|

چه موقع باید گلدان پتوس رو عوض کنیم؟ قلب قلبی خوشگلی که خونه بزرگ دوست نداره

اگه گل داشته باشید یکی از سوالاتی که براتون پیش می یاد اینِ که چه موقع گلدونش رو عوض کنید امروز در مورد عوض کردن گلدون پتوس صحبت می کنیم.

لینک کوتاه کپی شد

شایانیوز- پتوس جزء گیاهان رونده تصفیه کننده هواست که بومی جزایر سلیمان می باشد. این گیاه خوشگل گونه های مختلفی داره که شرایط نگهداری همشون تقریبا یکسانِ. این گل زیبا به نام‌هایی مانند پوتین طلایی یا انگور نقره‌ای نیز معروفِ ولی همگان آن را با نام پوتوس یا پتوس می‌شناسند. پتوس رو میتونید در گلدان های آویزان که به سمت پایین حالت آبشاری دارن قرار بدید یا اینکه به صورت پیچیده به هم روی دیوار یا به صورت افقی روی طاقچه پرورش بدید. اگر هم میخواین گلدون پتوستون حسابی پر و توپی باشه باید تعداد زیادی قلمه توی گلدون بکارید تا بعد از اینکه گیاهتون رشد کرد یه گلدون پر داشته باشید.

معمولا کسایی که توی خونه گل نگه میدارن یکی از دغدغه هاشون اینِ که چه موقع گلدونشو عوض کنند. توی این مطلب در مورد عوض کردن گلدون پتوس بهتون میگیم.

گل-پتوس

پتوس گلدان کوچک را ترجیح می دهد

پتوس مانند بیشتر گیاهان آپارتمانی گلدان کوچک را بیشتر دوست دارد. بنابراین زمانی اقدام به تعویض گلدان کنید که ریشه ها از گلدان بیرون زده باشد. به گزارش شایانیوز این امر را از طریق زهکش گلدان بررسی کنید و در صورت مشاهده بیرون زدگی ریشه ها از زهکش گلدان و یا بی حال بودن برگ ها با وجود مناسب بودن همه شرایط، گلدان را با گلدانی که یک سایز بزرگتر باشه تعویض کنید.

شاید از خودتون بپرسید که چرا پتوس در گلدان کوچک بهتر رشد می کند؟ در گلدان های بزرگ بیشتر انرژی گیاه به دلیل ریشه زنی مصرف میشه و به همین دلیل تا مدتی رشد گیاه کاملا متوقف خواهد شد.

پتوس

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها