|

روتین پوستی روز

روتین پوست چیست؟ میدونی برای جلوگیری از پیری زودرس پوستت باید چکار کنی؟

روتین پوستی

ترتیب مراحل روتین مراقبتی پوست در روز و شب چیست؟ اگر می‌خواهید با مراحل انجام روتین پوستی آشنا شوید، باید بگویم دقیقا جای درستی آمده اید.

لینک کوتاه کپی شد

شایانیوز- پوست ما یکی از زیبایی های چهره و صورت ما محسوب می شود و زیبایی و سلامت آن ارتباط مستقیمی با ظاهر و چهره جذاب و شاداب ما دارد، پس تا جایی که می توانید باید مراقب پوست خود باشید. بسیاری از مشکلات پوستی به‌ دلیل بی‌ توجهی و عدم مراقبت از پوست به وجود می‌ آیند، مخصوصا افرادی که پوست خشک یا خیلی چرب دارند باید بیشتر مراقبت پوست و زیبایی خودشان باشند زیرا این دو نوع پوست از پوست های مختلط و متوسط آسیب پذیر تر هستند و معمولا مشکلات بیشتری برایشان پیش می آید. برای مراقب بیشتر از پوست باید یک روتین پوستی داشته باشید، البته اهمیت روتین پوستی به غیر از انجام و رعایت ترتیب مراحل، در پیوستگی انجام آن‌ ها است زیرا شما با پیوستگی انجام این مراحل می توانید مانع از بروز مشکلات یا پیری زودرس پوست خود شوید. شاید برایتان جالب باشد که بدانید داشتن روتین پوست علاوه بر جلوگیری از مشکلات پوستی کمک می‌کند تا شادابی و سلامت پوست شما حفظ شود.

مراحل روتین پوستی شامل پاکسازی صورت، مرطوب کردن صورت و استفاده از ضد آفتاب و ... است که همه این مراحل با هم به شناسایی مشکلات پوستی و برطرف کردن آنها کمک می کنند. در ادامه این مقاله همراه ما باشید تا با مراحل روتین پوستی روز آشنا شوید.

روتین پوستی

روتین پوستی

صورت خود را بشویید و تونر بزنید؛ پوستتان را خوب تمیز کنید

اولین مرحله برای روتین پوست، پاک کردن و شستن صورت است که صبح‌ ها انجام می‌ شود. در این مرحله ترجیحا از آب ولرم و شوینده مناسب با نوع پوست خود استفاده کنید. زیرا هر نوعی پوستی شوینده مخصوص خود را می طلبد، ولی هر نوع پوستی که دارید از شوینده هایی که باعث خشکی بسیار و کشیدگی پوست صورتتان می شود پرهیز کنید. بعد از خشک کردن صورت صورتتان را با پد و تونر مجددا تمیز کنید و سپس پنج دقیقه کامل یا حداقل تا خشک شدن آن صبر کنید و تا زمانی که از خشک شدن پوستتان مطمئن نشدید مراحل بعد را شروع نکنید. اگر پوست شما می‌ تواند تونر را به خوبی تحمل کند و تحریک یا خشک نمی‌ شود، می‌ توانید هر روز از آن استفاده کنید در غیر اینصورت یک روز در میان این مرحله را اجرا کنید.

روتین پوستی

 سرم بزنید و پوستتان را ماساژ دهید

سرم های پوستی انواع مختلفی دارند ولی سرم ویتامین C می‌ تواند از پوست شما در برابر التهاب و آسیب‌ های ناشی از رادیکال‌‌ های آزاد در طول روز محافظت کند و در عین حال باعث روشن شدن پوست و برطرف شدن لکه های تیره آن شود. پس در ادامه مراحل قبل مقداری از سرم را روی پوست صورتتان بزنید و با دست کل صورتتان را بصورت دورانی ماساژ دهید تا سرم کاملا جذب شود. بهترین زمان مصرف سرم ویتامین C زیرا آنتی‌اکسیدان موجود در سرم به محافظت در برابر مواردی مانند آلودگی و اشعه ماوراء بنفش که معمولا در طول روز در معرض آن‌ ها هستید، کمک می‌ کند. اما توجه داشته باشید که غلظت‌ های پایین ویتامین C برای استفاده در صبح و در طول روز مناسب هستند.

روتین پوستی

روتین پوستی

و در آخر مرطوب کننده و رتینول بزنید

فرقی نمی کند چه نوع پوستی دارید در هر صورت باید در این مرحله از یک مرطوب‌کننده سبک و ملایم با پایه هیالورونیک اسید برای آبرسانی پوست خود استفاده کنید. 10 دقیقه بعد از زدن مرطوب کننده می توانید از کرم رتینول استفاده کنید و مانند مرطوب کننده آن را پخش کنید. رتینوئید اصطلاح عمومی برای تمام مشتقات Vitamin A از جمله رتینول است. مشتقات ویتامین A به اعماق پوست نفوذ می‌ کنند و با تسریع جایگزینی سلول‌ های مرده پوست با سلول‌ های جدید باعث می‌ شوند که بدن شما با گذشت زمان، پوستی شاداب‌ تر، نرم‌ تر و با چروک کمتر تولید کند. در آخر هم اگر قصد خارج شدن از منزل را دارید حتما از ضدآفتاب استفاده کنید.

روتین پوستی

اگر دوست دارید آراسته و خوش تیپ باشید صفحه مد و فشن ما را دنبال کنید.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها