|

چرا برگ های حسن یوسف پژمرده و بی حال میشن؟ + راه کار های درمان این نوستالژی خوووشگل

اگه یه گل حسن یوسف دارید که برگ هاش زرد و بی حال شده در ادامه این مطلب با ما همراه باشید تا علت هاشو بهتون بگیم.

لینک کوتاه کپی شد
3

شایانیوز- اگه قصد خرید گیاهان آپارتمانی رو دارید حتما حسن یوسف، شمعدانی، برگ بیدی، پتوس، دیفن باخیا و سانسوریا رو در لیستتون قرار بدید. چرا که نگهداری این گل ها خیلی آسونِ و نیاز نیست وقت و هزینه زیادی رو صرفشون کنید. با این حال این گل ها هم نیاز به رسیدگی دارند و گاهی اوقات ممکنِ که دچار مشکلاتی بشن.

توی این مطلب میخوایم راجع به حسن یوسف صحبت کنیم و بهتون بگیم که چرا گاهی اوقات حسن یوسف پژمرده و بی حال میشه پس در ادامه با ما همراه باشید.

افراط در آبیاری یا آبیاری کم

یکی از مهم ترین علت های پژمرده شدن حسن یوسف افراط در آبیاری یا آبیاری کم است. حسن یوسف در فصل گرم سال نیاز به آبیاری زیادی داره و خاکش باید مرطوب باشه. منظور از مرطوب بودن خاک، باتلاقی شدن نیست چرا که باتلاقی شدن باعث پوسیدگی ریشه ها و پژمرده شدن گیاه میشه. در فصل سرد هم مثل خیلی از گیاهان آپارتمانی باید خاک رو چک کنید اگه دو الی سه سانت خشک بود یعنی باید بهش آب بدید.

potted-coleus-plant-min

زرد شدن برگ های حسن یوسف یکی از علامت های آبیاری بیش از حدِ که اگه به موقع به دادِش نرسید برگ ها قهوه ای میشن و حالت افتاده پیدا میکنن. اگه دیدید برگ های حسن یوسف بعد از زرد شدن خشک میشن یعنی گیاهتون نیاز به آبیاری بیشتری داره.

پژمرده شدن حسن یوسف به دلیل زهکشی نامناسب

زهکشی یعنی با استفاده از روش هایی آب اضافی گلدان را از دسترس ریشه خارج کنید تا منجر به پوسیدگی ریشه نشود. برای این منظور می‌توان از سوراخ کردن گلدان، یا استفاده از خاک‌هایی با قدرت زهکشی آب استفاده کرد. اگر شما آبیاری را رعایت کنید ولی گلدانتون دارای زهکشی مناسب نباشه همان موضوع باتلاقی بودن خاک پیش میاد و گیاه دچار پوسیدگی ریشه می شود. پس حتما بعد از آبیاری حسن یوسف و یا هر گیاه دیگه ای توجه کنید که آب اضافی از زیر گلدان خارج شود.

a15eef3e131358ff97ab46f6638e6b90-e1510124450790

پژمرده شدن گیاه در اثر نور نامناسب

حسن یوسف برای رشد نیاز به نور زیادِ فیلتر شده داره. قرار دادن گیاه در نور مستقیم آفتاب باعث سوختگی برگ ها و پژمرده شدن میشه.  به گزارش شایانیوز حسن یوسف توی نور فیلتر شده هم بهتر رشد میکنه هم اینکه برگ هاش حسابی خوش رنگ میشه. منظور از نور فیلتر شده این است که نور از یک واسطه مانند پرده نازک یا صفحه‌ای مانند شیشه مات عبور می‌کند و سپس به گیاه برسد.

2c6927e34e3b64a7deb5e4c657effe5825d49ac0_1609074615

پژمرده شدن حسن یوسف به خاطر دمای نامناسب

حسن یوسف در دمای ۱۸ الی ۲۵ درجه سانتی گراد رشد میکنه و با افزایش دما باید میزان آبیاری و رطوبت محیط افزایش پیدا کند در غیر این صورت گیاه پژمرده و بیحال میشه.

Z

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها