|

عاشق خورشت و آبگوشتی ولی تایم پختش رو نداری؛ اینجوری بی زودپز آنن فانن گوشتُ بپز!

اینجا قراره ترفندای جذاب پخت سریع گوشت های دیرپز رو به صورت اصولی یاد بگیرین و از این به بعد تو سه سوت یک گوشت تُرد و خوشمزه داشته باشین!

لینک کوتاه کپی شد
1

شایانیوز- در غذاهای ایرانی اون چیزی که حرف اول و آخرو میزنه و به عنوان یک جزء جدانشدنی در بسیاری از وعده های غذایی همچون ناهار دیده میشه، گوشت هست. گوشت از اون دسته خوشمزه هاییه که میشه هزار نوع ترفند پخت و پز روش پیاده کرد و هر یک از اونا خوشمزه تر از اون یکی باشن. اما یکی از معضلاتی که در این زمینه خانوما باهاش خیلی درگیرن، اینه که از روش هایی که باعث میشه گوشت تو ایکی ثانیه بپزه، بی اطلاع هستن.

همین موضوع هم باعث میشه حسابی موقع مهمون اومدن یا وقتی که عجله دارن برای پخت غذا تو دردسر بیفتن و نتیجه هم اون چیزی که دلشون میخواد نشه. برای اینکه دیگه با چنین مشکلاتی موقع پخت گوشت سر و کله نزنین، ما اینجا میخوایم ترفندای پخت سریع گوشت رو بهتون یاد بدیم. پس با ما همراه باشید:

r

از معجزه کیوی واسه پخت سریع گوشت غافل نشو!

یکی از روش هایی که برای پخت سریع گوشت بهتون توصیه می کنیم، استفاده از کیوی هست. برای اینکه معجزه این میوه ترش و خوشمزه رو در ترد کردن و سریع پختن گوشت ببینین، کافیه کیوی رو از وسط به د قسمت تقسیم کنین و روی سطح گوشتتون بکشین. این کار رو تا زمانی انجام بدین که متوجه شین عصاره میوه جذاب کیوی داره به خرد گوشت میره.

پس از اینکه کارتون تموم شد سریع به سراغ پخت گوشت نرین و صبر کنین تا یک ساعت گوشت در همون حالت بمونه و بعدش نسبت به پخت اون اقدام کنین. یادتون نره کیوی نرسیده و کال برای اینکه یه گوشت ترد در نهایت داشته باشین، بهترین راه حل خواهد بود.

گوشت با کیوی

گوشت رو بخوابون تو مواد و از دلش یه گوشت تُرد بکش بیرون!

شاید تابحال فقط برای کباب کردن گوشت از خواباندن تکه های اون در مواد استفاده میکردین. جالبه بدونین حتی برای پختن اون در قابلمه یا زدوپز هم میتونین به برخی ترکیب های خوشمزه اعتماد کنین تا در نهایت گوشت تُرد و جذابی داشته باشین.

برای این کار کافیه گوشتتون رو با یه سری ادویه ها همچون زردچوبه و سیر رنده کرده و آب پیاز و همچنین در صورت تمایل فلفل سیاه قاطی کنین و بذارین تا نصف روز گوشت در این مواد باقی بمونه. این کار یه گوشت زودپز و خوش آب و رنگ رو بهتون تحویل میده، شک نکنین!

gotosteakrub-589dc1975f9b58819c80ffbe

این ترفند واسه پخت سریع گوشت غول مرحله آخرِ و تماااام!

حالا اگه گوشتتون تقریبا دیرپز به حساب نمیاد، ولی میخواین زودتر از حد ممکن بپزه، پس باید به یک سری اصول توجه کنین که قراره باهاتون در میون بذاریم.

اول اینکه باید اجازه بدین گوشتی که از فریزر درآوردین به طور کامل یخ اون آب بشه تا زودتر بپزه.

دوم اینکه اگه قصد دارین نمک و رب گوجه به گوشت اضافه کنین، نباید در همون اولین دقایق این کارو انجام بدین. چون اضافه کردن این دو ماده باعث سفت شدن گوشت موقع پخت میشه. واسه اینکه رب گوجه رو به خورشت بیافزایید، نیم ساعت قبل از اینکه کامل خورشت به نتیجه بشینه، اونو اضافه کنین و نمک رو هم 10 دقیقه قبل از اینکه زیر گاز رو خاموش کنین تو غذا بریزین.   

سوم اینکه اگه خورشتتون از اون دسته غذاهاییه که باید بهش لیموعمانی اضافه کنین، نباید سریع نسبت به انجام این کار اقدام نشه. اول خوب تمام مراحل رو انجام بدین و بعد در آخر لیمو عمانی رو تو غذا بریزین.

چهارم اینکه باید از یک عادتی که خیلی از خانوما دارن، دست بکشین و اونم اینه که موقع پخت گوشت آب سرد بهش اضافه نکنین. در این صورت یک گوشت خوش پخت و جذاب خواهید داشت.

آخر

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها