|

انواع استایل با مانتو بلوچی

معرفی استایل های اصیل با مانتو بلوچی؛ با این سوزن دوزی های رنگی شیک و متفاوت بپوش

انواع استایل با مانتو بلوچی

لباس‌ بلوچی یکی از با ارزش‌ ترین و زیبا ترین لباس‌ های سنتی ایران است که غالبا از پارچه‌ های مرغوب و با کیفیت نخی و یا ابریشمی دوخته می شود.

لینک کوتاه کپی شد

شایانیوز- لباس‌ بلوچی زنانه یکی از با ارزش‌ترین و زیباترین لباس‌ های سنتی ایرانی است. این لباس‌ زیبا که از پارچه‌ های مرغوب و با کیفیت نخی و یا ابریشمی دوخته می‌ شود، با هنر‌ دست زنان بلوچ تزیین می‌ گردد. این لباس های سنتی دارای طراحی های زیبا با حفظ اصالت و فرهنگ بلوچ هستند که به این طراحی ها سوزن دوزی، آینه‌دوزی و پریوار‌دوزی نیز گفته می شود. جالب است بدانید که یکی از محبوب ترین مدل های مانتو سنتی در ایران مانتو بلوچی است که به خاطر طرح های زیبا و معمولا شادی که دارد طرفداران زیادی دارد. برای اکثر خانم ها ست کردن مانتو سنتی کمی دشوارتر از مانتو عادی است در حالیکه فقط کافی است کمی با فرهنگ و نوع پوشش آن منطقه و اصول و قواعد ست کردن مانتو با دیگر آیتم ها آشنا باشید.

مانتو بلوچی به شکل سنتی و اصیل معمولا دارای استایل پیراهن شکل است و صورت جلو بسته دوخته می شود. ولی امروزه ما شاهد سوزن دوزی های بلوچی حتی روی مانتوهای کتی و مجلسی هم هستیم. در ادامه این مقاله با اصول و قواعد پوشیدن این مانتوهای جذاب آشنا خواهید شد با ما همراه باشید.

مانتو بلوچی

مانتو بلوچی مجلسی؛ جذاب و خیره کننده

مانتوهای بلوچی زنانه بسیار زیبا و خاص هستند که با طرح و نقش‌ های خاص بلوچی تزیین می‌ شوند. جالب است بدانید که استفاده از طرح و نقش‌ های بلوچی بر روی مانتوهای مجلسی زیبایی خاصی دارد و جلوه ویژه‌ای به لباس‌ های مجلسی زنانه می‌ دهد. مانتو و دیگر انواع لباس های بلوچی از دیرباز تا امروز جزو لباس های گران قیمت و با ارزش محسوب می شدند زیرا دارای کار دست بوده و از پارچه های ابریشمی مرغوب تهیه می شوند در نتیجه مانتوهای سوزن دوزی شده بهترین گزینه برای استفاده در مجالس و مهمانی های رسمی هستند.

مانتو بلوچی

مانتو بلوچی

مانتو بلوچی سنتی؛ زیبا و اصیل

اگر به دنبال مانتوهایی هستید که طرح های خاص و متفاوتی داشته باشد، مانتو سنتی بهترین انتخاب برای شما است. مانتو های سنتی به صورت کلی از المان های لباس محلی قوم های مختلف الهام گرفته شده است و معمولا این نوع مانتوها دارای تنوع بسیار بالایی هستند. مانتو بلوچی یکی از زیباترین مدل های این مانتو است که بصورت سنتی دارای قد بلند و بصورت جلو بسته است و به همراه شلوار بلوچی ست و هم طرح مانتو پوشیده می شود.

مانتو بلوچی

مانتو بلوچی

اکسسوری های بلوچی؛ استایلی فریبنده و درخشان داشته باشید

همانطور که در قسمت بالا گفته شد پارچه های بلوچی دارای سوزن دوزی، آینه‌دوزی و پریوار‌دوزی هستند و ظاهری درخشان و پر زرق و برق دارند. حال اگر تصمیم دارید مانتویی با این پارچه ها به تن کنید بهتر است از شال های سوزن دوزی شده و یا پابند و دستبندهای پر زرق و برق بلوچی استفاده کنید تا ظاهری زیبا و درخشان داشته باشید. یکی از اکسسوری هایی که خانم های بلوچ استفاده می کنند برقع بلوچی است که در واقع نوعی نقاب بندری است که دارای تزئینات شیک و خاصی است.

مانتو بلوچی

استفاده از هنر فاخر سوزن‌دوزی بلوچستان در استایل

استفاده از هنرهای بومی و سنتی در مد و فشن یک تیر و دو نشان است؛ زنده نگه داشتن میراث معنوی و ملی یک کشور و دیگری کارآفرینی برای هنرمندان بومی. وقتی پای سوزن‌دوزی بلوچی به میان می‌ آید علاوه بر موارد ذکر شده باید به زیبایی و جذابیت بسیار این طرح‌ های فوق‌العاده در استایل هم اشاره کرد. جالب است بدانید که از سوزن دوزی و آینه دوزی های بلوچی امروز علاوه بر مانتو بر روی شال ها و یا حتی شلوارها هم نیز استفاده می شود.

مانتو بلوچی

اگر دوست دارید آراسته و خوش تیپ باشید صفحه مد و فشن ما را دنبال کنید.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها