|

چطور خاص آشپچزی کنیم؟

طرز تهیه بال سوخاری با روشی خاص و جذاااب؛ از هر ده تا رستوران یکیش هم انقدر خفن نیست!

Juicy chicken wings recipe

خیلی از غذا ها هستند که به وفور در رستوران ها یا مهمونی های مختلف وجود دارند اما میشه اون ها رو خاص تر و ویژه تر هم دست کرد مثل بال سوخاری.

لینک کوتاه کپی شد
4

شایانیوز- برای ما ایرانی ها مرغ یکی از محبوب ترین غذاهایی است که می تونیم درست کنیم و برای همین هم در انواع و اقسام غذاهامون از مرغ استفاده می کنیم مخصوصا ران و سینه مرغ برای ما ایرانی ها جزو خوراک های اصلی به حساب میاد. بال مرغ هم یکی از مواد غذایی خوش طعم و پر طرفداره که البته غالبا یا کباب میشه و یا این که در انواع سوپ مورد استفاده قرار میگیره اما باید بدونید که دستور پخت های جذاب تر و ویژه تری هم برای درست کردن بال مرغ وجود داره که می تونه حسابی بهتون بچسبه مثل بال سوخاری. حالا ممکنه که تا حالا چندین و چند بار شما این خوراک رو امتحان کرده باشید و به نظرتون همشون مثل هم بوده باشن، یا حتا فراتر از اون احساس کنید که این غذا هیچ چیز ویژه و خاصی نیست به همین خاطر ما می خوایم یه دستور پخت درجه یک و متفاوت رو با شما به اشتراک بگذاریم که اگر فقط یک بار درستش کنید حسابی مشتری می شید و دیگه نمی تونید ازش دل بکنید.

طرز تهیه بال سوخاری

مواد لازم برای بال سوخاری:

بال مرغ: 800 گرم

پودر خردل: 1 قاشق غذاخوری

سس چیلی شیرین: 2 قاشق غذاخوری

روغن زیتون: 2 قاشق غذاخوری

نمک: 1 قاشق چایخوری

فلفل: 1 قاشق چایخوری

پودر سیر: 1 قاشق چایخوری

پودر پاپریکا: 1 قاشق چایخوری

زنجبیل آسیاب شده: 1 قاشق چایخوری

پودر دارچین: 1/2 قاشق چایخوری

جعفری خشک یا تازه: 1 قاشق غذاخوری

آماده سازی:

به گزارش شایانیوز،  در قدم اول سس چیلی رو داخل یک ظرف نسبتا بزرگ و مناسب بریزید سپس پودر خردل، نمک، فلفل، پودر سیر، پودر پاپریکا ، زنجبیل و پودر دارچین رو به اون ها اضافه کنید و هم بزنید سپس جعفری و نهایتا روغن زیتون رو هم به اون ها اضافه کنید و هم بزنید تا حالت آبکی و سس مانند پیدا کنه.

در مرحله بعد بال ها رو داخل این سس بخوابونید و روی ظرف رو فویل پلاستیکی بکشید تا هوا وارد نشه و اجازه بدید که حداقل برای یک ساعت بال ها داخل یخچال باقی بمونند، به این ترتیب هم بال مرغ ها برای مغز پخت شدن آماده میشند و هم طعم دار میشند.

بعد از این که بال ها رو از یخچال خارج کردید فر رو روی دمای 200 درجه سانتی گراد قرار بدید و وقتی کمی گرم شد بال ها رو از ظرف خارج کنید و داخل فر، روی طبقه وسط، بگذارید؛ توجه داشته باشید که باقی مانده سس رو نباید دور بریزید. حدودا 30 دقیقه زمان لازمه تا بال ها داخل فر بپزند. بعد از این مدت ظرف بال ها رو از داخل فر خارج می کنیم و اون ها رو بر می گردونیم و باقی مانده سس رو  روی بال ها با قلمو میمالیم و دوباره بال ها رو به داخل فر بر می گردونیم اما این بار فقط 20 دقیقه.

طرز تهیه بال سوخاری

بال های سوخاری شما آماده اند می تونید اون ها رو تنها یا به همراه برنج سرو کنید. امیدواریم از طعم و مزه این خوراک لذت ببرید و نظرات و پیشنهاد های خودتون رو با ما به اشتراک بگذارید.

اگر دوست دارید آشپزی های ما را دنبال کنید به صفحه آشپزی شایانیوز سر بزنید.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها