|

چرا موخوره میگیریم؟

انواع موخوره و علتشونُ بشناس بعد بزن تو کار درمان؛ اینجوری باید موی سالم و پر پشت داشت!

اگه می خوای از شر موخوره راحت شی اول باید بدونی که چرا موخوره می گیری بعد بری سراغ این که چطور نیست و نابودشون کنی، ما هر دوش رو واست گفتیم.

لینک کوتاه کپی شد
1

شایانیوز- برای تمامی خانوم ها و آقایونی که به فکر زیبایی خود هستند داشتن موهای سالم و پر پشت اهمیت بالایی دارد، از طرف دیگه اون دست از افرادی که موهای بلند دارند دائما با یک موضوع مهم دیگه دست و پنجه نرم می کنند اون هم مقوله ی موخوره است و مو خوره ها می تونند زیبایی موهای شما رو از بین ببرند و البته که نشانی برای وضعیت ناسالم موها هستند.

احتمالا خودتون هم خوب می دونید که وقتی بحث موخوره مطرح میشه هیچ راه درمانی برای اون وجود نداره مگر کوتاه کردن مو و خلاص شدن از شر این مزاحم ها اما پس از کوتاه کردن موهاتون باید یک نکته رو در نظر داشته باشید اون هم اینه که موخوره ها به نوعی زبان موهای شما هستند یعنی اگر وجود اون ها نشون میده که وضعیت موهای شما سالم نیست و نیاز به رسیدگی دارند، در این صورت اگر شما مشکل اون ها رو شناسایی نکنید و به اون ها رسیدگی نکندی به احتمال بسیار زید مجددا موهاتون دچار موخوره میشند، پس در نظر داشته باشید که کوتاه کردن یک راه موقت است و اگر از سلامت موها مراقبت نکنید دوباره به وضعیت قبلی خودشون بر می گردند.

در ادامه ما انواع موخوره رو به شما معرفی می کنیم همچنین مهم ترین عواملی رو که ممکنه به هر یک از این موخوره ها منجر بشه با شما به اشتراک می گذاریم.

انواع موخوره و علت بروز آن ها

1.موخوره دو شاخه

به گزارش شایانیوز، این نوع مو خوره شایع ترین نوع می باشد که افراد زیادی به آن مبتلا می شوند و علت اون هم غالبا کم آبی و خشکی مو است.  نادرست شانه زدن مو و عدم نوک گیری در طولانی مدت هم می تواند از عمده دلایل دیگه ای باشن که چنین معضلی رو برای مو پدید می آورند.

2.موخوره ضخیم

موخوره ضخیم، شمع گونه یا نازک شده اسم های مختلفی برای نوعی از موخوره هستند که قسمتی از ساقه مو نسبت به قسمت دیگر ضخیم تر است. در انی نوع مو شاخه شاخه نمیشه و برای همین هم ممکنه مثل باقی مدل ها خیلی راحت قابل تشخیص نباشه اما چون کوتیکول های بیرونی مو از بین رفتند، ساقه مو شکننده شده و مستعد آسیب های بعدی است. معمولا استفاده بیش از حد از اتو مو، سشوار و همچنین رنگ کردن مداوم مو باعث بروز این موخوره می شود.

انواع موخوره و علت بروز آن ها

3.موخوره گره

معمولا افرادی این نوع از موخوره رو تجربه می کنند که موهایی مجعد یا فر دارند و هنگام شانه کردن، دندانه های شانه یا برس به این گره ها گیر می کند و باعث شکستن و خرد شدن ساقه مو می شود. خشکی مو، دکلره، شونه کشیدن اشتباه و ایجاد اصطکاک زیاد همگی از عوامل بروز این نوع موخوره می باشند.

4.موخوره ناقص

در این نوع معمولا ساقه مو به قدری ضعیف و پوک شده که از وسط دو نیم میشه، کمبود ویتامین، شانه زدن خیس موها و عدم تنوع در بستن مو از مهم ترین دلایلی هستند که ممکنه باعث بوجود اومدن چنین موخوره ای بشند. جالبه بدونید که موخوره ناقص در هر قسمتی از ساقه مو ممکنه رخ بده و فقط مربوط به قسمت انتهایی ساقه نمیشه.

انواع موخوره و علت بروز آن ها

5.انواع موخوره های چند شاخه

موخوره های چند شاخه ای انواع مختلفی دارند ازجمله موخوره درختی، سه شاخه و ... اما باید بدانید که هر زمان که موهایتان دچار یکی از انواع موخوره ای چند شاخه شدند نه تنها باید در اسرع وقت موهایتان را کوتاه کنید بلکه باید خیلی بیشتر مراقب موهایتان باشید و به آن ها برسید چرا که چنین موخوره هایی نشانه آسیب بسیار شدید به مو می باشد که غالبا در درجه اول نشانه کمبود شدید پروتئین و آب موست و در درجه دوم نشانه بی توجهی به وضعیت موهاست، به این معنا که هیچ مویی به یکباره به این وضعیت در نمی آید و احتمالا شما به نشانه های قبلی که از عدم سلامت موهاتون خبر میدادند بی توجهی کرده اید.

و اما راه های جلوگیری از بروز موخوره

همان طور که گفتیم هیچ راهی برای درمان موخوره وجود نداره اما کارهایی هست که با انجام دادن اون ها می تونید از بروز دوباره موخوره و به خطر افتادن سلامت موهاتون جلوگیری کنید از جمله:

  • نوک گیری مرتب موها هر یک ماه یا دو ماه
  • روغن درمانی یا همان روغن تراپی موها
  • بافتن مو قبل از خواب تا موها اصطکاک کمتری را تجربه کنند
  • نوشیدن آب کافی
  • استفاده از ماسک آبرسان
  • استفاده از شانه چوبی
  • استفاده از شامپو مناسب
  • استفاده از روبالشتی ساتن
  • کاهش استفاده از لوازم حالت دهنده حرارتی مو
  • کاهش تعداد دفعات رنگ و دکلره کردن مو
  • تغییر در نحوه بستن موها و استفاده از انواع گش و گیره سر

انواع موخوره و علت بروز آن ها

برای زندگی ای بهتر، صفحه زندگی سالم ما را دنبال کنید.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها