|

عاشق حبوباتی ولی میترسی زیاد بخری و حشره بزنه؟ بیا اینجا تو سه سوت میگمت چه کنی!

اینجا قراره ترفندای جلوگیری از حشره زدن حبوبات رو به آسون ترین روش ممکن باد بگیرین و کابینتی عاری از هر گونه حشره موذی داشته باشین!

لینک کوتاه کپی شد

شایانیوز- همونطور که میدونین آشپرخونه در بسیاری از منازل ما ایرانی ها به عنوان یک محل مناسب واسه نگهداری انواع و اقسام وسایل و  خوراکی هاست. خب بی تردید تغییرات آب و هوایی یا بروز یک اتفاق کوچیک مثل ریختن مقداری شیرینی یا مواد خوراکی باعث جمع شدن حشرات مختلف میشه. اما بعضی اوقات بدون هیچ دلیلی مواد غذایی همچون حبوبات شروع میکنن به حشره زدن و تمام جذابیت کابینت های شما رو به سخره میگیرن. در این شرایط اطلاع از روش هایی که میشه حبوبات رو از شر این حشرات دور نگه داشت، خیلی کارآمد و ارزشمند خواهد بود که قراره در این مقاله به بیان اون بپردازیم. پس با ما همراه باشید:

آفت-زدن-حبوبات

ترفندای جلوگیری از حشره زدن حبوبات

1. یکی از مهم ترین نکاتی که باید برای جلوگیری از حشره زدن حبوبات بهش توجه داشت، اینه که بی گدار به آب نزنین و پس از خرید با چند کیلو حبوبات به خونه برنگردین. این کار فقط و فقط باعث میشه شما شرایط مناسبی برای رشد حشرات رو در کابینت های آشپزخونتو فراهم کنین. واسه همین پیشنهاد میدیم حبوباتی نظیر انواع لوبیاها، عدس یا لپه رو که به وفور ازشون استفاده می کنین در مقدار زیاد خریداری نکنین.

2. یکی دیگه از این مواردی که باید بهشون توجه داشته باشین اینه که حبوبات رو در شرایط دمایی مناسبی نگهداری کنین. محیطی که برای حبوبات مناسب در نظر گرفته شده، بایستی خنک و با نور کم باشه تا مبادا حشرات رو به سمت اونا بکشونه. همچنین توجه به بسته بندی حبوبات هم خیلی اهمیت داره و حواستون باشه جوری اونا رو بسته بندی کنین که هوایی درونش نباشه و از مرغوبیت نخود و لوبیا کم نکنه.

3. حتما تابحال روش های مختلفی درباره نگهداری مواد غذایی به گوشتون خورده ولی معتقدین که هیچی فریز کردن اونا نمیشه. این موضوع درباره حبوبات هم کاربردیه و میشه پس از خریدشون برین سراغ بسته بندی درست و درمون و بعدش هم فریز کردنشون. زمانی که معمولا برای فریز کردن حبوبات مناسبه تا 4 هفته بیان میشه. این کار باعث میشه به طور قطع تمام حشرات حبوبات به طور کامل از بین برن.

4. از دیگر روش های کاربردی واسه جلوگیری از حشره زدن حبوبات اینه که بهشون نمک اضافه کنین که البته خیلی هم در میون مردم رواج داره این کار. استفاده از نمک در ظرف یا بسته بندی حبوبات هم از فاسد شدن اونا جلوگیری میکنه و هم مانع از حشره زدنشون میشه.

5. اگه عادت دارین جعبه های کبریتتون رو دور بریزین پس بهتره دست نگه دارین. یکی از مواردی که میشه از جعبه های کبریت استفاده مفیدی داشته باشین، اینه که حوبات رو توی اونا نگه دارین. علتش هم بی تردید اینه که توی جعبه های کبریت گوگرد وجود داره و گوگرد دشمن جونِ حشراته.

intro-1656359052

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها