|

علت زرد شدن برگ های حسن یوسف؛ این خوشگل از قدیم مهمون خونه هامون بوده

حسن یوسف یه گل جذاب، خوشگل و کم دردسرِ که ما رو میبره به قدیما و حیاط خونه مادر بزرگامون.

لینک کوتاه کپی شد

شایانیوز- حسن یوسف جزء گل های نوستالژیه که ما رو میبره به قدیما و حیاط خونه مادربزرگ هامون. این گل جذاب هم مثل شمعدونی خودش رو با شرایط این روزهای ما وفق داده و زندگی آپارتمانی رو به خوبی پذیرفته. حسن بزرگ حسن یوسف اینِ که نگهداریش خیلی آسونِ پس اگه در زمینه پرورش گل و گیاه مبتدی هستید یا اینکه وقت کافی ندارید اما علاقه زیادی به نگهداری گل دارید این جذابِ خوشگل رو به خونتون راه بدید.

درستِ حسن یوسف یه گل بی دردسرِ اما گاهی اوقات دچار مشکلاتی میشه مثلا ممکنِ برگ هاش تغییر رنگ بِدن و زرد بشن. توی این مطلب علل زرد شدن برگ های حسن یوسف و روش های درمانش رو بررسی می کنیم.

زرد شدن برگ ها نشانه آبیاری زیاد و کم

آبیاری نامنظم علت اصلی زرد شدن برگ های حسن یوسف؛ زمانی باید به حسن یوسف آب بدید که خاکش حدود دو الی سه سانتی متر خشک شده باشه. برای اینکه بفهمید گیاه نیاز به آب داره یا نه، خاک رو با فرو کردن انگشتتون چک کنید تا اگر خشک بود بهش آب بدید. حسن یوسف خاک باتلاقی رو دوست نداره پس حتما منافذ زیر گلدون رو چک کنید تا آب اضافه ازش خارج بشه. خاکی که برای این گیاه انتخاب می کنید هم باید به گونه ای باشه که آب رو به راحتی از خودش عبور بده.

زرد شدن برگ های حسن یوسف یکی از علامت های آبیاری بیش از حدِ که اگه به موقع به دادِش نرسید برگ ها قهوه ای میشن و حالت افتاده پیدا میکنن. اگه دیدید برگ های حسن یوسف بعد از زرد شدن خشک میشن یعنی گیاهتون نیاز به آبیاری بیشتری داره.

نور زیاد فیلتر نشده بلای جان حسن یوسف

برای اینکه برگ های حسن یوسف خوش رنگ و شاداب باشن باید در معرض نور زیاد فیلتر شده قرار بگیره. مهم ترین نکته در خصوص خوش رنگ شدن حسن یوسف نور زیاد ولی فیلتر شده است. نور کم باعث سبز شدن برگ ها میشه. به گزارش شایانیوز نور زیاد بدون فیلتر هم باعث رنگ پریده شده برگ ها میشه.

عوض کردن جای گلدون

جا به جا کردن گیاه به گلدون دیگه و یا منتقل کردنش به باغچه هم میتونه باعث زردی و ریزش برگ های پایینی گیاه بشه. پس برای منتقل کردن به مکانی جدید باید این کار رو به تدریج انجام بدید تا به گیاه شوک وارد نشه. برای انتقال به باغچه، گلدونتون رو ابتدا برای مدتی در فضای باز و در مکانی سایه و محافظت شده از نظر آفتاب و باد قرار بدین. بعد از حدود یک هفته که گیاه با محیط جدید سازگار شد میتونید اونو بکارید.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها