|

چرا ویتامین A مهم است؟

ویتامین A عامل مهم سلامتی؛ هم منابعش رو بشناس هم یاد بگیر چطور کارآمد مصرفش کنی

Vitamin A

اگر به دنبال حفظ سلامت خودتون هستید نه تنها باید ویتامین های مورد نیاز بدنتون رو بشناسی بلکه باید بدونید اون ها در چه موادی یافت میشند.

لینک کوتاه کپی شد

شایانیوز- ویتامین A یکی از ویتامین های مهم و تاثیر گذار در سلامت بدن ما می باشد. این ویتامین محلول در چربی نقش اساسی ای در حفظ بینایی، رشد بدن، عملکرد سیستم ایمنی و سلامت باروری به عهده دارد به همین خاطر هم خیلی مهم است که برای حفظ سلامت کلی بدن به وسیله رژیم غذایی، میزان مورد نیاز این ویتامین برای بدن تامین شود. ریزش مو، مشکلات پوستی، خشکی چشم و شب کوری از مهم ترین و بارز ترین علائم کمبود ویتامین A هستند که هر کدام نیز به خودی خود مشکلات قابل توجهی به حساب می آیند.

مسلما هویج یکی از غنی ترین مواد غذایی در حوزه ویتامین A می باشد اما علاوه بر آن غذاها، میوه ها و سبزیجات دیگری هم هستند که سرشار از این ویتامین می باشند. در ادامه برخی از بهترین منابع ویتامین A را برای شما لیست کرده ایم.

ویتامین A

پنج خوراکی سرشار از ویتامین A:

1.تخم مرغ

یک تخم مرغ بزرگ می تواند حدودا 8 درصد از ارزش روزانه مورد نیاز بدن به ویتامین A را تامین کند.

2.کدو حلوایی پخته شده

تقریبا 200 گرم کدو حلوایی پخته شده می تواند 127 درصد از ارزش روزانه مورد نیاز بدن به ویتامین A را تامین کند.

3.اسفناج پخته شده

180 گرم اسفناج پخته شده می تواند 105 درصد از ارزش روزانه مورد نیاز بدن به ویتامین A را تامین کند.

4.هندوانه

155 گرم از یک هندوانه می تواند 5 درصد از ارزش روزانه مورد نیاز بدن به ویتامین A را تامین کند.

5.گریپ فروت

نصف یک گریپ فروت یعنی تقریبا 154 گرم از آن می تواند 10 درصد از ارزش روزانه مورد نیاز بدن به ویتامین A را تامین کند.

ویتامین A

چگونه نیاز خود به ویتامین A را تامین کنیم؟

به گزارش شایانیوز، همان طور که گفتیم مواد غذایی و خوراکی زیادی هستند که می تواند میزان قابل توجهی از نیاز شما به این ویتامین را رفع کنند که موارد ذکر شده در بالا تنها چند نمونه از آن ها هستند و شما می تواند با اضافه کردن این مواد خوراکی به رژیم غذایی روزانه خود ویتامین مورد نیازتان را تامین کنید.

از آن جایی که ویتامین A یک ویتامین محلول در چربی است وقتی که به همراه چربی مصرف می شود به طور موثری جذب آن بالا می رود، به عبارتی راحت تر جذب جریان خون می شود. جالب است بدانید که بیشتر غذاهای حیوانی سرشار از ویتامین A هستند و چون چربی بالایی هم دارند به راحتی جذب می شوند به همین خاطر اگر شما از یک رژیم غذایی گیاهی پیروی می کنید باید بیشتر به میزان ویتامین دریافتی خود توجه داشته باشید چراکه منابع گیاهی معمولا با چربی همراه نیستند. شما می توانید با اضافه کردن مقداری روغن زیتون یا کنجد به سالادتان جذب این ویتامین را به طرز قابل توجهی بالا ببرید. خوشبختانه مواد خوراکی ای که سرشار از ویتامین A هستند معمولا قابل دسترس می باشند و اضافه کردن آن ها به رژیم غذایی کار چندان سخت و دشواری نیست.

ویتامین A

برای زندگی ای بهتر، صفحه زندگی سالم ما را دنبال کنید.

نویسنده: الهام قدسی

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها