتخاب کنید و سپس با یک براش سر گرد متوسط مقدار کمی از آن را به صورت حرف C انگلیسی در گوشه خارجی چشم و تا محل چین های پلک خود بزنید. در ادامه از سایه های روشن تر برای سمت داخلی چشم ها استفاده کنید و با براش محو کنید این حرکت را تا رسیدن به رنگ مورد نظر ادامه دهید. برای زیبایی و جذابیت بیشتر در انتها می توانید از شاین و یا اکلیل استفاده کنید.

سایه اسموکی

اگر دوست دارید آراسته و خوش تیپ باشید صفحه مد و فشن ما را دنبال کنید.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی