|

میخوای بعد برف و بارون رو شیشه خونَت اثری از لکه نباشه؟ اینجوری عین آینه برقش بنداز!

اینجا قراره ترفندای تمیز کردن شیشه پنجره رو وقتی با لکه های مختلف درگیر میشن یاد بگیرین و زیبایی خاصی به فضای درونی خونتون ببخشین!

لینک کوتاه کپی شد
3

شایانیوز- این روزا که داریم از فصل پاییز گذر میکنیم و به زمستون میرسیم، قطعا یکی از دغدغه های بسیاری از خانوما تمیز کردن شیشه پنجره های خونشون از لکه های برف و بارونه. خب در بسیاری از مواقع این کار با سختی زیادی انجام میشه و آدمو به شکلی به دردسر میندازه.

از طرف دیگه چون نمای بدی هم به خونه میده، شاید خیلیا به همین خاطر نخوان حتی پرده خونشون رو جلوی مهمان کنار بزنن تا اونا با لکه های بدشکلی که از رسوبات آب یا حتی چربی ناشی از آشپزی به وجود اومده، روبه رو بشن. در این شرایط به کارگیری ترفندای صحیح خونگی برای رفع این لکه ها میتونه کلی از دردسرهای شما بکاهه. به همین دلیل قصد داریم شما رو با این ترفندا آشنا کنیم. پس با ما همراه باشید.

قبل از هر کاری بیا تا چند نکته خفن واسه تمیز کردن شیشه بِگمت!

بهتره پیش از اینکه بخواین شروع کنین به تمیز کردن پنجره خونتون، یه سری نکات رو مدنظر قرار بدین. مثلا اینکه از دستمال کاغذی یا دستمال هایی که پرز دارن به هیچ عنوان استفاده نکنین. به جای این موارد میتونین از روزنامه های باطله یا دستمال هایی که پرز ندارن کمک بگیرین. همچنین به عنوان مایع تمیزکننده، به غیر از شیشه پاک کن محلول های طبیعی دیگه ای هم هستن که میشه از اونا برای پاک کردن شیشه کمک گرفت. به عنوان مثال سرکه سفید یا آبلیمو جزو کاربردی ترین ترکیبات برای تمیز کردن انواع شیشه به حساب میان.

window-cleaning

لکه بارون و برف رو اینجوری تو سه سوت محو کن!

یکی از لکه هایی که این روزها خیلیا باهاش درگیر هستن، لکه آبه. وقتی روی شیشه آب میریزه، خصوصا اگر آب بارون باشه، می بایست یا به سرعت نسبت به تمیز کردنشون اقدام کنین یا اینکه پس از مدتی با رسوب اونا روی شیشه دست و پنجه نرم کنین. خب اگه لکه ای که باهاش روبه رو هستین، رسوب آب روی شیشه است، بهتره از ترکیب سرکه به همراه جوش شیرین استفاده کنین. برای اینکار یکم از سرکه سفید رو با جوش شیرین ترکیب کنین.

بدین منظور دقت داشته باشین که باید این ترکیب با نسبت مناسب ترکیب شه تا خمیری با غلظت مناسب به دست بیاد. پس از اینکه خمیر مدنظر درست شد، یک اسفنج که چندان زبر نباشه بردارین و خمیر رو روی لکه های رسوب آب قرار بدین. اجازه بدین خمیر 10 الی 15 دقیقه روی لکه بمونه تا به طور کامل خشک بشه. پس از اون با استفاده از دستمال مرطوب، این خمیر رو به سادگی از روی شیشه پاک خواهید کرد بدون اینکه اثری از اون روی لکه باشه.

لکه آب

رفع لکه آب

لکه چربی روی شیشه رو با این روش محو کن!

اگر با لکه چربی روی شیشه پنجرتون سروکار دارین، یکی از روش هایی که خیلی معموله برای تمیز کردن این مدل از لکه ها، استفاده از شیشه پاک کن هست. اما اگه دلتون میخواد از شوینده های طبیعی استفاده کنین پس بهتره برین سراغ الکل سفید. از اونجایی که چربی در الکل حل میشه، میتونین از همین شوینده به عنوان حلال و از بین برنده لکه چربی استفاده کنین. بدین منظور کمی از الکل سفید رو توی آب بریزین و زمانی که خیلی خوب با هم مخلوط شدن، اونا رو به یک افشانه منتقل کنین. با اسپری کردن این ترکیب میتونین از شر لکه چربی به سادگی خلاص شین.

لکه چربی

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی