|

چرا باید قبل خواب صورت خود را بشوییم؟

خوابیدن با آرایش ممنوووع به پنج دلیل؛ حواست به سلامت پوستت نباشه خوشگلیت هوتوتو شده!

Why You Shouldn’t Go to Sleep with Makeup On

همه شما مطمئنا تا به حال بارها در رابطه با لزوم پاک کردن آرایش قبل از خواب شنیدید اما می دانید که چرا این کار انقدر مهم است؟ ما بهتون میگیم.

لینک کوتاه کپی شد

شایانیوز- یکی از بزرگترین معضلاتی که خانوم ها با آن دست و پنجه نرم می کنند این است که وقتی شب بعد از مهمانی یا یک روز طولانی کاری به خانه می آیند شستن صورت و پاک کردن آرایش کاری بسیار دشوار و خسته کننده است، برای همین گاها پیش می آید که از شدت خستگی یا بی حوصلگی ترجیح میدهند که با همان وضعیت به رختخواب بروند، اما نکته ای که غالبا در این جور مواقع فراموش می کنند یا ممکن است به آن آکاه نباشند این است که خوابیدن با صورتی که لوازم آرایش بر روی جا خوش کرده است می تواند حسابی سلامت و زیبایی پوست را به خطر بیندازد و تاثیرات باور نکردنی ای در از بین بردن زیبایی پوست به جا بگذارد.

شاید برایتان سوال باشد که جز کثیف شدن روبالشتی خوابیدن با آرایش چه معضلات دیگری ممکن است با خود به همراه داشته باشد خوب به خواندن ادامه دهید تا ما برخی از مهم ترین تاثیرات منفی ای را که ممکن است این کار بر سلامت و زیبایی پوستتان بگذارد با شما به اشتراک بگذاریم.

چرا باید قبل خواب صورت خود را بشوییم؟

1.سوزش و خارش چشم

هنگامی که خواب هستید چشمانتان را به بالشت می مالید و در نتیجه آن ریمل میریزد و وارد چشمتان می شود به همین خاطر هم ممکن است با خارش و سوزش چشم از خواب بیدار شوید، از طرف دیگر وجود ریمل برای مدت زمان طولانی می تواند به مژه های شما نیز آسیب برساند. اتفاق دیگری که در صورت نشستن چشم ها ممکن اس برای آن ها بیوفتد این است که مواد آرایشی منافذ اطراف مژه را مسدود می کنند و اگر آن ها را در طول شب نشویید ممکن است به گلمژه مبتلا شوید. البته با دیا نی را هم به شما بگوییم که بد ترین حالت ممکن نیز این است که چشم شما به عفونت مبتلا شود.

2.جوش و آکنه

شما در هر سنی که باشید ممکن است به جوش یا آکنه مبتلا شوید به خصوص اگر مستعد آن باشید، در این صورت وجود موادی مانند کرم پودر و فونداسیون در طول شب می تواند احتمال بروز چنین مشکلی را برای شما بالا ببرد، به ویژه در صورتی که از محصولات روغنی استفاده کنید. نکته دیگر در مورد باقی ماندن چنین محصولاتی بر روی صورت در طول شب این است که باعث بسته شدن منافذ پوستی و در نتیجه پیری زودرس می شود.

چرا باید قبل خواب صورت خود را بشوییم؟

3.لب های خشک و ترک خورده

به گزارش شایانیوز، رژلب ها می توانند آرایش و زیبایی چهره شما را دو چندان کنند اما همین محصولات زیبا و معجزه کننده اگر تمام طول شب را بر روی لب های شما باقی بمانند باعث می شوند که لب های تان خشک و ترک خورده شوند. در نظر داشته باشید که اگر زیاد از رژ لب استفاده می کنید حتما باید شب ها از بالم لب استفاده نمایید تا لب هایتان به قدر کافی چرب و آبرسانی شوند.

4.پوست خشک و کدر

باقیمانده آرایش بر روی پوست شما می تواند آن ها را خشک و کدر کند و رطوبتش را از بین ببرد. پوست خشک منجر به ترک خوردن و خشکی می شود که بعدا شما را با مشکلات خاص خود درگیر خواهد کرد. از طرف دیگر وقتی که آرایش را از روی صورتتان پاک نمی کندی پوست های مرده از صورتتان جدا نمی شوند و به این ترتیب درخشش پوستتان نیز از بین خواهد رفت و همیشه کدر و خسته به نظر می رسد.

چرا باید قبل خواب صورت خود را بشوییم؟

5.پیری زودرس

همان طور که می دانید رادیکال های آزاد به شدت بر سلامت و زیبایی پوست و مو تاثیر گذار هستند اما نکته ای که شاید از آن بی اطلاع باشید این است که مواد آرایشی تمایل دارند تا این رادیکال ها را جذب کنند به همین خاطر هم نشستن صورت می تواند باعث بروز التهاب و تحریکات پوستی شود که با گذشت زمان پیری زودرس را به همراه خواهد آورد حتا می تواند باعث بروز لک روی صورت شما نیز بشود.

برای زندگی ای بهتر، صفحه زندگی سالم ما را دنبال کنید.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها