|

بهترین سینمایی های وسترن

اگه تا حالا فیلم وسترن ندیدی بدون که خیلی از دنیای سینما عقبی؛ پنج تا از بهتریناشو گفتم

ژانر وسترن مدت هاست که اون طور که باید و شاید اثر موفقی نداشته اما با این وجود هنوز هم آثار قدیمی ای که داره از تماشایی ترین ها به حساب میان

لینک کوتاه کپی شد

شایانیوز- آن هایی که اهل تماشای فیلم و سریال هستند و به قول خودمون فیلم باز به حساب میان خوب میدونن که وسترن یه ژانر سینمایی محسوب میشه که برای سالیان زیاد طرفدار های پر و پا قرص و کشته مرده بی شماری داشته اگرچه که این روز ها آن طور که باید و شاید به این ژانر سینمایی در فیلم سازی هالیوود توجهی نمیشه و کمتر شاهد یک عصر خوب هستیم. با توجه به این که این روزها کمتر سینمایی وسترن خوبی ساخته میشه شاید شما به عنوان یک بیننده جدید چندان آشنایی ای به سینمایی های این چنینی نداشته باشید و تنها تجربه شما از فیلم های وسترن به خوب، بد، زشت و به خاطر یک مشت دلار محدود بشه که البته ساخته های شاهکاری هم هستند اما سوای از این دو فیلم بی نظیر و کلینت ایستوود دوست داشتنی فیلم های دیگری هم هستند که باید ببینید تا با لذت تماشای یک فیلم وسترن خوب بیشتر آشنا بشید.

1.جویندگان – 1956

یکی از بهترین سینمایی های تاریخ وسترن، سینمایی جویندگان به کارگردانی جان فورد می باشد. داستان از آن جایی شروع می شود که سرخ‌پوستان کومانچی به خانه و زندگی خانواده ایتان ادواردز حمله می کنند و در این حمله برادر زاده ایتن ادوارد ربوده می شود. ایتان که یک کهنه سرباز امریکایی است تصمیم می گیرد تا هر طور شده برادرزاده اش را از دست آن ها نجات دهد.

به گزارش شایانیوز، جالبه بدونید که سینمایی جویندگان در سال 2008 به عنوان بهترین فیلم وسترن تاریخ سینمای امریکا از طرف بنیاد فیلم امریکا معرفی شد.

امتیاز IMDb : 7.9 / 10

امتیاز Rotten Tomato : 94 / 100

امتیاز Filimo: 83  / 100

بهترین سینمایی های وسترن

2.روزی روزگاری در غرب – 1968

شاید با خودتون فکر کنید که وسترن فقط به سینمای امریکا محدود میشه اما این باور اشتباه است جالب است بدانید که یکی از شاهکار ترین  وسترن های تمام تاریخ به سینمای ایتالیا بر می گردد. روزی روزگاری در غرب یکی از بهترین های سینمای وسترن می باشد که به کارگردانی سرجیو لئونه در سال 1968 به روی پرده رفت و در اروپا به طرز باور نکردنی مورد استقبال قرار گرفت. داستان سینمایی در ارتباط با غریبه ای مرموز است که برای نجات زنی به نام جیل مک بین تلاش می کند.

امتیاز IMDb : 8.5 / 10

امتیاز Rotten Tomato : 95 / 100

امتیاز Filimo: 91  / 100

بهترین سینمایی های وسترن

3.این گروه خشن – 1969

یکی دیگر از سینمایی های وسترن فوق العاده جذابی که خوب است تماشا کنید سینمایی این گروه خشن به کارگردانی سم پکینپا می باشد که داستان دو گروه هفت‌تیر‌کش ماهر است که با هم رو به رو میشوند البته نه به همین سادگی ای که ما برایتان تعریف کردیم. برای اون هایی که از طرفداران سبک اکشن و ماجراجویی هستند این گروه خشن یک انتخاب فوق العاده است.

امتیاز IMDb : 7.9 / 10

امتیاز Rotten Tomato : 91 / 100

امتیاز Filimo: 89  / 100

بهترین سینمایی های وسترن

4.اسم من هیچکس است – 1973

سینمایی اسم من هیچکس است یا به من میگن هیچکس تنها فیلم این لیست می باشد که موفق شده است امتیاز 100 را از طرف منتقدین روتن توماتوز به دست بیاورد. این سینمایی محصول مشترک دو کشور ایتالیا و فرانسه می باشد که به خاطر تم کمدی ای که دارد با دیگر آثار وسترن کمی متفاوت تر است. داستان فیلم در رابطه با دو هفت‌تیر‌کش است که با کمک هم سعی می کنند یک گروه 150 نفره خلافکار رو از پا در بیارن.

امتیاز IMDb : 7.3 / 10

امتیاز Rotten Tomato : 100 / 100

امتیاز Filimo: 92  / 100

بهترین سینمایی های وسترن

5.جنگجوی زنجیر‌گسسته – 2012

و بالاخره یک فیلم نسبتا جدید که ارزش تماشا کردن را دارد. این سینمایی که با عنوان جانگو نیز در بین مردم شناخته می شود موفق شد تا در زمان اکران جوایز بسیاری را به دست بیاورد از جمله جایزه اسکار بهترین بازیگر نقش مکمل مرد و بهترین فیلمنامه. داستان فیلم در رابطه با برده ای آزاد است که برای نجات زنش از عمارت مردی به نام کلوین کندی تلاش می کند.

امتیاز IMDb : 8.4 / 10

امتیاز Rotten Tomato : 87 / 100

امتیاز Filimo: -  / 100

بهترین سینمایی های وسترن

به نظر شما کاربران شایانیوز چه سینمایی های دیگه ای باید در این لیست قرار بگیرند؟ نظرات و پیشنهاد های خودتون رو با ما به اشتراک بگذرارید.

اگر به تماشای فیلم و سریال علاقه دارید صفحه سریال و سرگرمی ما را دنبال کنید.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها