|

ترفندهای آرایشی پوست چرب

زیرساز پوست چرب؛ با این ترفندای آرایشی دیگه نگران برق زدن صورتت بعد میکاپ نباش

ترفندهای آرایشی پوست چرب

کسانی که پوست چرب دارند، بخشی از مراحل آرایش خود را، به مبارزه با چربی پوست اختصاص می دهند. آرایش پوست چرب نکاتی دارد که باید رعایت شود.

لینک کوتاه کپی شد

شایانیوز- کسانی که پوست چرب دارند، بخشی از مراحل آرایش خود را، به مبارزه با چربی اضافه پوست اختصاص می دهند. آرایش پوست چرب نکاتی دارد که اگر رعایت کنید، میکاپ شما مدت بیشتری دوام می‌آورد و دیرتر خراب می‌ شود. یکی از دغدغه های خانم هایی که پوست چربی دارند این است که بعد از آرایش صورتشان برق بیافتد و یا آرایششان از روی پوستشان لیز بخورد و ظاهر نامرتبی پیدا کنند. خب بطور صادقانه اگر از زیرساخت های مناسب برای پوست های چرب استفاده نشود همین اتفاق می افتد، پس اگر پوست چربی دارید بهتر است در انتخاب محصولات آرایشی و مراحل زیرساز آرایش خود دقت بیشتری داشته باشید.

مهم‌ترین نکته‌ای که در آرایش پوست چرب باید در نظر بگیرید استفاده از محصولات آرایشی و مرطوب‌ کننده‌ های بدون چربی یا اویل فری است و فراموش نکنید که در طول روز نیز باید با استفاده از دستمال کاغذی یا پودرهای مخصوص، چربی اضافه پوست را بگیرید تا صورت‌تان براق نشود و آرایش‌ تان به هم نریزد. در ادامه این مقاله با ترفندهای آرایش پوست چرب بیشتر آشنا خواهید شد با ما همراه باشید

آرایش پوست چرب

آرایش پوست چرب

قبل از هر کاری پوستتان را از چربی پاک کنید

قبل از پاک کردن و تمیز کردن صورت باید آن را بشویید، با آب گرم صورت‌ تان را از آلودگی‌ ها و چربی‌ ها پاک کنید. روی صورت مرطوب، مقدار شوینده مناسب بریزید و به صورت دورانی به وسیله دستتان پوست خود را ماساژ دهید. در این مرحله دقت داشته باشید که پوست خود را بیش از حد نشویید. چون این کار باعث می‌شود که رطوبت و چربی طبیعی پوست از دست برود و حتی چربی بیشتری در پوست ترشح شود پس یک دست شستشو کفایت می کند. در آخر سرهم با یک حوله تمیز و خشک صورت خود را خشک نمایید.

آرایش پوست چرب

از تونر استفاده کنید؛ بومی تمیز برای آرایش داشته باشید!

تونرها با فرمول‌ های خاصی تهیه می‌ شوند و باعث پاک شدن چربی‌ ها و آلودگی‌ های اضافه و باقیمانده مواد آرایشی از روی پوست می‌ شوند. دقت داشته باشید که از تونرهای مخصوص پوست های چرب استفاده کنید و تونر انتخابی حتما فاقد الکل باشد زیرا وجود الکل در مایع پاک کننده آرایش باعث آسیب به پوست شما می شود. برای این کار کافی است مقداری از تونر بدون چربی را روی پنبه بریزید و پنبه را روی تمام صورت به غیر از چشم‌ ها بکشید و در انتها اجازه دهید تا صورت خودش خشک شود.

آرایش پوست چرب

آبرسان و پرایمر مات بزنید

پرایمر باعث می‌ شود که سطح پوست شما صاف و بدون برق و درخشش باشد و برای آرایش آماده شود. این محصول مانع از این می‌ شود که آرایش صورت شما بعد از مدتی ذوب شود و بر اثر چربی پوست، پخش شود. موقع خرید پرایمر دقت کنید که انواع مات‌ کننده و بدون چربی آن را بخرید زیرا همه پرایمرها برای پوست های چرب مناسب نیستند. برای زدن پرایمر هم یک لایه نازک از آن را روی تمام پوست خود پخش کنید و ماساژ دهید.

آرایش پوست چرب

آرایش پوست چرب

برای آرایشی با دوام کرم پودر فاقد چربی استفاده کنید

قبل از اینکه کرم‌ پودری بخرید حتما اطمینان حاصل کنید که بدون چربی باشد. حتما روی لیبل محصول را بخوانید و دنبال کلماتی مثل اویل فری یا بدون چربی، مات کننده و غیرکومدوژنیک بگردید. غیرکومدوژنیک یعنی محصولی که منافذ پوست را نمی‌بندد. برای زدن کرم پورد بهتر است از براش مخصوص و یا یک اسفنج آرایشی نسبتا بزرگ استفاده کنید.

آرایش پوست چرب

پودر فیکس یا پنکیک؟

فیکساتور نوعی تثبیت‌کننده آرایش است که باعث می‌ شود آرایش شما برای مدت طولانی‌ تری دوام بیاورد. اگر می خواهید آرایشی با دوام و مرتبی داشته باشید بهتر است از این پودر معجزه گر استفاده کنید. اگر هم به دنبال آرایشی سبک و روزمره هستید می توانید از پنکیک برای مرحله آخر بزنید؛ البته فراموش نکنید که از پنکیک های چرب و یا گریمی استفاده نکنید پنکیک هم باید مانند کرم پودر فاقد چربی باشد.

آرایش پوست چرب

اگر دوست دارید آراسته و خوش تیپ باشید صفحه مد و فشن ما را دنبال کنید.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها