|

دسر ویژه چی درست کنم؟

طرز تهیه پاناکوتا زعفرانی یه دسر نرم و نازک؛ لعنتی خوشمزه بدجووور به دل میشینه!

saffron panna cotta recipe

اگه دنبال یه دسر و خاص ویژه ای که تا حالا هیچ کدوم از فامیل ها تو مهمونی هاشون درست نکرده باشن باید بری سراغ دسر ایتالیایی اما با طعم ایرانی

لینک کوتاه کپی شد

شایانیوز- دسر ها بخش مهمی از یک پذیرایی رو در مهمونی های به صرف نهار یا شام تشکیل میدند به خاطر این که افراد غالبا طرفدار انواع و اقسام دسر ها هستند و به کمال میل از اون ها استقبال می کنند. یکی از انواع دسر های خوشمزه و پر طرفداری که ممکنه تا حالا بارها اسمش رو شنیده باشید یا طعم بی نظیرش رو امتحان کرده بوده باشید پاناکوتاست.

پاناکوتا یک نوع دسر ایتالیایی است که غالبا با شکلات یا کرم های میوه ای سرو میشه و طعم ویژه ای هم داره، اما با این حال میشه با اضافه کردن مقداری زعفران به اون طعم و رنگی ایرانی و آشنا بخشید. اگر تا به حال پاناکوتا زعفرانی رو امتحان نکردید و یا این که خودتون درستش نکردید پیشنهاد می کنیم که در ادامه با ما همراه باشید تا دستور پخت این خوشمزه نرم و لطیف رو باد بگیرید که قراره بره تو لیست مورد علاقه هاتون.

طرز تهیه پاناکوتا

مواد لازم برای پاناکوتا زعفرانی:

شیر: 3 پیمانه

شکر: 1 پیمانه

خامه صبحانه: 1 بسته

پودر ژلاتین: 3 قاشق غذاخوری

آب: 1/2 پیمانه

زعفران دم کرده غلیظ: 4 قاشق غذاخوری

گلاب: 4 قاشق غذاخوری

وانیل: نوک قاشق چایخوری

طرز تهیه پاناکوتا

آماده سازی:

به گزارش شایانیوز، در قدم اول آب رو با ژلاتین مخلوط می کنیم و روی بخار کتری قرار میدیم تا خوب شفاف بشه سپس اب و ژلاتین رو کنار میگذاریم تا ولرم بشه. حالا میریم سراغ شیر و اون رو روی حرارت ملایم قرار داده و بهش اجازه میدیم تا به آرومی گرم بشه. بعد از این که شیر گرم و ولرم شد شکر رو بهش اضافه می کنیم و هم میزنیم تا حل بشه، سپس زعفران، گلاب و وانیل رو هم به شیر اضافه می کنیم و هم میزنیم تا کاملا با هم مخلوط بشند. حالا مواد رو کنار میگذاریم تا به آرومی با محیط هم دما بشه.

در مرحله بعد خامه صبحانه رو کمی هم میزنیم تا یک دست و شل بشه و پس از آن به ترتیب مخلوط ژلاتین و مخلوط شیر رو به خامه اضافه می کنیم و هم زدن رو اونقدر ادامه میدیم که مواد کاملا یکدست بشند. یک نکته بسیار مهمی که باید بهش توجه داشته باشید اینه که باید حتما موادتون به دمای محیط رسیده باشند ، به خاطر این که اگر مواد گرم باشند و اون ها رو به خامه اضافه کنید خامه میبره و گلوله گلوله میشه.

در این مرحله حالا که مواد آماده شدند اون ها رو داخل غالب مورد نظر میریزیم و اجازه میدیم که برای حدودا 12 ساعت درون یخچال بمونند تا حسابی سفت بشند و خودشون رو بگیرند. بعد از زمان لازم برای در یخچال ماندن قالب ها رو داخل یک ظرف مناسب بر می گردونیم و روی اون ها رو با زعفران تزئین میکنیم.

طرز تهیه پاناکوتا

حالا پاناکوتاهای زعفرانی شما برای پذیرایی آماده هستند امیدواریم که شما کاربران شایانیوز، از طعم و مزه این دسر های جذاب ایرانی ایتالیایی نهایت لذت رو ببرید و نظرات و پیشنهاد های خودتون رو با ما به اشتراک بگذارید.

اگر دوست دارید آشپزی های ما را دنبال کنید به صفحه آشپزی شایانیوز سر بزنید.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها