|

میان وعده خاص چی بپزم؟

طرز تهیه رول پرتقالی که دیوونت میکنه ناجووور؛ امتحانش کنی مشتری میشی بی برو برگرد!

Orange Cinnamon Rolls

حتما برای شما هم پیش اومده که دنبال یه طعم خاص یا یک خوراکی منحصر به فرد بودید، خب یک بار هم رول پرتقالی رو امتحان کنید که عجیب خوشمزه است.

لینک کوتاه کپی شد
1

شایانیوز- فاصله بین صبحانه و نهار اصولا افراد تمام تمرکزشون رو میگذارند روی کار کردن، چه در خانه باشند و چه در محل کار به همین خاطر هم غالبا از خوردن میان وعده غافل میشند با این وجود میان وعده ها باعث میشند که ما بهتر بتونیم کار کنیم و انرژی بیشتری داشته باشیم. یا در یک موقعیت دیگه ممکنه که برای نهار مهمان داشته باشید و قبل از نهار دلتون بخواد که از اون ها با یه وعده لذیذ و دلچسب پذیرایی کنید و به همین خاطر هم دنبال یه طعم جذاب و ویژه اید. خوب ما میخوایم نحوه درست کردن یک برانچ ( میان وعده ای که بین صبحانه و نهار سرو می شود ) رو یاد بدیم که نه تنها طعم بی نظیری داره بلکه باعث میشه کل خونتون هم بوی خارق العاده ای بگیره به نام رول پرتقالی؛ به علاوه این که هیچ قانونی وجود نداره که نمیشه این رول دوست داشتنی رو عصر سرو کرد.

درست کردن این برانچ کار سختی نیست اما متاسفانه باید بدونید که زمان بره با این حال آن چنان طعم خوبی داره که اگر امتحانش کنید از این که براش وقت گذاشتید پیشمون نخواهید شد.

طرز تهیه رول پرتقالی

مواد لازم برای رول پرتقال:

مواد لازم برای خمیر:

شیر: 3/4 گالن با دمای 43 درجه سانتی گراد

مخمر خشک فعال: 1 بسته ( 700 گرم )

تخم مرغ: 1 عدد با دمای اتاق

زرده تخم مرغ: 1 عدد با دمای اتاق

کره بدون نمک نرم شده ( کره محلی ): 1/2 فنجان

عسل: 2 قاشق غذاخوری

پوست پرتقال تازه رنده شده: 1 و نیم قاشق چایخوری

آب پرتقال تازه: 1/4 فنجان

نمک کوشر ( نمک حلال ): 1 و نیم قاشق چایخوری

اسپری روغن ( اسپری آشپزی )

مواد لازم برای فیلینگ میانی:

کره محلی نرم شده: 1/2 فنجان

شکر قهوه ای روشن: 1/2 فنجان

پودر دارچین: 2 قاشق چایخوری

پوست پرتقال تازه رنده شده: 1 و نیم قاشق چایخوری

مواد لازم برای فراستینگ نهایی:

پنیر خامه ای: 115 گرم

پودر قند: 1 پیمانه

پوست پرتقال تازه رنده شده: 1 قاشق غذاخوری

آب پرتقال تازه: 1 قاشق غذاخوری

نمک کوشر: 1/4 قاشق چایخوری

طرز تهیه رول پرتقالی

آماده سازی:

به گزارش شایانیوز، شیر را داخل ظرف بریزید و خمیر مایع را به طور مساوی در تمامی قسمت های آن پخش کنید و سپس شروع کنید با هم زن آن ها را مخلوط کندی سپس برای 5 تا 10 دقیقه به آن فرصت دهید تا کف کنند. در مرحله بعد تخم مرغ، زرده تخم مرغ، کره، عسل، پوست پرتقال و آب پرتقال را به مخلوط مایه اضافه کنید و هم بزنید. بهتره که از همزن برقی آن هم با درجه پایین استفاده کنید تا مواد به خوبی با هم ترکیب شوند حدودا 45 ثانیه زمان می برد. دو فنجان آرد را به باقی مواد اضافه کنید و همچنان به هم زدن با دور کم، حدودا 1 دقیقه، ادامه دهید تا خمیرتون حالت خیسی شکل پیدا کنه.

در این مرحله باید سری مخصوص خمیر رو به همزنتون وصل کنید بعد 1/2 فنجان آرد و نمک رو به باقی مواد اضافه کنید و با دور متوسط دستگاه برای 7 الی 10 دقیقه هم بزنید تا خمیر نرم و کشدار شود؛ اگر خمیرتون به قدر کافی نرم و کشدار نشد می تونید از 1/2 فنجان آرد اضافی استفاده کنید، اما آرد رو قاشق به قاشق اضافه کنید تا بیشتر از حد نیاز آرد به خمیر نزنید. خمیر شما باید کاملا چسبناک باشه پس زمانی که از نرم و چسبناک بودن خمیر مطمئن شدید اون رو گرد کنید و به شکل یک توپ در بیارید و به داخل یک کاسه بزرگ که از قبل چرب کردید منتقل کنید؛ سپس روی ظرف رو با سلفون پلاستیکی بپوشونید و برای تقریبا 1 ساعت در دمای اتاق قرار بدید تا حجمش دو برابر بشه.

حالا باید برید سراغ درست کردن فیلینگ، کره، شکر قهوه ای، دارچین و پوست پرتقال رو در یک کاسه با هم مخلوط کنید و با قاشق یا کفگیر برای تقریبا 1 دقیقه هم بزنید تا با هم ترکیب بشند و مخلوطی کرم رنگ حاصل بشه. مواد رو کنار بگذارید تا موقع نیاز سر وقتشون برید.

طرز تهیه رول پرتقالی

در مرحله بعد دوباره نوبت میرسه به خمیر و باید اون رو سوراخ کنید و سپس روی یک سطحی که به قدری کافی آرد ریختید بگذارید و با وردنه به شکل یک مستطیل بزرگ درش بیارید؛ توجه داشته باشید که نباید خمیر رو خیلی نازک و ظریف در بیارید. حالا فیلینگی رو که قبل تر آماده کرده بودید روی سطح خمیر با تقریبا فاصله 3 الی 4 سانتی از لبه یک طرف خمیر با کمک کاردک پخش کنید. در قدم بعدی باید خمیر رو رول کنید و روی خودش برگردونید و لبه خمیر رو که فیلینگ نریختید با انگشت هاتون فشار بدید تا هیچ درزی باقی نمونه و فیلنیگ ها از داخل خمیر بیرون نریزه. حالا خمیر رو به 12 قسمت مساوی تقسیم کنید. اگر دوست دارید که تقسیم بندی تر و تمیزی داشته باشید پیشنهاد ما اینه که با کمک یک نخ تمیز که به دور هر قسمت حلقه میشه رول رو برش بدید. سپس اون ها رو به داخل یک ظرف مناسبِ فر که از قبل چرب کردید انتقال بدید و روشون رو هم با سلفون اما نه خیلی سفت و سخت بپوشونید. نکته دیگه ای که نباید ازش غافل بشید اینه که موقع چیدن رول ها داخل ظرف اون ها رو نزدیک بهم قرار ندید چون هنگام پختن فضای کافی در اختیار نخواهند داشت و اون طور که باید پف نمی کنند. نهایتا باید تقریبا 30 تا 45 دقیقه به رولتتون فرصت بدید تا داخل فر پف کنه و بالا بیاد.

در این مدت فر رو روشن کنید و روی دمای 190 درجه تنظیم نمایید تا گرم بشه سپس برای 22 الی 25 دقیقه رول ها رو داخل فر قرار بدید تا بپزند و طلایی مایل به قهوه ای بشند.

در حین آماده شدن رول ها باید برید سراغ آماده کردن فراستینگ. پنیر خامه ای، پودر قند، پوست پرتقال، آب پرتقال و نمک رو داخل یک کاسه بریزید و برای حدودا 2 الی 3 دقیقه با سرعت متوسط هم بزنید تا مخلوط کاملا یک دست و کرم رنگی حاصل بشه. بعد از این که رول ها رو از داخل فر خارج کرید اجازه بدید برای تقریبا 2 دقیقه در دمای اتاق بمونند تا خنک بشند و بعد می تونید فراستینگ ها رو به طور یکنواخت روی رول ها پخش کنید.

رول های محشر شما آماده اند امیدواریم که از طعم و مزه این خوشمزه های جذاااب لذت ببرید و نظرات و تجربیات خودتون رو با ما به اشتراک بگذارید.

طرز تهیه رول پرتقالی

اگر دوست دارید آشپزی های ما را دنبال کنید به صفحه آشپزی شایانیوز سر بزنید.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها