|

ترفندای تمیز کردن کله پاچه؛ با این روش یه کلپچ چرب و شیطووون بَلا بزن بر بدن حالشو ببر

تمیز کردن کله پاچه

کله پاچه از غذاهای خوشمزه و محبوب ایرانیه که باید پیش از پخت به درستی تمیز شه. اینجا قراره ترفند ساده پاک کردن کله پاچه رو یاد بگیرین.

لینک کوتاه کپی شد
3

شایانیوز- در میون غذاهای رنگ و وارنگی که تو ایران هزاران طرفدار داره و واسه هر کدومشون هم ترفندای خاص پخت و پزشون رو آموزش دادیم، به قورمه سبزی و قیمه اشاره می کنیم. اما بی تردید اگه به غذاهای چرب و چیل و پر از طعم خفن علاقه مند هستید، پس حتما میرین سراغ کله پاچه!

کله پاچه یا همون کلپچ جزو غذاهای فوق العاده محبوب در ایران به شمار میاد که هرگز با وجود به میون اومدن غذاهای فست فودی و خوش رنگ و لعاب نتونسته عظمت و طرفدارای پر و پا قرص خودش رو از دست بده. واسه همین هم قصد داریم در این مقاله به بیان اصول صحیح پاک کردن کله پاچه بپردازیم. با ما همراه باشید.

hhf

1. از شر موهای کله پاچه خلاص شو!

در مرحله اول بایستی به سراغ از بین بردن موهای کله پاچه برین. درواقع این کار رو برای اینکه بتونیم یک تر و تمیزی خاصی به ظاهر غذامون بدیم نباید از یاد ببریم. بدین منظور ابتدا قابلمه ای پر از آب رو روی گاز قرار بدین. سپس منتظر بمونین تا آب درونش به جوش بیاد و کله پاچه رو اون تو بذارین. حرارت دیدن کله پاچه درون آب باعث میشه موهای زائد و بدفرم اون به سادگی و از طریق یک چاقو مناسب به طور کامل محو بشه. البته زمانی این کار اثرگذاری خوبی داره که کله پاچه تازه باشه تا در برابر حرارت به سرعت ریشه موهای اون سست شه.

2. اگه میخوای از بیخ و بن موها رو محو کنی، این کارو کن!

بعضی اوقات موهای کله پاچه به این آسونیا از بین نمیره و باید از یه روش اصولی تری استفاده کنین. بدین منظور باید دست به دامن شعله گاز یا کپسول گاز بشین. زمانی که کله پاچه رو روی گاز با شعله زیاد قرار دادین بایستی در همون زمان سعی کنین با چاقو موها رو از بین ببرین. از اونجایی که این کار باعث میشه بوی خیلی بدی رو در فضای اطراف شما پخش کنه، بهترین راه اینه که تو فضای باز نسبت به انجام این کار اقدام کنین.

3. از تمیز کردن بینی و دهان کلپچ غافل نشیا!

برای اینکه تمیز کردن کله پاچه رو با اصول و مرحله به مرحله انجام بدین پس باید حواستون به اینکه بینی و دهان اون رو هم خیلی خوب بشورین باشه. خب واسه این کار قبلش حتما کل ظاهر و پوست بیرونی کله پاچه رو بسوزونین. حالا یک نایلون بزرگ روی زمین پهن کنید و از قسمت بینی کله پاچه به قدری محکم روی زمین بکوبین که تمام مجرای اون از آلودگی ها پاک شه. در این مرحله برای اینکه بتونین صحه ای بر کار خودتون بذارین، پس با یک شلنگ که فشار مناسبی برای پاشش آب داره از پشت سعی بر شستن کامل مجرای بینی کنین. اکنون نوبت به تمیز کردن دهان کله پاچه میرسه. بدین منظور یک چاقو که برندگی اون به اندازه کافی باشه بردارین و دهان کلپچ رو از دو جهت ببرین تا جایی که دو فک اون از هم جدا بشه. دندون ها رو هم اگه تمایل داشتین با انبردست بکشین یا اینکه با مسواک نسبت به تمیز کردن اونا اقدام کنین.

4. مرحله آخر تمیز کردن کله پاچه!

در این مرحله بایستی برین سراغ تمیز کردن خود کلپچ. برای این کار می بایست چاقوتون رو تو قسمت میانی دو سم بندازین و کیسه ی مویی شکل رو از بین شیار قسمت زیرین پاچه خارج کنین. برای تمیز کردن پاچه همین کار کفایت میکنه. در آخر نیز توی یه قابلمه پر از آب سرد پس از اینکه نیم ساعت حرارت دید، کله پاچه رو قرار بدین تا به راحتی از شر سوختگی های به وجود اومده روی اون راحت شین.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها