|

برای یک شب سرد شام چی بپزم؟

طرز تهیه گل کلم سوخاری؛ جون میده واسه شب های سرد یعنی امتحان کنی حتما عاشقش میشی

اگه دنبال یه دستور پخت خوشمزه و تازه میگردی که یک غذای گرم و دوست داشتنی برای شام درست کنی گل کلم سوخاری بهترین گزینه است.

لینک کوتاه کپی شد

شایانیوز- شب های سرد پاییزی معمولا برای افرادی که طول روز رو بیرون بودند و سرما تو جونشون نفوذ کرده هیچی مثل یه وعده شام گرم و تازه نمی تونه دلچسب و مورد پسند باشه. معمولا این جور وقتا اون چه که در ذهن افراد شکل میگیره غذاهای آبکی مثل سوپ و عدسی است اما ما می خوایم طرز تهیه یه غذای خوشمزه و البته ویژه رو با شما به اشتراک بگذاریم که کافیه یکبار امتحانش کنید تا بشه جزو ثابت لیست غذایی شش ماه دوم سالتون. این غذای دلبر و جذاب گل کلم سوخاری است که هم می تونه به دل طرفدار های گیاهخواری و وگان بشینه و هم به دل افرادی که همه نوع غذایی رو امتحان می کنند.

درست کردن این غذا از ابتدا که مراحل آماده کردن رو طی میکنه تا نهایتا زمان پختش تقریبا 50 دقیقه زمان میبره اما باور کنید که ارزشش رو داره و شما عاشقش خواهید شد پس برای یکبار هم که شده امتحانش کنید.

گل کلم سوخاری

مواد لازم برای 6 نفر:

گل کلم: 1 عدد (سعی کنید گل کلم انتخابی شما گل های کوچکی داشته باشه تا سرو کردن و خوردن اون براتون راحت تر باشه)

آرد همه منظوره: 1 فنجان

پاپریکا: 1 قاشق چایخوری

نمک و فلفل سیاه: به میزان دلخواه

شیر بادام: 2 فنجان

نان خرد شده: 1/2 فنجان (البته میتونید میزان نان خرد رو بسته به سلیقه و تمایل خودتون تغییر بدید)

روغن مارگارین: 2 اونس

سس تند: 8 اونس

توجه داشته باشید که برای نان خرد می تونید از نان لواش، نان خشک یا نان باگت استفاده کنید اما پیشنهاد ما به شما نان تست است.

گل کلم سوخاری

آماده سازی:

به گزارش شایانیوز، در قدم اول مثل اکثر وقت های دیگه بهتره که قبل از هر کار دیگه ای فر رو روشن کنید و اون رو روی دمای 230 درجه سانتی گراد تنظیم کنید تا خوب گرم بشه. سپس ظرفی رو که مد نظر دارید تا توی فر قرار بدید با کاغذ روغنی بپوشونید.

در مرحله دوم آرد، پاپریکا، نمک و فلفل رو با هم مخلوط کنید و سپس شیر بادام به اون ها اضافه کنید، به اندازه ای که بافت مواد شما کمی غلیظ بشه و حالت سوپ مانند هم داشته باشه سپس هم بزنید تا با هم خوب ترکیب بشند. در یک ظرف دیگر که عمق کمی دارد خرده های نان را بریزید.

در مرحله سوم گل کلم ها را که تکه تکه کرده کردیه اید یکی یکی به مواد آغشته کنید و سپس در خرده نان ها غلط بدید تا کاملا پوشیده بشند بعد گل کلم ها رو روی ظرفی که با کاغذ روغنی پوشیده شده قرار بدید و نهایتا ظرف رو برای 15 الی 20 دقیقه داخل فر از قبل گرم شده بگذارید تا شروع به طلایی و قهوه ای شدن کنند سپس دمای فر رو به 220 درجه سانتی گراد تغییر بدید و روی گل کلم ها سس تند بریزید و مجددا ظرف رو برای 15 الی 20 دقیه دیگه داخل فر بگذارید.

گل کلم های سوخاری شما آماده اند بهتره که قبل از سرد شدن اون ها رو سرو کنید. امیدواریم که شما کاربران شایانیوز از طعم و مزه این وعده خوشمزه لذت ببرید و نظرات و پیشنهادات خودتون رو با ما به اشتراک بگذارید.

گل کلم سوخاری

اگر دوست دارید آشپزی های ما را دنبال کنید به صفحه آشپزی شایانیوز سر بزنید.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها