|

وقایع حیات وحش

از جذابیت های حیات وحش؛ شاخ و شونه بچه گربه کارساز نشد و شد شام خانوم شیر ها

Lone Serval Kitten Tries to Fight off Lion

گاهی حیات وحش به قدری ناراحت کننده است که میخواهی در آن دخیل شوی و از مردن یک حیوان جلوگیری کنی اما درنده ها هم به این راحتی کوتاه نمی آیند.

لینک کوتاه کپی شد
12

شایانیوز- حیات وحش گاه می تواند به قدری زیبا و لطیف باشد که قلبتان را ذوب کند مانند وقتی که گله فیل ها  به یک گوساله بیچاره کمک می کنند تا از از آبی که در آن گیر کرده است نجات دهد اما گاهی هم می تواند به قدری ترسناک و خشن باشد که قلبتان را به درد بیاورد. ریکارد رایدن عکاس حیات وحش سوئدی است که شاهد یکی از این صحنه های غم انگیز و دراماتیک بوده است؛ مبارزه ای ناجوانمردانه که بین یک بچه گربه ساوانایی و یک ماده شیر درنده رخ داده بود.

این طور که ریکارد رایدن تعریف می کند: ما در حال گشت و گذار در منطقه بودیم که ناگهان متوجه حرکت یک موجود کوچک در منطقه شدیم وقتی که کمی دقیق تر شدیم مشخص شد که با یک بچه گربه ساوانیی سروکار داریم و این باعث شد که همه ما حسابی هیجان زده شویم اما تنها چند ثانیه بعد کمی آن طرف تر ما دو ماده شیر را دیدیم که در بوته ها پنهان شده بودند و مخفیانه بچه ساوانا رو زیر نظر گرفته بودند.

وقایع حیات وحش

اگرچه که همیشه مشاهده شیر ها هیجان انگیز است اما این بار نه چرا که مطمئن بودیم بچه ساوانای بی چاره تا مرگ فقط چند قدم فاصله دارد، به همین خاطر ما به سمت ماده شیر ها رفتیم و سعی کردیم تا بدون این که آسیبی به شیر ها برسانیم برایشان مزاحمت ایجاد کنیم تا شاید بیخیال ساوانا کوچک شوند چراکه گربه های ساوانا در معرض انقراض هستند، اما مشخصا آن ها اهمیتی به ما نمی دانند و به نظر میرسید که مدت هاست اون رو زیر نظر گرفتند.

وقایع حیات وحشوقایع حیات وحش

ما دیدیم که ماده شیر ها با عجله به سمت بچه ساوانا حرکت کردند و او هم تمام تلاشش را می کرد تا آن ها را بترساند و شاید فرصتی پیدا کند که از دست آن ها فرار کند اما متاسفانه بچه ساوانا برای مقابله با دو ماده شیر گرسنه به قدر کافی قدرتمند و آماده نبود و طی یک حرکت شیر او رو به دندان گرفت و از پا در آورد.

وقایع حیات وحشوقایع حیات وحش

اگر به اتفاقات خارق العاده ای که در طبیعت و در میان حیوانات رخ میدهد علاقه دارید صفحه حیات وحش ما را دنبال کنید.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها