|

انواع پنکیک آرایشی

پنکیک آرایشی تو با توجه به نوع پوستت انتخاب کن؛ معرفی انواع پنکیک صورت

پنکیک صورت

یک دست کردن پوست صورت مهم ترین مرحله در آرایش است. در این مرحله، پوست با کمک بهترین لوازم آرایشی صورت، به سطحی صاف و بدون لک تبدیل می شود.

لینک کوتاه کپی شد
2

شایانیوز- پوست صورت ممکن است بر اثر عوامل مختلفی همچون مشکلات داخلی، قرار گرفتن در معرض نور آفتاب، آلودگی‌ های محیطی، ترشح بیش از حد چربی پوست و… دچار مشکلاتی شود. به جز این عوامل بروز آکنه، ایجاد لک‌ های پوستی، چروک‌ های پوستی و تیرگی فقط بخشی از مشکلات پوستی است که خانم ها را وادار به آرایش پوست می کند. پس جالب است که بدانید یکی از مراحل بسیار مهم و تاثیرگذار بر روی آرایش صورت انتخاب و روش استفاده از پنکیک صورت و آرایش پوست است. همانطور که می دانید پنکیک ها هم مانند دیگر لوازم آرایش صورت انواع مختلفی از رنگ و برند تا ساختار خاص دارند، به همین دلیل بهتر است قبل از خرید، نوع پوست خود را بشناسید و پنکیک سازگار با پوست خود را خریداری کنید. از طرفی هر پنکیک با توجه به سطح پوشانندگی و غلظت خود، برای موقعیت خاصی مناسب است؛ در نتیجه با شناخت انواع پنکیک، می توانید یک انتخاب مناسب برای آرایش روزانه یا آرایش مخصوص مهمانی داشته باشید.

پس می توان به طور کلی گفت نوع پوست شما و نوع مصرف شما دو تا از آیتم های مهم برای انتخاب پنکیک آرایشی هستند. پس قبل از هر اقدامی بهتر است به این دو سوال در ذهن خود پاسخ دهید و نسبت به پاسخ های داده شده اقدام به خرید پنکیک و یا کرم پودر برای آرایش پوست خود نمایید.

انواع پنکیک صورت

انواع پنکیک صورت

اگر پوست چربی دارید پنکیک فشرده بزنید، صورتی مات داشته باشید

این نوع پنکیک یکی از نوع های پنکیک صورت است که برای پوست های چرب بسیار مناسب است زیرا بافت فشرده این پنکک باعث ایجاد یک نمای سبک و طبیعی بر پوست می شود و هم می‌تواند با ترکیبات استاندارد خود، از عرق کردن و برق افتادن صورت جلوگیری کند. این پنکیک باعث می شود تا چربی و آلودگی کمتری به منافذ پوست وارد شود و بر روی پوست های چرب ماندگاری بالایی دارد. در نتیجه اگر پوست چربی دارید حتما از این نوع پنکیک برای زیرساخت پوست صورت انتخاب نمایید زیرا پنکیک های معمولی نمی توانند تا این حدی روی پوست شما ماندگار باشند.

انواع پنکیک صورت

انواع پنکیک صورت

اگر پوست خشکی دارید پنکیک کرمی بزنید تا پوستی لطیف داشته باشید

همان طور که می‌ دانید پوست‌ های خشک، به لحاظ بافت و ظاهر تفاوت زیادی با پوست‌ های نرمال و چرب دارند و به مراتب نیاز به مراقبت بیشتری نیز دارند. این نوع از پوست ها بصورت نرمال کرم و پنکیک روی آن ها خوب نمی نشیند در نتیجه باید حتما از کرم پودرها و پنکیک های مخصوص خودشان برایشان استفاده شود تا از پوست پوست شدن و خشکی آن ها جلوگیری شود. در نتیجه اگر پوست خشکی دارید بهترین گزینه برای شما استفاد از پنکیک های آرایشی کرمی و چرب است.

انواع پنکیک صورت

انواع پنکیک صورت

اگر پوست حساسی دارید پنکیک حاوی ضدآفتاب بزنید

نوعی از پوست ها هم هستند که نه خیلی خشک هستند نه خیلی چرب، به این پوست ها معمولا پوست های متوسط یا حساس نیز می گویند. اگر جزو افرادی هستید که پوست حساسی دارید بهتر است از پنکیک های حاوی کرم ضد آفتاب استفاده کنید. شاید برایتان جالب باشد که بدانید استفاده هم زمان از کرم ضد آفتاب و پنکیک می تواند برای پوست های حساس مشکل ساز باشد. به همین دلیل بسیاری از افراد با پوست حساس، استفاده از لوازم آرایش را ترجیح می دهند و کرم ضد آفتاب را از برنامه روزانه خود حذف می کنند. این کار باعث می شود تا در طولانی مدت، از تاثیر اشعه آفتاب بر پوست خود آگاه شوید و از کدری و لک های پوستی خود احساس نارضایتی داشته باشید. ولی با انتخاب این مدل پنکیک نیز دیگر این مشکل را برای شما حل خواهد کرد.

انواع پنکیک صورت

اگر دوست دارید آراسته و خوش تیپ باشید صفحه مد و فشن ما را دنبال کنید.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها