|

وقایع حیات وحش

از جذابیت های حیات وحش؛ عقاب خاکی در تلاش برای لقمه پیچ کردنِ توله شغال

Jackal Mom Desperately Rescues Pup After Eagle Catches It

حیوانات چه درنده باشند چه پرنده باید تا سر حد جان مبارزه کنند یکی برای زنده بودن دیگری برای شکار کردن؛ درست مانند عقاب و ماده شغال.

لینک کوتاه کپی شد
9

شایانیوز- حیوانات مادر همیشه تا حد مرگ تلاش می کنند تا توله های خود را نجات دهند و آن ها را در امان نگه دارند، حتا اگر لازم باشد آن ها را به دندان می گیرند و با خود به این طرف و آن طرف می برند و اگر لازم باشد برای حفظ آن ها با قوی تر و درنده تر از خود نیز هم مبارزه می کنند.

عطیب حسین که در سافاری و تفریح خود شاهد یک صحنه خارق العاده از مبارزه ماده شغالی با یک عقاب برای حفظ جان توله اش بوده است تصویر برداری کرده. در این تصاویر تلاش سرسختانه و شجاعانه مادر برای حفظ بچه شغالش کاملا نمایان است.

از جذابیت های حیات وحش

این طور که عطیب حسین تعریف می کند: طی یک سافاری صبحگاهی ناگهان ماده شغالی را دیدیم که توله ای را به دهان گرفته بود و بی وقفه می دوید. از آنجایی که در ناحیه کفتار های زیادی وجود داشتند ما گمان کردیم که شاید احتمالا این نقل مکان شغال کفتار ها باشد اما بعد از مدت کوتاهی دیدیم که یک عقاب خاکی ( Tawny Eagle ) به سمت پایین می آید و در تلاش است تا توله را از دهان مادر جا کند اما شغال با یک جهش از عقاب دور شد. عقاب کمی دور تر فرود آمد و در همان حال شغال ماده را زیر نظر گرفته بود.

از جذابیت های حیات وحش

عقاب چند بار دیگر تلاش کرد تا بتواند توله شغال را از دهان مادر جدا کند اما هر بار ناموفق بود. پس از چند تلاش ناامید کنند عقاب بالاخره موفق شد تا خود را به توله شغال برساند و او را به چنگال خود بگیرد اما چیزی نگذشت که ماده شغال با یک جهش بلند موفق شد تا عقاب را وادار کند توله را به زمین بیاندازد.

از جذابیت های حیات وحش

به گزارش شایانیوز، پس از این اتفاق عقاب چندین بار  دیگر تلاش کرد اما همچنان در گرفتن شکار خود ناموفق بود تا این که سرانجام تسلیم شد و اوج گرفت و از ماده شغال و توله اش دور شد. ما حدودا تا یک کیلومتر به دنبال شغال رفیتیم تا دیدیم که نهایتا او دوباره با شغالی نر همراه شد و آشیانه ای جدید برای خود پیدا کردند. کل این مشاهدات نزدیک به یک ساعت طول کشید.

از جذابیت های حیات وحش

اگر به اتفاقات خارق العاده ای که در طبیعت و در میان حیوانات رخ میدهد علاقه دارید صفحه حیات وحش ما را دنبال کنید. 

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها