|

اگه نمیدونی شام چی درست کنی کلیک کن

شام چی بپزم؟ یه عالمه غذای نونی جذاااب و خوشمزه واسه شام

اگه از الان تو فکر این هستید که شام چی بپزید این مطلب از دست ندید چرا که کلی غذای جذاب و آسون براتون در نظر گرفتیم.

لینک کوتاه کپی شد
1

شایانیوز- معمولا وقتی از خواب بیدار میشیم یکی از اولین سوالاتی که از خودمون می پرسیم اینِ که شام و ناهار چی درست کنیم. با اینکه لیست غذایی پر و پیمونی داریم بازم همواره با این سوال درگیر هستیم و چیزی به ذهنمون نمیرسه.

اگه نمیدونید واسه شام امشب چی درست کنید در ادامه این مطلب با ما همراه باشید چرا که یه عالمه گزینه جذاااب قراره بهتون معرفی کنیم.

1- کتلت بادمجان؛ خارجکی ایرانی پسند

تا حالا غذاهای ایتالیایی زیادی مثل پاستا پنه، لازانیا، سالاد سزار، پنینی مرغ رو بهتون آموزش دادیم. کتلت بادمجان هم از جذاب های ایتالیاییست که اتفاقا با ذائقه ایرانی ها خیلی سازگارِ. برای درست کردن این کتلت خوشمزه به بادمجان، تخم مرغ، جعفری، پنیر پارمزان، پودر سوخاری و یه سری ادویه و چاشنی نیاز دارد. برای مشاهده روش پخت کتلت بادمجان به مقاله چطور کتلت بادمجان بپزم؟ مراجعه کنید.

طرز+تهیه+کتلت+بادمجان+ایتالیایی

2- خوراک کله گنجشکی؛ سنتی ای که تو پاییز پاش به سفره هامون وا میشه

 کله گنجشکی یه غذای سنتی ایرانی است که از قدیم با شروع فصل سرما پاش به سفره مردم باز میشد. این غذای مقوی و خوشمزه با گوشت چرخ شده، سیب زمینی، پیاز، رب، یه سری ادویه و چاشنی تهیه میشه. بعضیا به کله گنجشکی هویج و گوجه فرنگی هم اضافه می کنند. برای مشاهده روش پخت کله گنجشکی به مقاله طرز تهیه خوراک کله گنجشکی مراجعه کنید.

IMG_20211227_150843

3- فاهیتای مرغ؛ اگه از غذاهای تکراری خسته شدی برو تو کار این جذاااب

فاهیتای مرغ یه غذای مکزیکیه خیلی خوشمزست که مثل کتلت بادمجان با ذائقه ایرانی ها کاملا سازگاره. برای درست کردن فاهیتا به سینه مرغ، فلفل دلمه ای، پیاز، نان پیتا یا ترتیلا، خامه ترش و یه سری ادویه و چاشنی نیاز دارید. برای مشاهده روش پخت فاهیتای مرغ به مقاله طرز تهیه فاهیتای مرغ خوشمزه؛ با یه سس سالسای تند و جذاب مراجعه کنید.

Chicken-Fajitas-4

4- کوکو سیب زمینی شکم پر؛ یه ورژن جدید از کوکو سیب زمینی سنتی

کوکو سیب زمینی شکم پر یه کوکوی خیلی خوشمزست که بِیسش سیب زمینی، پیاز، تخم مرغ و یه سری ادویه است. برای مواد میانی میتونید از انواع سبزیجات، گوشت چرخ شده، کالباس، مرغ و انواع پنیر استفاده کنید. مواد میانی کوکو کاملا سلیقه ای است و به ذائقه شما بستگی داره. به گزارش شایانیوز برای مشاهده روش پخت کوکو سیب زمینی شکم پر به مقاله طرز تهیه کوکو سیب زمینی شکم پر مراجعه کنید.

کوکو-سیب-زمینی-شکم-پر-با-گوشت

5- حلیم بادمجون؛ غذای سنتی اصفهانی ها

حلیم بادمجون یکی از غذاهای بسیار خوشمزه اصفهانیه که در کنار نون تازه، سیر داغ، نعناع داغ و پیاز داغ چشم شما رو به خودش خیره خواهد کرد و هوش رو از سرتون میبره. اگه دوست دارید بدونید که چجوری باید یه حلیم بادمجون کشدار و خوشمزه درست کنید به مقاله طرز تهیه حلیم بادمجون مراجعه کنید. 

halim-bademjan (2)

6- ساندویچ مرغ؛ یه فست فود سالم و خوشمزه

اگه جزء افرادی هستید که سالم بودن غذا براتون خیلی مهمِ و در عین حال به فست فود هم علاقه دارید باید بگیم که ساندویچ مرغ یکی از سالم ترین ساندویچ ها است که به راحتی می تونید در منزل تهیه کنید. ساندویچ مرغ با سینه مرغ، انواع مخلفات و نان همبرگری یا نان ساندویچی تهیه میشه. برای مشاهده طرز تهیه این ساندویچ خوشمزه به مقاله طرز تهیه ساندویچ مرغ سرد مثل ساندویچِ آیدا با یه سس خوشمزه مراجعه کنید.

d49a5568-0933-481e-8abc-e22ec5a1668a_1500x900

اگر دوست دارید آشپزی های ما رو دنبال کنید به صفحه آشپزی شایانیوز سر بزنید.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها