|

دلت سوپ جو خوشمزه و خوش رنگ و لعاب میخواد؟ با این ترفندا بزن رو دست هر چی سرآشپزه!

اینجا قراره ترفندای خوشمزه تر شدن سوپ جو رو یاد بگیریم و خیلی اصولی از هر چیزی که قراره یه وعده درست و حسابی از سوپ بسازه، استفاده کنیم!

لینک کوتاه کپی شد
2

شایانیوز- در میون غذاهای بی شماری که مخصوص خود ایرانیاست و طرفدارای زیادی هم در بین مردم داره، همچون قورمه سبزی و قیمه نثار، بعضی از خوردنیا هستن که جزو غذا به حساب نمیان ولی به قدری خوشمزه و جذابن که بسیاری از مردم اونا رو دستی دستی آوردن تو دسته غذاهای محبوب ایرانیا. خب شاید تا اینجا یه سری حدس ها زده باشین که کسی برده تو این زمینه که سوپ رو حدس زده.

بله... چیزی که امروز میخوایم راجع بهش بحث کنیم اینه که چجوری میشه از سوپ یه غذای خوشمزه کشوند بیرون اونم یه جوری که هیچ غذایی تو خوشمزگی به گرد پاش نرسه. در این مقاله قصد داریم به بیان ترفندای خونگی بپردازیم که یه سوپ خوشمزه واسه وعده های غذایی شما میسازن. پس با ما همراه باشید:

شاخص-2-1-1

روش غلیظ کردن سوپ جو

در صورتی که دلتون میخواد یک سوپ غلیظ داشته باشین، میتونین از آرد یا نشاسته کمک بگیرین. اما دقت داشته باشین که حتما اندازه آرد متناسب باشه. در غیر اینصورت به جای سوپ یه تیکه سنگ مقابلتون خواهید یافت! بدین منظور توصیه میشه دو قاشق چایخوری از آرد رو توی مقداری آب سرد مخلوط کنین و بعد به سوپ اضافه اش کنین. این کار از گوله گوله شدن سوپ شما جلوگیری میکنه.

غلیظ

سوپ با شیر میخوای؟ پس اینجوری شیر رو اضافه کن!

خیلیا دوست دارن که تو سوپ جو از طعم شیر استفاده کنن. برای این کار حتما از قبل شیر رو گرم کنین تا یه وقت سوپ جو شما بریده بریده نشه. همچنین برای این مدل سوپ ها بهتره از چند ساعت قبل نسبت به خیساندن جو اقدام کنین. این کار باعث میشه زمان کمتری برای پخت جو نیاز داشته باشین.

c0c28f1069e438773ab363947d56b681

نکته های کاربردی و پایانی که سوپ جو شما رو خوشمزه ترین میکنه!

1. یکی از روش هایی که برای خوشمزه تر شدن سوپ کمک زیادی بهتون میکنه اینه که نیم ساعت قبل از اینکه بخواین زیر گاز رو خاموش کنین، یکم آبلیمو بهش اضافه کنین. حواستون باشه که آبلیمو باید حتما با سوپ بپزه.

2. از دیگر ترفندایی که برای طعم دهی به سوپ جو خیلی میتونه به کارتون بیاد اینه که به سوپتون اجازه بدین به اندازه کافی روی گاز بمونه. خصوصا اینکه جو باید به اندازه ای در قابلمه باقی بمونه و بپزه که به خولی لعاب بندازه.

3. اگه میخواین طعم جذابی به سوپ جوتون بدین، پس هر ماده ای که توی اون اضافه میکنین حتما باید تازه تازه باشه. بنابراین دور سبزیجات کنسرو شده رو تا حد ممکن خط بکشین.

4. جالبه بدونین موقع سرو کردن سوپ هم یک سری نکات وجود داره که باید به اونا عمل کنین. مثلا اینکه اگه سوپتون داغ نیست و مدتی مونده و سرد شده، پس حتما از ظرف سرد هم موقع سرو کردن استفاده کنین.

5. خیلیا دوست دارن که روی سوپشون یک لایه چربی وجود داشته باشه. اما بدونین که این لایه چربی از کیفیت سوپ شما می کاهد. بنابراین بهترین راه اینه که از یک روز قبل سوپ رو حاضر کنین و موقع گرم کردن اون لایه چربی ایجاد شده رو بردارین تا  نمای سوپ شما به هم نریزه.

fw

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها