|

واسه پوست خشک و کویرِت دنبال مرطوب کننده ای؟ اینجا چنتا از بهتریناش گفتم

برای داشتن پوستی سالم و زیبا باید روتین مراقبتی داشته باشید که ساده ترین آن شامل پاکسازی، متعادل سازی و آبرسانی است.

لینک کوتاه کپی شد

شایانیوز- برای زیبایی و حفظ سلامت پوستتون باید روتین مراقبتی داشته باشید یعنی از یه سری محصولات متناسب با نوع پوستتون به صورت روزمره استفاده کنید. روتین مراقبت از پوست در دو نوبت صبح و شب انجام میشه که مراحل پاکسازی، متعادل سازی و آبرسانی در هر دو نوبت تکرار میشه.

همون طور که گفتیم برای حفظ شادابی پوست باید روزی دو بار از کرم آبرسان و مرطوب کننده استفاده کنید. خیلیا فکر می کنند کرم های آبرسان و مرطوب کننده یه کار رو انجام میدن؛ در حالی که این دو محصول با هم تفاوت دارند. در شرایط ایده آل باید هر دوی این ها توی روتین پوستیتون باشه اما اگه میخواین از یکیشون استفاده کنید در ادامه با ما همراه باشید تا تفاوت های هر یک رو بهتون بگیم اون موقع متوجه میشید که کدوم براتون بهتره.

قبل از اینکه در مورد تفاوت کرم های آبرسان و مرطوب کننده صحبت کنیم باید تفاوت پوست خشک و کم آب رو بهتون بگیم. پوست خشک به پوستی گفته میشه که فعالیت غدد چربی توش از حد طبیعی کمترِ؛ در واقع پوست خشک کمبود چربی داره در حالی که مشکل پوست کم آب کمبود رطوبتِ.

1662839219_969_دهیدراته شدن پوست یعنی چه؟

تفاوت مرطوب کننده و آبرسان

کرم های آبرسان وظیفه تامین آب برای پوست رو به عهده دارند؛ در حالی که کرم های مرطوب کننده یک لایه محافظتی بر روی پوست ایجاد می کنند و از این طریق مانع تبخیر آب موجود در پوست میشن. به گزارش شایانیوز به عبارت دیگر محصولات  آبرسان، ذرات آب درون پوست رو افزایش میدن در حالی که کرم های مرطوب کننده از تبخیر آن ها از روی پوست جلوگیری می کنند.

اگر پوستتون کم آبِ حتما باید از آبرسان ها استفاده کنید هر پوستی اعم از خشک، چرب و .... ممکنِ به آبرسان نیاز داشته باشه در حالی که برای پوست خشک مرطوب کننده یک نیاز حیاتی است

مرطوب کننده

بهترین مرطوب کننده های ایرانی و خارجی برای پوست خشک

1- اگه دنبال یه مرطوب کننده باکیفیت هستید کلینیک یکی از بهترین هاست که البته قیمتش بالاست. این محصول بافت سبکی داره و خیلی سریع هم جذب پوست میشه.

2- مرطوب کننده هانی هیلو از برند فارماسی هم جزء محصولات بسیار خوب برای پوست های خشکِ که علاوه بر اینکه رطوبت رسانی میکنه باعث نرمی و آبرسانی هم میشه. این محصول هم جزء مرطوب کننده های گرون قیمتِ که ممکنِ برای خیلیا مقرون به صرفه نباشه.

Farmacy-Barchin-Market-Category-Banner

3- مرطوب کننده کیووی محصولی باکیفیت و مقرون به‌ صرفه است که به درمان خارش پوست هم کمک میکنه. این مرطوب کننده یکی از بهترین ها برای پوست خشک که کافیه یه بار امتحانش کنید مطمئنا راضی خواهید بود.

4- مرطوب کننده ایوروشه هم یک کرم ایده آل برای مراقبت از پوست خشکِ که جزء محصولاتِ گرون قیمتِ. این کرم بافتی سبک داره. با استفاده از این کرم پوستی نرم و لطیف خواهید داشت.

5- مرطوب کننده کلیون یه کرم چند منظوره است که باعث نرمی و لطافت پوست میشه. این محصول برای همه انواع پوست های چرب، خشک، آسیب دیده و حساس مناسبِ.

120376717

اگر از سنگینى کرم ها روى پوستتون خوشتون نمیاد، سرم ها رو جایگزین کنید. سرم ها تکسچر سبک ترى دارن و خیلى چرب نیستن ولى نفوذ خوب و اثرگذارى مناسبى دارن.

اگر چه مفهوم مرطوب کننده و آب رسان از هم جداست، اما معمولاً در محصولات، مخصوصاً براى پوست خشک، هر دو فاکتور با هم لحاظ میشه؛ یعنى آبرسانى و مرطوب کنندگى همزمان چون این دو در راستاى هم هستن. شما اگر پوستتون مرطوب باشه، از از دست رفتن آب پوست جلوگیرى میکنه.

face-Serum

برای زندگی ای بهتر، صفحه زندگی سالم ما را دنبال کنید. 

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها