|

ترفندهای خوشمزه تر شدن فلافل؛ همه چی راجع به نخود از تایم خیس کردن تا نحوه چرخ کردنش

درست کردن فلافل سخت نیست به خاطر همین خیلیا دست به کار میشن و این ساندویچ رو درست میکنن اما بعضا خیلی سفت، خشک یا خمیر میشه.

لینک کوتاه کپی شد
3

شایانیوز- فلافل یه غذای تند و تیزه خیابونیست که اصالتش به جنوب کشور برمیگرده. برای درست کردن این ساندویچ جذاب به نخود خام، سیب زمینی، پیاز، جعفری، سیر، لیمو ترش تازه و یه سری ادویه و چاشنی نیاز دارید. درست کردن فلافل سخت نیست به خاطر همین خیلیا دست به کار میشن و این ساندویچ رو درست میکنن اما بعضا خیلی سفت، خشک یا خمیر میشه که همه این ها به فرآیند آماده سازی نخود برمیگرده. به عنوان مثال اگه نخودها رو با آب گرم بشورید فلافلتون سفت میشه. اگر نسبت بین پیاز و نخود رو رعایت نکنید فلافلتون خشک میشه. بعضیا برای تهیه فلافل از نخود پخته استفاده میکنند که در این صورت فلافل ها خمیر میشن.

تا اینجا مطمئنا متوجه شدید که فرآیند آماده سازی نخود خیلی مهمِ. توی این مطلب صفر تا صدِ آماده کردن نخود برای داشتن یه ساندویچ فلافل خوشمزه رو بهتون میگیم.

Falafel-Recipe-main

شستن و خیس کردن نخودها با آب گرم ممنوووع

نخود رو حتماً از ۲۴ ساعت قبل با آب سرد خیس کنید و چند بار هم در طول این مدت آبش رو عوض کنید. به این نکته توجه داشته باشید که هیچ وقت حبوبات رو با آب گرم خیس نکنید، چون هم سفت میشن هم طعم بدی میگیرن. بعد از این مرحله نخودها رو ۲ بار چرخ کنید هنگام چرخ کردن، دقت کنید که نخودها له نشن، چون در این صورت مایه فلافل وا میره.

ممکنِ شنیده باشید که بعضیا برای درست کردن فلافل ابتدا نخود رو میپزن بعد چرخ می‌کنند و سپس ازش برای پخت فلافل استفاده می‌کنند این هم یک روشِ، اما این کار باعث خمیر شدن فلافل‌ها میشه لذا بهترین روش اینِ که از نخود خام استفاده کنید.

felafel-home-with-how-prepared-like-out-restaurant02

نخودها رو از دهنه نخودی و کبریتی چرخ گوشت رد کنید

خیلی ها موقع چرخ کردن نخود دچار مشکل میشن و گله می کنند که نخود خوب چرخ نمیشه. علت، این است که از دهنه مناسب استفاده نمی کنند. به گزارش شایانیوز چرخ گوشت ها اغلب 3 تا دهنه دارن؛ دهنه نخودی که سوراخ های آن درشتِ بعد دهنه کبریتی که سوراخ های ریزتری داره و نهایتا دهنه سوزنی که سوراخ های ریزتری نسبت به 2 دهنه قبلی داره و برای درست کردن سوسیس استفاده میشه. موقعی که خواستید نخود رو برای بار اول چرخ کنید باید از دهنه نخودی که سوراخ های درشت تری داره استفاده کنید. نخودها رو یک بار اول کار چرخ کنید یک بار هم در انتها وقتی همه مواد رو با هم مخلوط کردید از دهنه کبریتی چرخ گوشت رد کنید.

falafel-1

اگر دوست دارید آشپزی های ما رو دنبال کنید به صفحه آشپزی شایانیوز سر بزنید.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها