|

ترفندای پخت و بلانچینگ اسفناج؛ میخوای مثل ملوان زبل هیچکی حریفت نشه اسفناجُ سر بکش!

اینجا قراره ترفندای صحیح پخت اسفناج رو یاد بگیریم و یه ساید دیش و همراه همیشگی برای غذاهای وش رنگ و لعابمون داشته باشیم!

لینک کوتاه کپی شد

شایانیوز- این روزا خیلی از خانوما و آقایون میلشون بیشتر به سمت غذاهایی که توش سبزیجات تازه یا آبپز هست رفته و درواقع طبع ایرانیا عوض شده. البته منظورمون غذاهایی مثل قورمه سبزی نیست که توشون سبزی هم وجود داره و بحث سر وِگن بودن و گیاهخوار شدنه که امروزه خیلی طرفدار پیدا کرده. در این میون سبزیجاتی همچون کرفس و اسفناج جایگاه خاصی پیدا میکنن که به دلیل اینکه بعضیا نمیدونن چطوری میشه اونا رو واسه مدت زمان طولانی نگه داشت، خیلی زود از خواصش محروم میشن. در این مقاله قصد داریم ترفندای پخت اسفناج رو بهتون یاد بدیم. با ما همراه باشید:

سرخ

1. سرخ کردن اسفناج

یکی از روش های پخت اسفناج و هر سبزی دیگه ای قطعا سرخ کردن اونه، اما باید قلق انجام این کار رو بلد باشن. برای اینکه اسفناج رو سرخ کنین، نیاز به 1 قاشق غذاخوری روغن زیتون یا کره نیاز دارین، 2 حبه سیر و همچنین مقداری نمک که طعم خوشایندی داشته باشه. ابتدا اسفناج ها رو آماده کنین و خیلی خوب بشوریدش.

سپس کره رو آب کنین و توی تابه بزرگی بریزین و منتظر بمونین تا داغ شه. بعد نوبت به سیر میرسه و اسفناج ها که باید له شده باشن و به مواد ریخته شده در تابه افزوده شن. برای اینکه اسفناج سرخ شه فقط دو دقیقه هم کفایت میکنه، پس زیاد اونا رو روی حرارت نذارین. حالا شما یه اسفناج سرخ شده و خوشمزه در اختیار دارین که میتونین به صورت ساید دیش یا همراه غذا میل کنین.

سرخی

سرخ کردن

2. بخارپز کردن اسفناج

از دیگر ترفندایی که برای پخت اسفناج به عنوان یک روش پرطرفدار به حساب میاد، اینه که اسفناج رو بخارپز کنیم. درواقع کسایی که به خوردن غذاهای چرب و سرخ کرده علاقه ای ندارن، با غذاهای بخارپز میونه بهتری دارن.

برای این کار ابتدا اسفناج ها رو خوب بشورین و قبل از اینکه رطوبت برگ های اسفناج از بین بره، سریع اونا رو توی قابلمه بزرگی قرار بدین و بذارین رو حرارت متوسط باشه. اسفناج ها رو مدام با انبر مخصوص این رو و اون رو کنین و وقتی دو دقیقه گذشت، دیگه شما یه اسفناج خوش رنگ و بخارپز شده دارین که میشه تا سه روز هم توی یخچال نگهش داشت.

آبپز

3. بلانچینگ کردن اسفناج

یکی دیگه از روش هایی که جزو موارد سرخ کردن اسفناج به شمار میان، بلانچینگ کردن یا آنزیم زدایی اونه. برای اینکه اسفناج رو به این روش آماده کنین لازمه یک قابلمه پر از آب جوش رو حاضر کنین و اسفناج ها رو توی اون بریزین. به محض اینکه ساقه های اسفناج اندکی نرم شد، فورا اونا رو توی سفلون بریزین و زیر آب سرد قرار بدین. بعد از گذشت مدت زمانی که اسفناج ها خنک شدن، میتونین اون رو سرو کنین.

1 بلانچ

2 بلانچ

3 بلانچ

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها