|

آموزش ترفندهای آرایش پوست

پنکیک یا کرم پودر؟ آموزش ترفندهای آرایشی برای داشتن پوستی شاداب و زیبا

آموزش ترفندهای آرایش پوست

پنکیک و کرم پودر، دو محصول آرایشی پرکاربرد و استفاده هستند. ولی همچنان برای بسیاری از خانم‌ ها سوال است که کدامیک برای زیر ساز بهتر است؟

لینک کوتاه کپی شد
2

شایانیوز- یکی از اولین محصولات آرایشی که برای تغییر رنگ پوست و ایجاد یکدستی بیشتر روی سطح آن تولید شد، پنکیک‌ ها بودند که هنوز هم با کاربردهای فراوان در سبد خرید لوازم آرایش بسیاری از بانوان در سراسر جهان وجود دارند. پنکک‌ها بافتی پودری و نسبتا سبک دارند و بسته به نوع‌ شان می‌ توان به دو صورت خشک یا مرطوب از آن‌ ها استفاده کرد. شاید به نظرتان عجیب بیایید ولی یکی از سوالات رایج آرایشی این است که پنکیک بهتر است یا کرم پودر و یا چطوری پوستی شفاف و بی نقص داشته باشیم؟ برای گرفتن جواب سوالات مطرح شده در ادامه  این مقاله با ما باشید و با ترفندهای آرایش پوست آشنا شوید.

یکی از مهم‌ترین مرحله های آرایش صورت پوشاندن موثر نواقص پوستی است و این کار باید به نحوی انجام شود که سطح پوست کاملا یک‌ دست و یک رنگ به نظر برسد. برای داشتن پوستی بی نقص باید ابتدا ابزار و محصولات آرایشی مورد نیاز را بشناسید و طرز کار با آنها را نیز آموزش ببینید.

کرم پودر یا پنکیک

کرم پودر یا پنکیک

تفاوت پنکیک و کرم پودر؟

همانطور که در قسمت بالا گفتیم پنکک‌ها بافتی پودری و نسبتا سبک دارد در حالیکه کرم پودر دقیقا مثل کرم و به صورت مایع است و به همین دلیل هم معمولا قدرت پوشانندگی بسیار بالاتری نسبت به پنکک دارد و اصطلاحا بهتر روی پوست می‌خوابد. کرم پودر هم دقیقا همان کارکرد پنکک را دارد و باید بتواند نواقص پوست را پوشانده و چهره‌ ای یک دست و زیبا را به نمایش بگذارد. پس می توان گفت تفاوت کرم پودر با پنکک فقط در نوع بافت آن ها است. البته هرگز فراموش نکنید که قبل از استفاده از ین دو محصول آرایشی حتما باید از زیرسازها استفاده کنید.

1588486299_BHKTVYMVHO

انتخاب کرم پودر و پنکیک با توجه به نوع پوست

شاید جالب باشد که بدانید هر کدام از محصولات آرایشی نام برده شده برای یک نوع پوست مناسب هستند پس چه بهتر که با توجه به نوع پوست خود به انتخاب لوازم آرایشی برای پوست خود بپردازید. پنکیک یکی از محصولات آرایشی ای است که برای پوست های چرب گزینه مناسب تری بوده و طور کلی پیشنهاد می‌ کنیم اگر پوست چربی دارید، بعد از تمام آرایش خود با کرم پودر، کمی پودر پنکک را به صورت ملایم روی پوست صورت بزنید. این پودر در ساعت‌ های بعدی چربی تولید شده توسط پوست را به خود جذب کرده و پوستی مات و زیباتر به شما ارائه خواهد داد. اگر پوست خشکی دارید بهتر است حتما از کرم پودرهای چرب تر و یا در صورت استفاده از پنکک از پنکک مرطوب به جای خشک استفاده کنید تا نتیجه بهتری را به دست آورید.

کرم پودر یا پنکیک

پرایمر و زیرساز مناسب؛ پوستی جوان و شفاف داشته باشید

فراموش نکنید که اگر از زیرساز مناسب برای آرایش پوست خود استفاده نکنید، هر چقدر هم که از پنکیک و یا کرم پودر مرغوب استفاده کنید در نهایت نتیجه خوبی نخواهید گرفت. پرایمر یکی از بهترین زیرسازها برای آرایش پوست است که معمولا برای گرفتن چربی اضافه و صاف کردن پوست قبل از زدن کرم پودر استفاده می شود و به دلیل آبرسان بودن باعث می شود کرم و یا پنکیک به خوبی روی پوست شما بنشیند. یکی از ویژگی های مثبت استفاده از پرایمر برای افرادی که پوست های چرب دارند، جلوگیری از برق افتادن و ایجاد چربی بعد از آرایش است.

کرم پودر یا پنکیک

اگر دوست دارید آراسته و خوش تیپ باشید صفحه مد و فشن ما را دنبال کنید.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی