|

کتاب حال خوب کن چی بخونم؟

پنج تا کتاب خاص و درجه یک که زندگیت رو از این رو به اون رو میکنن؛ بخونی شیفتشون میشی!

همیشه نباید به دنبال کتاب هایی با روابط داستانی بود، کتاب هایی هستند که می تونند زندگی شما رو متحول کنند وحال و احوالتون رو بهتر کنند.

لینک کوتاه کپی شد

شایانیوز- تا به حال شده احساس سردرگمی، گیجی، آشفتگی و ناراحتی خیال داشته باشید، اون هم در شرایطی که همه چیز خوب به نظر میرسه و هیچ مسئله ناراحت کننده یا استرس‌زایی وجود نداره؟! خیلی وقت ها چنین مشکلاتی با انجام یه فعالیت خوب و مثبت، یا یک فعالیت لذت بخش می تونه کمک کننده باشه؛ کتاب خوندن از اون دست فعالیت هایی است که هم می تونه حال دلتون رو خوب کنه و هم می تونه درس های زیادی به انسان بده. درس هایی که ما از خوندن کتاب های مختلف یاد میگیریم بهمون کمک می کنند تا زندگیمون رو بهتر و زیبا تر کنیم.

حالا به این فکر کنید که هستند کتاب هایی که اصلا نوشته میشند تا حال شما رو خوب کنند، تا به ذهن و افمارتون سر و سامون بدند و شما رو به آرامشی برسونند که شاید چندین وقته ازش محروم شدید. راجع به کتاب های انگیزشی صحبت نمی کنیم، راجع به کتاب هایی صحبت می کنیم که ذهن شما رو کنکاش می کنند و به شما کمک می کنند تا خودتون رو بهتر درک کنید، احساساتتون رو بهتر متوجه بشید و قوی تر زندگی کنید. حالا اگر دوست دارید که با یکی دو تا از این کتاب ها آشنا بشید و دیت کم برای یک بار هم که شده چنین آثاری رو امتحان کنید بهتره که سری به لیست ما بزنید که ما چند نمونه از بهترین ها رو به شما معرفی می کنیم.

کتاب حال خوب کن چی بخونیم؟

1.از حال بد به حال خوب اثر دیوید برنز

از حال بد به حال خوب از آن دست کتاب هایی است که ممکن است به نظر برسد فقط به قشر خاصی از جامعه و اون هایی که سواد علم روانشناسی دارند تعلق داره اما این باور عملا اشتباه است، با توجه به این که کتاب خط داستانی نداره شاید در قدم اول کمی خوندن اون براتون عحیب باشه اما خیلی زود محو اثر میشید. از حال بد به حال خوب به ما یاد میده که چطور با مشکلات زندگی رو به رو بشیم و در موقیت های مختلف چطور رفتار کنیم تا در گیر ترس، اضطراب و احساس های این چنینی نباشیم و احساس بهتری نسبت به خودمون و اطرافیانمون داشته باشیم.

2.رهایی از زندان ذهن اثر متیو مک لی و کاترین سوتکیر

شاید تجربه کرده باشید که زمانی هنگام رانندگی حتا در محله خودتون هستید اما یک دفعه ای احساس می کنید نمی دونید دقیقا کجا هستید و چطور از کدوم راه باید به سمت خونه برید؛ این جور وقت ها غالبا افراد چند دقیقه توقف می کنند و به خیابون ها و مغازه ها خوب نگاه می کنند تا بتونند موقعیت خودشون رو شناسایی کنند و بعد در کمتر از چند ثانیه راه درست رو می بینند. در رابطه با ذهن و افکارمون هم باید چنین موقعیتی رو تجربه کنیم و کتاب رهایی از زندان ذهن به ما کمک می کنه تا از یک قدم دور تر به افکار و ذهنیاتمون نگاه کنیم و بعد یاد بگیریم چطور اون ها رو از سویی به سوی دگیر هدایت کنیم تا باعث بهبود در زندگیمون بشند.

کتاب حال خوب کن چی بخونیم؟

3.زندگی خود را دوباره بیافرینید اثر جفری ای. یانگ

بیشتر ما در زندگیمون بازه های زمانی ای رو تجربه کردیم که احساس نارضایتی و ناراحتی تمام وجودمون رو فرا گرفته و ناامنی و ناامیدی جایگزین حس های خوب و لذت بخش درونیمون شدند، گاهی این احساسات و عواطف موقت و گذرا هستند اما گاهی هم، چنان با زندگی روزمره ما عجین میشند که برای رهایی از این احساسات ناخوشایند مجبور میشیم دست به دامن راه های متفاوتی بشیم که شاید خیلی از اون ها خوب و موثر هم نباشند. زندگی خود را دوباره بیافرینید به ما کمک می کند تا خودمون رو از بند تله هایی که این عواطف آزار دهنده را در وجودمون ایجاد می کنند رها بشیم.

4.شادمانی درونی اثر مارتین سلیگمن

به گزارش شایانیوز، خیلی از افراد ممکنه با خودشون فکر کنند که خوشبخت بدن، یا دید قوی و روشن داشتن نیازمند ژن خوب یا شانس خوب است اما شادمانی درونی به ما یاد می دهد که خوشبختی چیزی فراتر از این هاست و ما می تونیم با شناسایی عوامل خوب و نقاط قوت خوب باعث بهبود زندگی خودمون بشیم و به سمت خوشبختی قدم برداریم.

کتاب حال خوب کن چی بخونیم؟

5.اندر مزایای تنبلی اثر ال جینی

اندر مزایای تنبلی با دیگر آثاری که در این لیست معرفی شدند کمی فرق دارد اما با این حال هدف اصلی این کتاب هم بهبود زندگی است. اندر مزایای تنبلی به ما کمک می کند تا بتونیم با دید باز تری به زندگی خودمون نگاه کنیم و درنتیجه اون هم تصمیم های بهتری بگیریم و مسئولیت پذیر تر باشیم. این کتاب یکی از کتاب های مجموعه خرد و حکمت زندگی است که در این جا به فلسفه کار و تفریح و اوقات فراغت در زندگی می پردازد.

لازم به ذکر است که تمامی آثار ذکر شده در بالا به فارسی ترجمه شده اند و شما می توانید با خیال راحت به خواندن آن ها بپردازید.

اگر دوست داری زندگیت و قشنگ تر کنی به صفحه کتابخونه ما سر بزن تا با کتاب های خوب دنیات و بسازی.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها