|

مراقبت های پوستی

اعتقادات نادرست درباره پوست چرب؛ این باورا همشون پوسیدن پس حواست به روتین پوستیت باشه

اگه به فکر سلامت و زیبایی پوستت هستی باید بدونی که یک سری حرف ها و باور ها غلطند و انجام دادنشون میتونه حسابی به پوستت آسیب بزنه.

لینک کوتاه کپی شد
1

شایانیوز- این روزها سلامت و زیبایی پوست و مو برای هر خانوم و آقایی از اهمیت بسیار زیادی برخورداره برای همین هم خیلی از ما ها مدام حواسمون به اینه که کی در رابطه با حفظ سلامت پوست چی میگه یا از چی استفاده می کنه و چقدر جواب گرفته تا ما هم دنباله رو راه او باشیم اما متاسفانه باید این خبر بد رو بهتون بدم که خیلی وقت ها این نصیحت ها یا راه کار ها پاسخ نمیدند چون یک سری باور های غلط این وسط هست که هی سنگ میندازن جلو پا، به علاوه این که باید این نکته رو در نظر داشته باشید سلامت پوست به عوامل زیادی بستگی داره به همین خاطر لزوما چون یک راهکار برای سلامت پوست یک نفر خوبه برای شما هم پاسخگو نخواهد بود.

همون طور که قبل تر اشاره کردیم یک سری باور های غلطی در رابطه با وضعیت پوست وجود دارند که آگاه بودن از اون ها به شما کمک می کنه تا بهتر به سلامت و زیبایی پوستتون برسید. در ادامه چند مورد از این باور های عام و غلط در رابطه با پوست چرب رو با شما به اشتراک میگذاریم.

1.پوست چرب نیازی به آبرسان نداره

یکی از باور های غلطی کهه می تونه حسابی روتین پوستی شما رو بهم بریزه همین مسئله است که پوست چرب چون چربی زیادی داره و پوسته پوسته نمیشه پس نیازی به آبرسان نداره اما هر پوستی با هر وضعیتی به آبرسان احتیاج داره حتا اگر پر از جوش و لک باشه.

اعتقادات نادرست درباره پوست چرب

2.پوست چرب حتما جوش میزنه

خیلی ها برا ین باورند که صورت اون ها جوش و آکنه داره به خاطر این که پوست چربی دارند و هیچ کاری هم نمیشه براش کرد. بله چربی پوست یکی از مهم ترین دلایل ایجاد جوش و آکنه است و افرادی که پوست چربی دارند اگر سطح چربی پوستشون رو کنترل نکنند جوش میزنند اما لزوما به معنای این نیست که اگر شما پوست چربی دارید حتما جوش میزنید چون دلایلی مختلفی برای این اتفاق وجود داره مثل رژیم غذایی نامناسب.

3.رژیم غذایی چرب حتما باعث بروز جوش میشه

به گزارش شایانیوز، شاید براتون شنیدن این خبر شکه کننده باشه اما برخلاف باور عموم تحقیقات ثابت شده ای در خصوص این موضوع وجود نداره و نمیشه گفت که قطع به یقین رژیم غذای چرب باعث چرب تر شدن پوست می شود.

4.پوست چرب رو باید مرتب لایه برداری کرد

چون پوستت چربه یا چون جوش و آکنه داری ابدا معنیش این نیست که باید راه و بی راه لایه برداری کنی. واقعیت اینه که لایه برداری بیش از اندازه چربی های ضروری پوست رو از بین میبره و باعث پخش باکتری ها میشه با این اوصاف یا نهایتا هفته ای یکبار لایه برداری کنید یا به جاش از اسکراپ های ملایم روزانه استفاده کنید.

اعتقادات نادرست درباره پوست چرب

5.پوست چرب رو باید تند تند شست

خیلی ها بر این باورند که برای از بیان بردن چربی اضافی پوستشون باید مرتب صورتشون رو بشویند اما این کار علاوه بر چربی های اضافی چربی های طبیعی پوست رو هم از بین میبره و به همین خاطر پوست برای جبران چربی های مفید از دست رفته چربی بیشتری تولید می کنه و این کار باعث میشه هم پوستتون همیشه چرب و براق باشه و هم جوش و آکنه بیشتری بزنه.

برای زندگی ای بهتر، صفحه زندگی سالم ما را دنبال کنید.

نویسنده: الهام قدسی

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها