|

غذای ترکی چی بپزم؟

طرز تهیه لاهماجون یه غذای ترکی با مزه بهشتی؛ امتحان کن ببین چطور میبرتت فضا

اگه شما هم از عذاهای ترکی خوشتون میاد و به نظرتون طعم و مزه عالی ای دارند پس باید درست کردن لاهماجون رو هم بلد باشید.

لینک کوتاه کپی شد

شایانیوز- ترکیه کشور زیبا و فوق العاده همسایه ی ما دقیقا مثل کشور خودمون لیست غذایی متنوع و جذابی داره که یکی از یکی خوشمزه تر هستند و البته غالب اون ها هم با ذائقه ایرانی ما جور در میان برای همین هم هست که ما معمولا از غذاهای ترکی استقبال می کنیم از سالاد کیسیر گرفته تا بورک و حتا باقلوا استانبولی که یکی از پر طرفدار ترین شیرینی ها به حساب میاد. یکی دیگه از غذاهای فوق العاده خوشمزه و جذاب ترکی که دستور پخت راحتی داره و درست کردنش هم چیزی حدود 45 دقیقه زمان میبره، که برای یک غذای جذاب و دلبر تایم زیادی نیست، لاهماجون می باشد. اگر تا به حال این غذا رو درست نکردید و یا تا به حال حتا امتحانش هم نکردید بهتون پیشنهاد می کنیم که هرچه زود تر دست به کار بشید و خودتون رو به صرف این جذاب دوست داشتنی دعوت کنید.

طرز تهیه لاهماجون

مواد لازم برای خمیر لاهماجون:

آرد: 4 لیوان

نمک: 1 قاشق مربا خوری

خمیر مایه فوری: 1 قاشق مربا خوری

آب ولرم: 100 میلی لیتر ( تقریبا 1/3 لیوان اما اگر احساس کردید نیازه می تونید مقدار آب رو افزایش یا کاهش بدید. )

مواد لازم برای روی لاهماجون:

گوجه فرنگی: 2 عدد بزرگ و رسیده

گوشت چرخ کرده: 300 گرم

پیاز: 2 عدد خرد شده

فلفل دلمه ای سبز: 3 عدد

فلفل دلمه ای قرمز: 1 عدد

سس سالسا ( سس تند ): 1 قاشق غذاخوری

رب گوجه فرنگی: 1 قاشق غذاخوری

سیر: 3 حبه

جعفری: 1 دسته کوچک

روغن مایع: 1 استکان ( اگر دوست دارید می تونید از روغن زیتون هم استفاده کنید اما تفاوتی چندانی نمی کند. )

نمک: 1 قاشق مربا خوری

فلفل سیاه: 1 قاشق چایخوری

فلفل قرمز: به مقدار دلخواه

طرز تهیه لاهماجون

آماده سازی:

به گزارش شایانیوز، همون طور که احتمالا خودتون هم حدس زدید در مرحله اول باید بریم سراغ آماده کردن خمیر. به این ترتیب در مرحله اول آرد رو در یک ظرف مناسب الک می کنیم سپس نمک و خمیر مایه آماده رو به آرد اضافه کرده و شروع می کنیم به هم زدن. به قدری هم می زنیم که مطمئن شیم مواد به خوبی با هم ترکیب شدند.

به آرامی آب رو به کاسه اضافه می کنیم و وقتی که خمیر کمی نرم شد شروع می کنیم به ورز دادن اون تا خمیری کاملا یک دست و نرم حاصل شود. ورز دادن رو برای حدودا 10 دقیقه ادامه میدیم و نهایتا خمیر رو داخل یک کاسه از قبل چرب شده میگذاریم و روی اون رو سلفون می کشیم و اون رو کنار میگذاریم تا تخمیر صورت بگیره و خمیر آماده بشه.

در این مرحله که خیالمون از بابت خمیر راحت شد میریم سراغ آماده کردن باقی مواد لاهماجون. پیاز و فلفل دلمه ای ها رو داخل غذاساز می ریزیم تا خوب یک دست بشند و بعد از پوست گرفتن گوجه فرنگی ها اون ها رو هم به مواد داخل غذا ساز اضافه می کنیم. در نهایت جعفری، روغن مایع، نمک، فلفل سیاه، فلفل قرمز و سس سالسا رو نیز درون غذاساز میریزیم.

زمانی که مواد فوق کاملا با هم میکس شدند رب گوجه فرنگی و گوشت چرخکرده رو هم به اون ها اضافه میکنیم و همچنان از غذاساز برای میکس کردن مواد استفاده می کنیم.  سپس در این مرحله دوباره برمیگردیم سراغ خمیر و اون رو ورز میدیم تا پف اضافی آن گرفته شود. به اندازه دلخواه یک چانه از خمیر میگیریم و اون رو به کمک وردنه باز می کنیم؛ اندازه خمیر شما نباید بیشتر از قطر یک بشقاب بشه.

از طرفی دیگر تابه ای با سایز مناسب رو روی حرارت میگذاریم تا گرم بشه و از طرفی دیگر تقریبا دو قاشق غذاخوری از مواد رو روی خمیر میریزیم و پخش می کنیم، بعد به آرامی خمیر رو داخل تابه میریزیم و در تابه رو هم میگذرایم تا خمیر به خوبی پخه بشه. وقتی که یکم طرف خمیر پخته شد اون رو از دورن تابه خارج می کنیم. روند رو مجددا برای یک چانه دیگر از خمیر آماده تکرار می کنیم تا لاهماجون ها آماده شوند.

طرز تهیه لاهماجون

غذای خوشمزه و ترکی شما آماده است امیدواریم که از طعم و مزه آن لذت ببرید و نظرات و پیشنهاداتتون رو با ما به اشتراک بگذارید.

اگر دوست دارید آشپزی های ما را دنبال کنید به صفحه آشپزی شایانیوز سر بزنید.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

  • ناشناس ارسالی در

    من درست کردم خیلی خوشمزه میشه

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها