|

مقوی ترین میوه ها

میوه های خوشمزه ای که حتا فکرشم نمیکنی انقدر مفید و مغذی باشند؛ جداشدن ازشون سخخخته ها!

5Healthy Fruits That Are Super Nutritious

اگه فکر میکنی میوه ها فقط خوشمزه اند و خاصیتی ندارند یا فقط موز و سیبه که خیلی مغذی هستند سخخخت در اشتباهی بیا تا برات بگم چرا!

لینک کوتاه کپی شد

شایانیوز- میوه ها از اصلی ترین و مهم ترین بخش های یک رژیم غذایی خوب و سبک زندگی ای سالم هستند و بسیاری میوه ها را بهترین گزینه ها برای میان وعده ها معرفی می کنند چرا که میوه ها هر کدام به خودی خود سرشار از مواد غذایی هستند و فواید فوق العاده ای دارند به علاوه این که غالبا در دسترس هستند و خوردن آن ها نیز راحت است و نیازی به آماده سازی خاصی ندارند.

بدون شک تا به حال بارها و بارها راجع به خواص سیب، موز و یا توت فرنگی و دیگر انواع توت بار ها و بارها شنیده اید و خوب میدانید که هر یک از آن ها تا چه اندازه برای سلامتی شما مفید هستند و سرشار از مواد مغذی می باشند اما باقی میوه ها چطور؟ حالا در ادامه ما تصمیم دارید تا چند مورد از انواع میوه ها را به شما معرفی کنیم که بی اندازه سالم هستند و استفاده از آن ها به طور منظم، می تواند تاثیرات قابل توجهی بر روی سلامتی شما بگذارد.

1.پرتقال و گریپ فروت مرکباتی که چوب جادوی سلامتی اند

پرتقال به دلیل محتوای بالای ویتامین C خود شهرت فراوانی دارد اما آنچه که غالب افراد نمی دانند انی است که پرتقال علاوه بر ویتامین C حاوی سطح بالایی از پتاسیم، فولات، تیامین یا همان B1، فیبر و پلی فنول گیاهی نیز می باشد. مطالعات متعددی تا به حال صورت گرفته است که نشان مید هد مصرف یک پرتقال کامل می تواند باعث کاهش سطح التهابات، فشار خون، کلسترول و قد خون بعد از غذا شود.

به گزارش شایانیوز، و اما گریپ فروت نوع دیگری از مرکبات که همچنان به خاطر سطح بالای ویتامین C ستایش می شود که البته در کنار آن میزان قابل توجهی پتاسیم، فیبر و بتاکاروتن نیز ارائه می دهد. به علاوه جالب است بدانید که مصرف منظم گریپ فروت علاوه بر خواص سلامتی ای که ذکر شد می تواند به مدیریت وزن و ارتقای سلامت قلب نیز کمک نماید.

مقوی ترین میوه ها

2.کیوی خوشمزه سالمی که کمتر بهش توجه میشه

کیوی از جمله میوه هایی است که به طرز قابل توجهی سرشار از مواد مغذی می باشد و به همین دلیل هم برای سلامتی مفید می باشد. کیوی درست مانند پرتقال و گریپ فروت سرشار از ویتامین C است اما علاوه بر آن حاوی فیبر، پتاسیم، فولات، ویتامین E و کاروتنوئید ها از جمله لوتئین، زآگزانتین و بتاکاروتن می باشد. به علاوه بیش از صد ها سال است که مردم در طب سنتی کیوی را برای سلامت روده ها پیشنهاد می کنند.

مقوی ترین میوه ها

3.هندوانه خوشمزه تابستانی ای که نباید ازش غافل شد

هندوانه که البته غالبا در تابستان مورد استقبال قرار می گیرد منبع بسیار غنی ای از آنتی اکسیدان ها، ویتامین A و C، بتاکاروتن و لیکوپن می باشد، به علاوه سطح خوبی از پتاسیم و منیزیم را نیز ارائه میدهد. یک رژیم غذایی سرشار از لیکوپن می تواند به کاهش سطح استرس اکسیداتیو و التهابات همچنین کاهش ابتلا به بیماری های قلبی، سرطان و دیابت نوع 2 را موجب شود. از طرف دیگر هندوانه یکی از آبرسان ترین میوه ها شناخته میشود که می تواند به هیدراته ماندن بدن شما کمک نماید.

مقوی ترین میوه ها

4.زیتون خوشمزه شمالی ای که مجنون میکنه

ممکن است زمانی که بحث میوه های سالم و مقوی به میان می آید اصلا ذهنتان به سمت زیتون نرود چراکه ما ایرانی ها بیشتر از آن به عنوان مکمل غذایی استفاده می کنیم اما باید بدانید که زیتون به طرز خارق العاده ای مفید و مغذی اس و فقط خوشمزگی آن نیست که ملاک قرار می گیرد. زیتون ها منبع عالی ای برای ویتامین E و اسید اولئیک هستند که یک چربی تک غیر اشباع می باشد. همچنین سرشار از پلی فنول های گیاهی نیز می باشند که دارای خواص ضد التهابی و آنتی اکسیدانی هستند. در واقع زیتون و روغن زیتون به قدری سالم و مقوی است که امکان ندارد شما رژیم غذایی ای سالم را دنبال کنید اما آن ها را در رژیم خود نداشته باشید.

مقوی ترین میوه ها

5.انبه استوایی پر طرفداری که دل میبره

این روز ها بسیاری از افراد انبه را به عنوان سلطان میوه ها معرفی می کنند چراکه سرشار از پتاسیم، فولات، فیبر و ویتامین های E، B6، C، A و K می باشد به علاوه پلی فنول های گیاهی متعدد که دارای خواص ضد التهابی و آنتی اکسیدانی هستند. از طرف دیگر طی مطالعات صورت گرفته نشان داده شده است که انبه به طور خاص حاوی آنتی اکسیدان قوی ای به نام مانگیفرین است که می تواند به مقاومت بدن در برابر بیماری های مزمن مانند دیابت نوع 2، بیماری های قلبی، آلزایمر، پارکینسون و انواع خاصی از سرطان کمک نماید. همچنین انبه حاوی سطح مناسبی از فیبر می باشد که به حرکات منظم روده و سلامت گوارش کمک می نماید.

مقوی ترین میوه ها

برای زندگی ای بهتر، صفحه زندگی سالم ما را دنبال کنید.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها