|

شیرینی فرنگستونی چی بپزم؟

طرز تهیه بوگاتسا شیرینی جذاب یونانی رو یاد بگیر که طعمش بهشتی و معرکه است!

اگه از تنوع و امتحان کردن شیرینی ها و غذاهای جدید خوشت میاد بوگاتسا رو امتحان کن که پاک دیوونش میشی.

لینک کوتاه کپی شد
1

شایانیوز- اگه دوست دارید که برای عصر های زمستونی و سردتون یه شیرینی خوشمزه و جذاب درست کنید که لنگش تو هیچ خونه ای پیدا نشه و تو شیرینی فروشی ها هم به سختی بتونید مثلش رو پیدا کنید هیچی مثل یه شیرینی جذاب یونانی نمی تونه هنر آشپزی شما رو به رخ بکشه. حالا اگر آماده اید که این عصرونه و دسر خوشمزه رو آماده کنید در ادامه با ما همراه باشید که طرز تهیه اش رو برای شما آماده کردیم.

طرز تهیه شیرینی بوگاتسا یونانی

مواد لازم برای بوگاتسا کرمدار:

شیر: 4 لیوان

شکر: 2/3 لیوان

کره: 1/2 فنجان

آرد سمولینا: 2/3 فنجان

وانیل: 1/4 قاشق چایخوری

زرده تخم مرغ: 2 عدد

خمیر یوفکا: 16 ورق

کره ذوب شده: 2/3 فنجان

پودر قند و پودر دارچین: به مقدار دلخواه برای تزئین

طرز تهیه شیرینی بوگاتسا یونانی

آماده سازی:

به گزارش شایانیوز، برای تهیه این شیرینی در قدم اول بایر بریم سراغ کرم اون که بهش کاسترد هم میگن. در این مرحله شیر رو روی حرارت میگذاریم تا جوش بیاد و همزمان با جوش آمدن اون کره رو هم در یک ظرف دیگه روی حرارت میگذاریم تا کاملا آب بشه و بعد میریم سراغ آرد و بعد از الک کردن، به مدت 5 دقیقه روی حرارت متوسط تفتش میدیم.

بعد از این که آرد به قدر کافی تفت داده شد و شیر هم جوش اومد، شیر، شکر و وانیل رو به آرد اضافه می کنیم و هم میزنیم اما باید حواستون باشه که در این مرحله آرد شما گوله نشه؛ سپس همون طور که مواد روی حرارت ملایم هستند به هم زدن خودمون ادامه میدیم تا کاملا با هم ترکیب بشند و یک مایع کرمی غلیظ به دست بیاد.

در این مرحله در یک ظرف جدا تخم مرغ ها رو هم میزنیم و نهایتا به باقی مواد اضافه می کنیم تا با هم خوب ترکیب بشند و وقتی که موادمون کاملا یک دست شد اون رو کنار میگذاریم تا خنک بشه. در قالب یه فوت کوزه گری بهتون میگیم که بهتره روی ظرفتون رو خو بپوشونید تا خیلی هوا نگیره.

حالا میریم سراغ خمیر های یوفکا. قبل از هر کاری ظرف مورد نظرمون رو که می خوایم داخل فر بگذاریم با کره چرب می کنیم و بعد کف ظرف رو با خمیر می پوشونیم. در این مرحله بهتره که فر رو هم با دمای 350 درجه سانتی گراد روشن کنید تا هنگام استفاده کاملا گرم بشه.

روی لایه اول ورقه های خمیر رو با قلمو به کره آغشته می کنیم. ورقه ها رو طوری داخل ظرف بچینید که لبه های اون ها از ظرف بیرون بزنه تا موقع جمع کردن خمیر به مشکل بر نخورید. برای قرار دادن لایه دوم خمیر های یوفکا توجه داشته باشید که باید تک تک ورق ها به کره آغشته بشند و بعد برای لایه دوم باید ورق ها رو 90 درجه بچرخونید تا به این ترتیب ورقه ها دقیقا روی هم قرار نگیرند. 4 یا 5 ورقه خمیر یوفکا نگه میداریم و بعد این کار رو ادامه میدیم تا ورقه ها تموم بشند. حالا کرم یا همون کاستردی رو که از قبل آماده کردیم روی ورقه ها می ریزیم و با کاردک روی تمام سطح ظرف پخش کنیم. در آخر ورقه های یوفکا رو به صورت کامل تا میزنیم.

برای جمع و جور کردن خمیر از چهار وق باقی مونده استفاده می کنیم اما توجه داشتیه باشید که این ورقه های لایه آخر رو نباید چرب کنید و بهتره که فقط کمی با آب نرمشون کنید.

در مرحله آخر ظرف رو برای حدودا 25 الی 30 دقیقه داخل فر از قبل گرم شده قرار میدیم تا طلایی رنگ بشه. نهایتا وقتی که بوگاتسا رو از فر خارج کردیم اون رو با دارچین و پودر قندن تزئین میکنیم.

طرز تهیه شیرینی بوگاتسا یونانی

شیرینی های جذاب و دوست داشتنی شما آماده اند و وقتی که سرد شدند می تونید میل کنید، امیدواریم که شما کاربران شایانیوز از طعم و مزه این کوکی ها لذت ببری و نظرات و پیشنهاد های خودتون رو با ما به اشتراک بگذارید.

اگر دوست دارید آشپزی های ما را دنبال کنید به صفحه آشپزی شایانیوز سر بزنید.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها