|

کاهش وزن

کاهش وزن و لاغری رو با خوشمزه جات داشته باش؛ پنج خوراکی که باید بیاریشون تو رژیمت

Foods to Help You Lose Weight

ممکنه شما هم مثل خیلی های دیگه فکر کنید که هرچی خوراکی خوشمزه است همشون چاق کننده اند و باید از رژیم غذایی حذف بشند اما این باور کلا غلطه!!!

لینک کوتاه کپی شد

شایانیوز- یکی از معضلاتی که اکثر افراد با آن درگیر هستند این باور غلط است که غذاها و خوراکی های خوشمزه همگی چاق کننده هستند و اگر به دنبال کاهش وزن یا حفظ تناسب اندام خود هستید بهتر است که از آن ها دوری کنید اما باور کنید که این باور کاملا اشتباه است و هستند مواد خوراکی ای که هم سلامت هستند و هم با کمک به حفظ سیری باعث می شوند که شما دیر تر میل به خوردن پیدا کنید و به این ترتیب در روند کاهش و حفظ وزن موثر خواهند بود.

جالب است بدانید که برخی از این مواد غذایی حتا قابلیت آن را دارند که متابولیسم بدنی شما را بالا ببرند و به این ترتیب باعث بهبود روند کاهش وزن شما شوند. احتمالا خودتان هم خوب می دانید که شکلات تلخ، تخم مرغ و بادام از جمله مواد غذایی هستند که در این لیست قرار میگیرند اما در ادامه ما تصمیم داریم تا چند نمونه دیگر از این مواد خوارکی را به شما معرفی کنیم.

پنج خوراکی ای که کمک می کنند تا وزنتون رو کم کنید:

1.برای تناسب اندام لوبیا رو به رژیم غذاییت اضافه کن

به گزارش شایانیوز، لوبیا منبع عالی پروتئین می باشد که دست بر قضا قیمت نسبتا مناسبی هم دارد، علاوه بر این این ماده غذایی از سطح بالایی فیبر نیز برخوردار است که باعث می شود هضم آن زمان بر باشد، به این ترتیب باعث می شود که شما مدت طولانی تری احساس سیری داشته باشید.

رژیم غذایی مناسب

2.برای تناسب اندام سوپ رو به رژیم غذاییت اضافه کن

بله سوپ یک ماده غذایی نیست در واقع یک غذا است اما آنچه که مهم است این است که حتما سعی کنید تا وعده های غذایی خودتان را حتما با یک کاسه سوپ شروع کنید. آن ها باعث می شوند که زود تر احساس سیری کنید. نکته ای که باید در نظر داشته باشید این است که اگر برای حفظ تناسب اندام و یا کاهش وزن به خوردن سوپ رو می آورید پس باید حتما کالری آن را در هر وعده بین 100 تا 150 حفظ کنید پس از مصرف خامه و کره در سوپ های خود پرهیز کنید.

رژیم غذایی مناسب

3. برای تناسب اندام پوره سبزیجات رو به رژیم غذاییت اضافه کن

سبزیجات هم سالم و مقوی هستند و هم غالبا کالری کم و فیبر بالایی دارند به همین خاطر هم اضافه کردن آن ها به رژیم غذایی می تونه تاثیر زیادی در این روند داشته باشه. حالا کاری که شما می تونید انجام بدید اینه که سبزیجات رو به شکل پوره در بیارید و در کنار وعده های غذایی مختلف و یا میان وعده هاتون مصرف کنید.

رژیم غذایی مناسب

4.برای تناسب اندام سیب رو به رژیم غذاییت اضافه کن

خوردن آب میوه را فراموش کنید در عوض برای میان وعده یک سیب تازه را انتخاب کنید. میوه ها به طور معمول بیشتر می توانند شما را سیر کنند تا آب میوه ها. یکی از دلایل آن این است که میوه های خام فیبر بیشتری دارند و یک دلیل مهم دیگر نیز این است که عمل جویدن، سیگنال هایی را به مغز شما می فرستد که گویا شما وعده قابل توجهی را صرف کرده اید پس باید احساس سیری کنید.

رژیم غذایی مناسب

5. برای تناسب اندام ماست رو به رژیم غذاییت اضافه کن

بدون شک ماست یونانی از جمله مواد غذایی است که برای یک رژیم غذایی سالم و روند کاهش وزن پیشنهاد می شود اما با این حال اگر از خوردن ماست سنتی لذت می برید باز هم بهتر است آن را از خودتان دریغ نکنید. طی یک پروژه تحقیقاتی در هاروارد که بر روی بیش از 120000 نفر برای یک دهه انجام شده است، تا کنون ثابت گردیده که ماست از بین تمامی مواد خوراکی ای که معمولا مصرف می شود بیشتری ارتباط را با کاهش وزن دارد.

رژیم غذایی مناسب

برای زندگی ای بهتر، صفحه زندگی سالم ما را دنبال کنید.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها