|

غذای تازه چی بپزم؟

طرز تهیه سیب زمینی تنوری با سس قارچ رو یاد بگیر که دیوونه کننده است؛ ایشون سلطانیه هااا

اگه از طرفدارهای سیب زمینی هستی با این دستور پخت یه وعده لذیذ و جذاب واسه خودت درست کن که انگشتاتم باهاش بخوری.

لینک کوتاه کپی شد
1

شایانیوز- در بین انواع و اقسام غذاهای خوش طعم و خوشمزه ای که در سرتاسر دنیا وجود داره انواع و اقسام سیب زمینی های سرخ کرده و سیب زمینی های تنوری از محبوبیت ویژه ای برخوردارند به حدی که هر روزه یه سرآشپز خوش ذوق میاد و اون ها رو با یک طعم جدید ارائه میده و غالبا هم این نوآوری تازه حسابی مورد استقبال قرار میگیره. از طرف دیگه یکی از محبوب ترین سس هایی که می تونه به هر غذایی طعم خوش و دلچسبی بده سس قارچ است که از همبرگر گرفته تا پاستا همه رو رسما حریفه حالا فکرش رو بکنید که این سس معرکه در کنار سیب زمینی تنوری میتونه چقدر جذاب و معرکه باشه.

در ادامه با ما همراه باشید تا یه وعده غذایی بی نظیر دیگه رو با شما به اشتراک بگذاریم که بی برو برگرد به وجد خواهد آوردتون.

طرز تهیه سیب زمینی تنوری با سس قارچ

مواد لازم برای سیب زمینی تنوری با سس قارچ:

سیب زمینی کوچک: 500 گرم

قارچ: 250 گرم

شیر: 150 گرم ( البته می تونید از مخلوط شیر و خامه هم استفاده کنید که کمی چرب تره اما مزه بسیار مطلوبی داره )

آرد: 1 قاشق غذاخوری

پیاز قرمز: 1 عدد کوچک یا 1/2 پیاز بزرگ

پیازچه: به میزان دلخواه

نمک و فلفل: به میزان دلخواه

اسپری روغن ( اگر اسپری روغن ندارید از کمی روغن مایع استفاده کنید )

طرز تهیه سیب زمینی تنوری با سس قارچ

آماده سازی:

به گزارش شایانیوز، در قدم اول مثل غالب اوقاتی که به فر نیاز داریم باید فر رو روشن کنیم تا گرم بهش، دمای فر رو بر روی 200 درجه سانتی گراد قرار بدید. حالا میریم سراغ سیب زمینی ها بعد از انی که اون ها رو خوب شستیم تا هیچ گلی نداشته باشه از وسط نصف می کنیم و به مدت 15 دقیقه داخل آب جوش میندازیم تا قل بخورند.  بعد از این مدت کوتاه سیب زمین ها رو به آرومی که له نشند با دستمال خشک میکنیم و روشون اسپری روغن، فلفل و نمک میزنیم،  سپس کف سینی مورد نظرمون رو که قراره داخل فر بره کاغذ روغنی پهن میکنیم و بعد سیب زمینی ها رو روی کاغذ روغنی قرار میدیم و داخل فر میگذاریم تا بپزند. بهتره که هر از گاهی در فر رو باز بشه تا بهار داخل خارج بشه.

تو این مدتی که سیب زمینی ها در حال آماده شدن هستند قارچ ها رو سرخ میکنیم و قبل از انی که خیلی آب بندازند از تابه خارج میکنیم. پیاز رو تفت میدیم وقتی که کمی رنگش تغییر کرد آرد رو بهش اضافه می کنیم و شروع می کنیم به همزدن  تا خامی آرد گرفته بشه. محض احتیاط این که آرد گوله نشه بهتره قبلش اون رو الک کرده باشید. سپس جعفری رو به آرد اضافه میکنیم و هم میزنیم و بعد شیر رو به اون ها اضافه میکنیم و انقدر هم میزنیم که آرد و شیر کاملا یکدست بشند. سپس قارچ های سرخ شده رو به ترکیب آردیمون اضافه کرده و کمی بهش زمان میدیم تا سس غلیظ بشه. اگر از مخلوط شیر و خامه استفاده کرده باشید سس غلیظ تر و سنگین تری خواهید داشت.

نهایتا وقتی که سس جا افتاد می تونید اون رو با سیب زمینی هاتون که قطعا تا الان آماده شدند سرو کنید. امیدواریم که از طعم و مزه این سیب زمینی های معرکه نهایت لذت رو ببرید.

طرز تهیه سیب زمینی تنوری با سس قارچ

منبع: ashpazi_fatemebano

اگر دوست دارید آشپزی های ما را دنبال کنید به صفحه آشپزی شایانیوز سر بزنید.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها