|

(ویدئو) طرز تهیه مربای هویج؛ یه خوشمزهِ خوش رنگ و جذاااب واسه صبحانه

مربای هویج یکی از پرطرفدارترین مرباهای ایرانیست که تو هر فصلی میتونید درستش کنید و برای وعده صبحانه در کنار کره و خامه میل کنید.

لینک کوتاه کپی شد

شایانیوز- هویج جزء سبزیجات پرکاربردِ که میشه باهاش یه عالمه خوردنی جذاب مثل هویج پلو، مربای هویج، کیک هویج، دسر هویج و خورشت هویج درست کرد. هویج رو میتونید توی انواع سالاد به خصوص سالاد کاهو هم استفاده کنید چرا که هم خوشمزه و پرخاصیتِ هم اینکه سالادتون رو حسابی خوشگل و رنگارنگ میکنه.

توی این مطلب میخوایم براتون مربای هویج درست کنیم. این مربا هم مثل مربای آلبالو جزء مرباهای نوستالژی برای ما ایرانی ها است. اگه دوست دارید طرز تهیه این مربای خوشمزه رو یا بگیرید در ادامه با ما همراه باشید.

مواد اولیه لازم برای تهیه مربای هویج

هویج ۸۰۰ گرم

شکر ۶۰۰ گرم یا ۳ پیمانه

آب ۲ لیوان یا ۵۰۰ میلی لیتر

هل سبز ۵ عدد یا ۳ قاشق غذاخوری عرق هل

لیمو ترش ۲ قاشق غذاخوری

گلاب 1/2 پیمانه

مربای هویج

طرز تهیه مربای هویج

1- ابتدا هویج ها رو رنده کنید. استفاده از رنده درشت یا ریز کاملا سلیقه ای است. هویج های رنده شده رو داخل قابلمه بریزید و تفت بدید منتظر بمونید تا هویج تغییر رنگ بده و نرم بشه.

2- در مرحله بعد آب و شکر رو اضافه کنید. شکر که حل شد و جوش اومد در ظرف رو بذارید حرارت رو هم کم کنید بذارید 1 ساعت با حرارت ملایم بپزه. به گزارش شایانیوز بعد از 1 ساعت گلاب، هل و لیمو ترش رو اضافه کنید دوباره در ظرف رو بذارید تا نیم ساعت دیگه با حرارت کم روی شعله بمونه و جا بیفته.

نکته بسیار مهم در تهیه مربای هویج اینِ که حرارت موقع اضافه کردن هویج باید کاملا ملایم باشه و اول باید شکر به صورت کامل حل بشه و بعد مربا شروع به جوشیدن کنه. اگه حرارت بالا باشه و قبل از حل شدن دانه های شکر مربا به جوش بیاد مربای شما بعد از پخت حتما شکرک میزنه.

مربای-هویج

تستِ قوام مربا هویج

برای تست قوام مربا، مقداری از شیره مربا رو داخل کاسه بریزید منتظر بمونید تا سرد بشه بعد شیره مربا رو بین دو انگشت اشاره و شصت بریزید و انگشت ها رو از هم فاصله بدید شیره باید کمی کش بیاد و نباید کاملا آبکی باشه. (رسیدن مربا به قوام مناسب خیلی مهمِ؛ مربا اگه به قوام کافی نرسه و رقیق باشه بعد از مدتی حتی داخل یخچال کپک میزنه اگر هم بیش از حد بجوشه یا با حرارت بالا بجوشه بعد از خنک شدن شکرک میزنه).

اگر دوست دارید آشپزی های ما رو دنبال کنید به صفحه آشپزی شایانیوز سر بزنید.​

منبع: پیج اینستاگرام mr.foodx

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

  • ناشناس ارسالی در

    ممنون که اموزش خیلب خوبب دادین مچکرم شرین کام باشین

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها