|

وقایع حیات وحش

از جذابیت های حیات وحش؛ زرافه مادر برای نجات فرزندش یه تنه همه رو حریفه الا شیر نر

Giraffe Tries To Protect Her Baby From Lions, Hyenas and Jackals

حیات وحش فقط با صحنه های دلخراش تعقیب و گریز و شکار تعریف نمی شود بلکه در این دنیای عجیب اتفاقات تلخ و غم انگیز نیز رخ میدهد.

لینک کوتاه کپی شد
2

شایانیوز- شاید با خودتان فکر کنید که دیدن صحنه شکار حیوانات توسط یک دیگر دراماتیک ترین و غم انگیز ترین صحنه ایست که ممکن است در طبیعت نظاره کنید اما حیات وحش همیشه آن طور که به نظر می آید نیست و قرار نیست که شما همیشه شاهد صحنه های تعقیب گریز و یا درگیری بین حیوانات باشید، در این دنیایی باورنکردنی لحظه هایی هست که می تواند تراژیک ترین صحنه ممکن را رقم بزند.

آقای استف بوتا راهنمای 30 ساله پارک ملی کروگر می باشد که شاهد یکی از همین صحنه ها بوده است. طی این صحنه یک زرافه مادر سعی می کند تا از فرزند بی جان خود در برابر حیوانات درنده مراقبت کند. دوره بارداری زرافه ها حدودا 15 ماه طول می کشد به این ترتیب بدون شک از دست دادن فرزندشان مطمئنا تجربه سختی است.

این طور که آقای بوتا تعریف می کند: همان طور که در پارک می گشتیم و امیدوار بودیم که شاهد یوزپلنگی در آن ناحیه باشیم زرافه ای را دیدیم  که ظاهرا خیلی استرس داشت و بالا و پایین می رفت؛ وقتی که دقت کردیم این بار زرافه  کوچکی را نیز در نزدیکی های او دیدیم که تازه به دنیا آمده بود و برای این که بتواند به روی پای خود بایستد به سختی تلاش می کرد اما هر بر از یک طرف به زمین می افتاد، یک بار با صورت زمین می خورد و یک بار به پهلو. در این مدت زرافه مادر نیز تلاش می کرد تا حیوانات دیگر از جمله یک کرکس را از فرزند خود دور کند.

وقایع حیات وحشوقایع حیات وحش

تمام طول شب زرافه مادر بر بالای سر فرزندش بیدار بود و از او مراقبت می کرد ما باید به کمپ باز می گشتیم و وقتی که روز بعد به نزدیکی های محل زرافه ها رفتیم دیدم که متاسفانه زرافه کوچک تر مرده است اما همچنان مادر بر بالای سر او ایستاده و مراقب است که مبادا شغال ها و کفتار ها او را بربایند. با این حال صحنه غم انگیزی بود چرا که تا زمانی که زرافه مادر با کفتار ها مبارزه می کرد شغال ها می آمدند و از زرافه کوچک تغذیه می کردند.

وقایع حیات وحش

این روند ادامه داشت تا زمانی که شیر ها سر رسیدند زرافه مادر اندکی نیز با آن ها مقابله کرد اما پس از ورود شیر نر عقب کشید این بار دیگر زندگی خودش را هم در خطر میدید. شیر نر نیز به آرامی لاشه زرافه کوچک را به دندان گرفت و با خود به داخل بوته ها برد.

وقایع حیات وحشوقایع حیات وحش

شما می توانید ویدئو این صحنه دراماتیک و غم انگیز را در زیر تماشا کنید.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها