|

چطور در زمستان پوستی سالم داشته باشیم؟

با این روش ها روتین پوستیت رو زمستونی کن؛ هوای سرد خشکی و خارش پوست رو هم داره دیگه!

اگه به فکر زیبایی و سلامت پوستتون تو این سرمای استخون سوز زمستونی هستید با رعایت این موارد زیبایی و سلامتش رو تضمین کن.

لینک کوتاه کپی شد

شایانیوز- داشتن یک پوست زیبا و درخشان برای همه خانوم ها و آقایون باسلیقه که به فکر حفظ سلامتی و شادابی چهره خودشون هستند اهمیت داره. خیلی از افراد هستند که فکر می کنند در ماه های گرم سال نیاز به مراقبت پوستی بیشتره به خاطر اینکه آفتاب تند تری به شهر میتابه و ما هم بیشتر از حد عادی در معرض نور خورشید هستیم و این تابش زیاد باعث آسیب رسیدن به پوستمون میشه اما واقعیت این جاست که ما در تمامی فصول سال برای حفظ سلامت پوست خودمون نیاز به مراقبت از اون داریم بنابراین اگر به خاطر خشکی و سردی بیش تر حد در فصول سرد سال پوست ما به مراقبت بیشتری احتیاج نداشته باشه، به مراقبت کمتر احتیاج نداره.

حالا ممکنه سوالی که براتون سوال شده باشه اینه که چطور باید از پوستتون در زمستان مراقبت کنید. در ادامه ما چند تا از مهم ترین و ساده ترین کارهای ممکن رو با شما به اشتراک میگذاریم که بعد از انجام دادن اون ها و دیدین نتیجه حاصل شده متوجه میشید که چرا باید این روتین ها رو رعایت کنید. به هر حال بسیاری از ما در فصل زمستان دچار خشکی پوست، خارش و یا پوسته پوسته شدن پوستمون میشیم اما برای رفع همه این ها راه کارهایی هست که سخت نیست اما کمی زمان و دقت بیشتری میطلبه.

روتین پوستی زمستانی

1.رطوبت پوستتان را حفظ کنید

پوست ما به طور طبیعی روغن هایی را تولید می کند که از آن در برابر آسیب محافظت کنند، استحمام زیاد یا شستن مکرر صورت به ویژه با آب داغ همگی میتونند باعث بشند که رطوبت و روغن های طبیعی پوست از بین برده در نتیجه بهتره که سعی کنید از دوش گرفتن هایی طولانی خودداری کنید و ترجیحا از آب ولرم استفاده کنید نه آب داغ و پس از دوش گرفتن حتما پوستتون رو مرطوب کنید.

2.هیدراته بمانید

اگر صفحه زندگی سالم ما را دنبال کرده باشید قطعا می دانید که تا به حال ما چندین و چند بار به جلوگیری از دهیدراته شدن بدن اشاره کردیم و عوارض آن را گفته ایم؛ و باز هم می گوییم که اگر به فکر سلامت و زیبایی پوست و مو خود هستید مهم است که همیشه هیدراته بمانید آن هم به وسیله آب و یا دیگر نوشیدنی های آبرسان قوی، و حتا هر دو.

روتین پوستی زمستانی

3.ضد آفتاب را فراموش نکنید

ضد آفتاب یک معجزه محافظتی برای پوست به حساب می آید و هرگز نباید از آن غافل شوید. فراموش نکنید به صرف آن که هوا سرد است و شما افتاب سوزان و درخشان را د ر آسمان نمی بینید به معنای آن نیست که اشعه های آن نیز به پوست شما اصابت نمی کنند؛ در نتیجه از ضد افتاب غافل نشوید حتا در روزهای برفی.

4.پوستتان را بیشتر مرطوب کنید

مسلما محصولات آرایشی و بهداشتی مرطوب کننده می توانند کمک بزرگی برای تامین و حفظ رطوبت مورد نیاز پوست شما باشند. در فصل زمستان به ویژه مرطوب کننده های مبتنی بر روغن تاثیر شگفت آوری خواهند داشت به خصوص اگر پوستی خشک و حساس داشته باشید.

روتین پوستی زمستانی

5.بخور بگیرید

به گزارش شایانیوز، بخور می تواند طراوت تازه ای به پوست شما بدهد و میزانی از رطوبت مورد نیاز آن را نیز تا حد زیادی تامین نماید، بنابراین کمی حوصله به خرج بدهید و انجام بخور را به روتین مراقبتی خود اضافه کنید.

برای زندگی ای بهتر، صفحه زندگی سالم ما را دنبال کنید.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها