|

ترفندای خونگی واسه تمیز کردن شیرآلات؛ اینجوری لکه مَکه هاشو آنَن فانن دود کن بره هوا!

تمیزی شیرآلات و برق انداختنش از پارامترهاییه که در زیبایی آشپرخونه تاثیر زیادی داره. اینجا ترفندای خونگی جذاب واسه این کار رو یاد میگیرین.

لینک کوتاه کپی شد
4

شایانیوز- تو هر خونه ای وسایل و ابزار زیادی وجود داره که تمیز کردن اونا واسه خانومای خونه دار و حتی آقایونی که خیلی به تمیزی خونشون اهمیت میدن، کار دشوار و پر دردسری به حساب میاد که در این میون یکی از مهمترین ابزار، شیرآلات سرویس بهداشتی و ظرفشویی است. این وسایل که زیبایی خیلی خاصی به ظاهر خونه شما میبخشن خیلی اهمیت داره که چطوری و با چه اصولی نسبت به تمیز کردنشون اقدام شه.

در صورتی که دوست داشته باشین خرج اضافی رو دستتون نیفته، بهترین راه اینه که ترفندای صحیح برق انداختن اونا رو بلد باشین تا از هر گونه آسیبی جلوگیری کنین. در این مقاله هم قصد داریم همین نکات رو برای شما توضیح بدیم. پس با ما همراه باشید:

Bright-clean-bathroom

با سرکه بزن به دلِ هر چی لکه روی شیرآلات خونته!

میون مواد شوینده ای که تابحال به جهان تمیزی ها معرفی شده، سرکه یکی از بهترین و خفن ترینشون به حساب میاد که میشه گفت هیچ لکه ای اعم از چربی تا آلودگی های برجای مونده روی سطوح مختلف از زیر دستش توان فرار نداره. اما اگه تا به اینجا ترفندای خونگی ما رو دنبال کرده باشین، پس بی تردید با روش استفاده از سرکه هم آشنایی دارین. برای این کار بهترین راه اینه که برین سراغ یه افشانه و سرکه به اندازه کافی رو با کمی آب مخلوط کنین که مبادا تاثیر منفی روی شیرآلاتتون بذاره.

سپس به اندازه ای که دلتون میخواد با افشانه سرکه رو روی لکه های موجود بر شیرآلات بپاشونین و 5 تا 10 دقیقه صبر کنین که سرکه روی شیرآلات بمونه و به خوبی لکه ها رو در خودش حل کنه. با دستمالی نرم که حتما هم تمیز باشه، روی اون بکشین و مراقب باشین که مبادا خط یا خشی روی شیرآلات بیفته. حالا زمانیه که جذابیت روزهای اول شیرآلاتتون رو از دوباره به ظاهر خونه هدیه میدین؛ پس کیفش رو ببرین.

Cleaning-bathroom-sink

جوش شیرین یعنی معجزه بی همتای پاکیزگی!

جوش شیرین پایه هر چی تمیز کردن تو دنیا از لکه بری گرفته تا برق انداختنه و هیچ چیزی نیست تو این زمینه که به گرد پای جوش شیرین برسه. برای همین هم میخوایم یکی دیگه از معجزه آفرینی های اون رو در زمینه از بین بردن لکه های شیرآلات بیان کنیم. برای این کار ابتدا ¼ از یک فنجون رو از جوش شیرین پر کنین و برای اینکه اون رو تبدیل به یک خمیر با غلظت مناسب کنین، به اندازه دو قاشق غذاخوری توش آب بریزین که ترجیحا پیشنهادی که در این زمینه میدیم اینه که آب حتما گرم باشه.

اکنون باید خیلی خوب این دو ماده رو با هم ترکیب کنین تا یه خمیر خفن به دست بیاد. بعضی اوقات ممکنه خمیر بیشتر از حد انتظار سفت شه که باید آب گرم بیشتری اضافه کنین بهش. خمیر جوش شیرین رو به آرومی روی لکه های شیرآلات قرار بدین و صبر کنین تا سفت بشه و لکه رو به خودش بگیره. بعد از اینکه 10 تا 15 دقیقه خمیر روی شیرآلات باقی موند، با استفاده از آب سرد خمیر رو بشورین و با یه پارچه نرم شیرآلات رو از هر گونه لکه ای پاک کنین. اینطوری شک نکن دیگه از برق شیرآلات نمیتونی وارد سرویس بهداشتی بشی!

baking-soda

edq

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها