|

ترفندای خونگی واسه تمیز کردن سینک؛ با این روش ها آشپزخونه رو عین الماس برق بنداز!

اینجا قراره ترفندای خونگی تمیز کردن سینک ظرفشویی رو با سه سوته و با ساده ترین روش ممکن یاد بگیرین و جذابیت آشپزخونتون رو چند برابر کنین!

لینک کوتاه کپی شد
18

شایانیوز- اگه جزو اون دسته از کسانی هستین که به تمیزی خونه اهمیت زیادی میدین و تا حالا هم کلی ترفند خونگی واسه لکه بری مبل و تمیزی کابینت یاد گرفتین، الان وقتشه که سری به آشپزخونه بزنین و یه حال درست و حسابی به سینک بدین که کلی از تمیز کردنش گذشته و حسابی بو گرفته. سینک ظرفشویی بخش مهمی در آشپزخونه به شمار میاد که تمیز بودن یا نبودن اون در کدبانویی شما بی تردید تاثیر شگرفی داره. به همین دلیل قصد داریم شما رو با ترفندای تمیز کردن سینک ظرفشویی آشنا کنیم. با ما همراه باشید.

maxresdefault

این تمیز کننده فوق حرفه ای واسه هر لکه سینک جوااابه!

واسه تمیز کردن سینک ظرفشویی یه روش خیلی خفنی وجود داره که ترکیبی از چند تا ماده تمیز کننده و شوینده واقعیه که قراره بهتون با مقدار دقیقش رو بگیم.

برای درست کردن این شوینده نصف پیمانه جوش شیرین، نصف پیمانه بوراکس، نصف پیمانه نمک که ترجیحا نمک دریا باشه، 15 قطره روغن گیاهی میوه گریپ فروت یا هر مایعی که خاصیت بازی یا اسیدی قوی داشته باشه همچون لیمو. تمام این مواد رو داخل یک ظرف مناسب ترکیب کنین و در افشانه ای بریزین تا با اسپری کردن اون روی سینک، شاهد بازگشت جذابیت و براق شدن سینک خود باشید.

روغن لیمو

hrt

از این ترکیب معجزه آسا واسه رفع لکه های قدیمی سینک غافل نشو!

یکی دیگه از روش هایی که میشه به راحتی باهاش از شر لکه های بر جای مانده روی سینک رهایی یافت، استفاده از ترکیب سرکه و پوست لیمو به همراه جوش شیرینه. همونطور که میدونی جوش شیرین به عنوان یک ماده پاک کننده قوی همواره در ماده های ترکیبی برای تمیز کردن بخش های مختلف خونه کاربرد داره.

برای این کار مقدار لازم از مواد مذکور رو تهیه و آماده در کناری بذاریدشون. حالا سینک رو آبکشی بکنین و جوش شیرینُ روی سطح سینک بپاشین. اسفنجی بردارین و با حرکات دایره ای سعی کنین سطح سینک رو از جوش شیرین پر کنین. حالا سرکه رو اضافه کنین تا لکه های باقی مونده در طی مدت طولانی به راحتی از روی سینک محو بشن.

در آخر هم پوست لیمو یا پرتقال رو بردارین و به آرومی روی سطح سینکتون بکشین. اینجوری علاوه بر اینکه از تمیزی سینک مطمئن میشین، عطر خوشایندی هم به اون می بخشین. سپس روی سینک رو آب بگیرین و با دستمالی خشک کنین.

gfe

d

با روغن های خفن و خوش بو سینک آشپزخونه رو برق بنداز!

آیا میدونستین که فقط موادی مثل جوش شیرین و لیمو نیستن که میتونن ظاهری شفاف و بی نهایت تمیز رو به وسایل آشپزخونتون ببخشن. در عوض روغن هایی وجود دارن همچون روغن میخک که برای تمیز کردن و البته خوش عطر و بو کردن وسایل آشپزخونه یک روش فوق العاده عالی به حساب میان.

میخک

برای دیدن معجزه این ترکیب بی بدیل بایستی جوش شیرین رو به مقدار دو فنجون به همراه ده قطره از روغن لیمو و ده قطره هم از روغن میخک مخلوط کنین تا یه ترکیب درست و حسابی رو به وجود بیارین. در مرحله اول این مواد رو با هم ترکیب کنین و روغن ها رو توی ظرفی سرپوش دار بریزین. سپس جوش شیرین رو به اونا اضافه کنین. خوب مواد رو تکون بدین تا کاملا با هم مخلوط شن. یه کم از سطح سینک رو مرطوب کنین و ترکیب به دست اومده رو روی قسمت های مدنظرتون بریزین.

حالا یکم صابون مایع هم روی سطح سینک به موادی که قبلا ریختین اضافه کنین و با یه اسفنج نرم کل مواد رو روی سینک پخش کنین. بذارین مواد چند دقیقه ای روی سینک باقی بمونن و در آخر با آب سینک رو بشورین و در آخر برای اینکه لکه های آب روی سینک باقی نمونن،با دستمال قطرات آب رو خشک کنین. اینطوری یه سینک خیلی تر و تمیز و شیک به آشپزخونتون بخشیدین که از ظرف شستن توش نهایت لذت رو میبرین.

dea

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها