|

سینمایی ترسناک خوب چی ببینیم؟

پنج فیلم سینمایی سوپر ترسناک که بر اساس واقعیتن؛ رسما مو به تن آدم سیخ میکنن اینااا!

best horror movies base on a true story

اگه با فیلم های ترسناک و هیجان انگیز حال میکنی و دوست داری که کمی آدرنالین تو خونِت جریان پیدا کنه چند تا سینمایی توپ و خفن برات داریم.

لینک کوتاه کپی شد
3

شایانیوز- یکی از محبوب ترین و پرطرفدار ترین ژانر های سینمایی در تمام دنیا ژانر وحشت و ترسناک است، به همین دلیل هم فیلم های سینمایی درجه یکی تا به حال ساخته شده اند، فیلم هایی که شما رو میخکوب تلویزیون می کنند و هرچه قدر هم که از زمان تولید اون ها میگذره باز هم آثار بی نظیر و خارق العاده ای هستند که می تونند آدرنالین شما رو بالا ببرند و ترس به دلتون بندازند.

در بین بی شمار فیلم سینمایی ترسناکی که تا به حال ساخته شده است بعضی از آن ها ترسناک تر و خوفناک ترند به خاطر اینکه نویسنده یا کارگردان اثر ادعا کرده است که داستان آن ها بر اساس واقعیت ساخته شده و همین هم موضوع را ترسناک تر می کند. نمی دانیم که این داستان ها حقیقتا از روی واقعیت ساخته شده اند یا نه اما اهمیتی هم نداره، آنچه که مهم است خود اثر است که بسیار حرفه ای و جذاب ساخته شده، در ادامه با ما همراه باشید تا پنج مورد از این سینمایی های فوق العاده را به شما معرفی کنیم، فیلم های ترسناکی که براساس واقعیت ساخته شده اند.

1.آرواره ها – 1975

آرواره ها یکی از بهترین و خارق العاده ترین سینمایی های ساخته شده در تمام دوران هاست به خصوص در بین سینمایی های ژانر وحشت. آرواره ها به کارگردانی استیون اسپیلبرگ با ارواح یا شیاطین کاری ندارد، در واقع در این سینمایی انسان در برابر طبیعت قرار می گیرد. به اعتقاد بسیاری از منتقدین آرواره ها برترین اثری می باشد که اسپیلبرگ تا به حال ساخته است.

امتیاز IMDb : 8.1 / 10

امتیاز Rotten Tomato : 97 / 100

امتیاز Filimo: 89  / 100

ترسناک ترین سینمایی هایی که بر اساس واقعیت ساخته شده اند

2.تمساح – 2007

تمساح به کارگردانی گرگ مک لی داستان گروهی توریست در استرالیا است که با یک تمساح غول پیکر و درنده رو به رو می شوند. این سینمایی الهام گرفته از داستان تمساحی به نام Sweetheart است که در اواخر دهه 1970 در استرالیا به کشی ها حمله می کرد. تمساح از آن دست سینمایی هایی است که متاسفانه نتوانست آن طور که باید در گیشه به موفقیت برسد اما در عوض منتقدین بسیاری این سینمایی رو تحسین کردند.

امتیاز IMDb : 6.2 / 10

امتیاز Rotten Tomato : 89 / 100

امتیاز Filimo: -  / 100

ترسناک ترین سینمایی هایی که بر اساس واقعیت ساخته شده اند

3.کشتار با اره برقی در تگزاس – 1974

سینمایی کشتار با اره برقی از آن دست فیلم های سینمایی ترسناکی است که داستان واقعی بودن اون تا مدت ها سر زبان ها افتاده بود اما واقعیت امر این است فقط شخصیت شرور اصلی آن الهام گرفته از داستان و زندگی قاتلی زنجیره ای به نام اد گین می باشد و باقی داستان تخیلات ذهن نویسنده هستند. کشتار با اره برقی در تگزاس داستان گروهی دوستانه است که برای بازدید از یک خانه قدیمی عازم تگزاس می شوند اما بر حسب اتفاق به قربانیان یک خانواده آدمخوار تبدیل می شوند. نکته ای که در رابطه با این سینمایی باید در نظر داشته باشید این است که حجم محتوای خشونت آمیز آن بسیار زیاد و رده سنی +18 برای آن در نظر گرفته شده.

امتیاز IMDb : 7.4 / 10

امتیاز Rotten Tomato : 88 / 100

امتیاز Filimo: 83  / 100

ترسناک ترین سینمایی هایی که بر اساس واقعیت ساخته شده اند

4.احضار – 2013

بدون شک سینمایی احضار یا The Conjuring یکی از معروف ترین و پر آوازه ترین سینمایی های ترسناک می باشد و البته یکی از ترسناک ترین هایش. سینمایی احضار به قدری مورد استقبال مخاطبین قرار گرفت که جیمز وان کارگردان اثر تصمیم گرفت تا قسمت دوم آن را هم بسازد، قسمت دومی که تکمیل کننده سری اول می باشد. احضار روایتگر داستان خانواده پرون است که به یک عمارت بزرگ و قدیمی نقل مکان می کنند اما خیلی زود متوجه میشوند که این خانه توسط نیرو هایی شیطانی و ماورایی تسخیر شده است.

امتیاز IMDb : 7.5 / 10

امتیاز Rotten Tomato : 86 / 100

امتیاز Filimo: 95  / 100

ترسناک ترین سینمایی هایی که بر اساس واقعیت ساخته شده اند

5.پیشگویی های مرد شاپرکی – 2002

به گزارش شایانیوز، پیشگویی های مرد شاپرکی سینمایی ای ترسناک و هیجان انگیز در رابطه با خبرنگاری است که عازم ویرجینیای غربی می شود تا در مورد رویداد ها و اتفاقات عجیب و غریب و ماورائی که در آن جا رخ میدهد و همچنین موجودات غیر عادی ای که در آن جا حضور دارند تحقیق کند.

امتیاز IMDb : 6.4 / 10

امتیاز Rotten Tomato : 52 / 100

امتیاز Filimo: 74  / 100

ترسناک ترین سینمایی هایی که بر اساس واقعیت ساخته شده اند

به نظر شما کاربران شایانیوز چه فیلم های دیگه ای باید در این لیست قرار بگیرند؟ نظرات و پیشنهاد های خودتون رو با ما به اشتراک بگذرارید.

اگر به تماشای فیلم و سریال علاقه دارید صفحه سریال و سرگرمی ما را دنبال کنید.

نویسنده: الهام قدسی

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها