|

ترفندای خونگی تمیز کردن شیرآلات؛ سه سوته از شر لکه مَکه های شیرآلات طلایی خلاص شید

برای تمیز کردن شیرآلات طلایی بهترِ از مواد طبیعی مثل سرکه و جوش شیرین استفاده کنید و سراغ محصولات صنعتی نرید.

لینک کوتاه کپی شد

شایانیوز- شیرآلات طلایی جزء شیک ترین و لوکس ترین انواع شیرآلاتِ که این روز ها خیلی پرطرفدار شده چرا که انصافا ظاهری زیبا و چشم نواز به خانه هایمان می دهد. اما قطعا داشتن وسایل و ابزار های لوکس به تنهایی باعث شیک شدن خونه نمیشه بلکه تمیز بودن این وسایل هم خیلی مهمِ. فرض کنید کلی هزینه کردید و یه عالمه وسایل و ابزار ها لوکس و مدرن برای سرویس بهداشتی و آشپزخانه که قلب تپنده هر خونه ای هست خریدید اما قطعا بعد از مدتی این وسایل نیاز به تمیز کردن دارن و اگه بی خیالش بشید مطمئنا زیبایی خودشون از دست میدن پس تمیز کاری جزء لاینفک زندگی است.

حالا گاهی اوقات یه سریا اهل تمیزکاری و بشور بساب هستن اما اصولش رو بلد نیستن و ندانسته کمر همت به نابودی وسایلشون میبندن اونم تو این گرونی های سرسام آور. اینجور مواقع بهترین کار یه سرچ ساده است که میتونه از یه ضرر بزرگ جلوگیری کنه.

توی این مطلب میخوایم اصول تمیز کردن و برق انداختن شیرآلات طلایی رو بهتون بگیم پس در ادامه با ما همراه باشید تا با هم به جنگ لکه ها بریم.

34821-1

استفاده از وایتکس و جوهر نمک ممنوع

بهترین روشِ برق انداختن شیرآلات طلایی استفاده از مواد طبیعی مانند سرکه سفید، لیمو و جوش شیرین است. شوینده های شیمیایی مانند وایتکس و جوهر نمک به شدت به لایه آبکاری شیرآلات آسیب می زند. پس در صورت نیاز به استفاده از شوینده های صنعتی حتماً از جرم گیر مخصوص شیرآلات و طبق دستور آن استفاده نمایید.

تمیز کردن شیرآلات طلایی با سرکه سفید

برای تمیز کردن شیرآلات با سرکه سفید به میزان مساوی سرکه و آب احتیاج دارید. سرکه و آب رو در یک ظرف مناسب با هم مخلوط کنید. به گزارش شایانیوز سطح مورد نظر را با دستمال نخی مرطوب تمیز کنید سپس یک دستمال نخی تمیز رو داخل محلول مورد نظر خیس کنید حالا دستمال رو روی قسمت های رسوب گرفته بپیچانید. پارچه آغشته به مخلوط آب و سرکه باید حدود نیم ساعت روی سطوح مورد نظر بماند.

رفع-جرم-شیرآلات

 در مرحله بعد با استفاده از یک اسفنج یا پارچه خشک، شروع به تمیز کردن سطوح کنید. برای جلوگیری از ایجاد خراش، اسفنج را خیلی سفت نکشید. در مرحله آخر با پارچه تمیز شروع به خشک کردن سطوح کنید. اگر زمان زیادی است که شیرآلات را تمیز نکرده اید برای دریافت نتیجه بهتر، این کار رو 2 تا 3 بار انجام بدید.

تمیز کردن شیرآلات طلایی با جوش شیرین

اگر با رسوباتی سمج که مدت هاست روی شیرآلات جا خوش کردن طرف هستید باید سراغ جوش شیرین برید. برای تمیز کردن شیرآلات با جوش شیرین به آب گرم و جوش شیرین نیاز دارید که میزان آب باید نصف جوش شیرین باشه تا با ترکیب کردنش خمیری داشته باشید که نه خیلی سفت باشه نه خیلی شل.

شیرآلات طلایی

با استفاده از پارچه نخی و یا اسفنج لطیف خمیر رو روی سطح شیرآلات پخش کنید. برای مالیدن خمیر میتونید از مسواک نرم هم استفاده کنید. اجازه بدید خمیر 7 تا 8 دقیقه بمونه سپس با آب سرد آبکشی کنید در نهایت با استفاده از یه پارچه نرم سطح مورد نظر رو خشک کنید.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی